Crazy: W tym kadrze chciałem głównie przedstawic krokusy z tąd tak mała GO. Mam również ten kadr z przesłona 13, jesli tylko zeskanuje to podesle Ci na maila, sam porównasz.... Gdybym przyciał na lini drzew (lasu) nie było by widac, ze zdjecie jest zrobione w chochołowskiej, a przeciez to chciałem również ukazac... kto kojarzy, ten dokładnie rozpozna kontury Kominiarskiego, który tutaj ma działac jedynie jako "dopełnienie" kadru, a nie ma byc tematem przewodnim... Zdania odnoscnie GO, sa tutaj podzielone, jednym widzi sie tak, a innym tak, a ja mysle, ze w tej formie było by idealnie dla wszystkich, gdyby las tak mocno nie kontrastował z reszta kadru... jest po prostu za ciemny, niemal jak jedna ciemna plama... no cóż skanowanie mnie czasem doprowadza do szewskiej pasji, a mistrzem ps'a rózniez nie jestem, chociaz dzisaj pewnie bym sobie z tym kontrastem lepiej poradził... niemniej jednak dzieki za uwagi...
Poprawny i klasyczny sposób koncentracji uwagi na krokusach, polegałby na cięciu kadru w ten sposób, aby były na nim tylko krokusy, ew żeby był zakończony ciemną linią lasu. Tutaj, płytka GO działa w sposób, który sprawia ,że zdjęcie wydaje się byc nieostre w górnej części kadru. Poza tym, szkoda tracić wg mnie takiego wspaniałego szczytu na rzecz rozmytej plamy. Chwycenie ostrości i na góre i na krokusa stworzyłoby piekne, harmonijne zdjęcie z kolorowym, żywym pierwszym planem. dopiełnionym przez ośnieżony jeszcze Kominiarski Wierch. Wyszedł by z tego mega klasyk, pięknie wykonany i na dobrym materiale...uffffffffffff.....:DPozdrawiam
No i zgadza się - chochołowska jak sie patrzy, tylko dlaczego z tak płytką GO???? Przecież cały widz w tym pejzażu polega na eksponowaniu zstawienia krokus - szczyt, a Kominiaski tutaj ginie...niestety...Mam ten kadr również, ale nie schodziłem wtedy poniżej przysłony na 5.4. Wydaje mi się że z dużą głębia kadr ten byłby jeszcze piękniejszym. Pozdrawiam, czekając na spotkanie na szlaku gorczańskim :D (daje 5++)
folio bardzo barwne zasługa filmów które używasz .
kadry bardzo przyjemne dla oka dobry kalendarz :)
trudno złapać krokusy by nie były cięte :) kadr podoba się pzdr.
Ja jednak obstaje przy swoim... jesli wszyscy popadniemy w "wybitniarstwo" to plfoto upadnie smiercia naturalna... Trzymajmy poziom... Ja nie zagladam do ocen uzytkowników, bo taka natura człowieka, że gdzies tam w srodku może mieć żal... w ten sposób jestem chyba jednak bardziej obiektywny przy ocenianiu... wydaje mi sie, że rzeczowy komentarz jest o wiele bardziej istotny niz ocena i dla tego wole czytac komentarze niz patrzec na czerwony pasek...a, że człowiek to próżne stworzenie i lubi pochwały, to wiadomo ;-) niemniej jednak to najszybsza droga do samouwielbienia, braku krytycyzmu, a to w fotografii nie jest wskazane... odweciarze zawsze sie znajdą, trudno...
P.S. Od was bede wymagał, bo wiem, że stac was na wiele ;-)
No cóż tak powinno być, ale ... niestety sporo się odweci :(. ja jednak nie lubię się denerwować i dostosowałem swoją skalę ocen do "wysokiego poziomu PL" ;) . Nieznaczy to, że daje same maxy, ale oscyluje to na poziomie b. dobre (no i chyba mam spokój z odwetami?). pozdrawiam i 3maj się w krucjacie. Niech moc będzie z Tobą!
olaieryk: miło mi, że zwracasz(zwracacie;-) uwage na moje komantarze i oceny... to, że surowsze...mhm... może masz racje, że czasami nieco surowo patrze na kadry, ale własciwie tylko w ten sposób możemy zrozumieć co robimy źle, a co dobrze... oczywiście zdaje sobie sprawe, że kazdy z nas inaczej postrzega świat i nie zawsze opinie róznych ludzi musza sie zgadzać... co do ocen... nie jestem ich zagorzałym zwolennikiem, bo czesto dochodzi tutaj do zawistnych "odsieczy", ale jednak zdjecia wybitne musza byc naprawde naj... łatwo jest popatrzec na zdjecia poprzez pryzmat swoich umiejetności (i chyba najwiecej osób tak robi, dlatego nowi uzytkownicy plfoto daja same maxy), ale jednak trzeba umiec zachowac do tego pewien dystans... ja czestom patrze na zdjecie w ten sposób: czy chciałbym aby ogladane zdjecie było zrobione przeze mnie? czy był bym z takiego ujecia zadowolony, (dumny;-)?czy zrobił by takie ujecie przecietny pstrykacz, czy może jest to już wyższa szkoła jazdy? czy zdjecie powstało w głowie, a nastepnie zostało utrwalone na filmie (matrycy), czy może to przypadkowy strzał (czasem przypadkowe sa równiez swietne)... tak wiec dla mnie skala na plfoto wacha sie od słabe do b.dobre, a wybine sa zarezerwowane dla takich, które powalają... tak to przynajmniej widze po 2,5 letniej obecności na plfoto ;-)
A tak zainteresowałem się systemem Twojego oceniania (może trochę surowszego niż inni) szkoda, że nie mogę posortować swoich zdjęć według Twoich ocen :(. Myślę, że używanie całej skali ocen jest to trochę walka z wiatrakami :( ale... Zobaczyłem, że chyba jesteśmy jedmymi z twoich ulubionych auorów (po ilości ocen). Zawsze zapraszamy!!! (robię sobie tabelkę jak oceniłeś nasze zdjęcia) Jeszcze raz zapraszemy!
ale się opisałem ... pzdr. eryk
królu rybaku ;-) skanuje tutaj: http://republika.pl /fotogaleriaochal /index.html , czasami u Jewuły, ale on ma troche drożej. Co do kolorów, to faktycznie filmy takie jak provia, czy velvia maja bardzo mocno nasycone kolory, zdecydowanie bardziej niż widzi oko ludzkie. Przy uzyciu polara niebo wychodzi nieraz zupełnie ciemne, (czasami az za bardzo) chyba zadna matryca w tej chwili nie posiada takich nasycen, ale słyszałem o plug inach do photoshopa które podbijaja kolory i wychodza takie jak z Velvii....
popatrzyłem na folio zainteresowany rzeczowym komentarzem i fiu fiu, 1) bardzo dobre kadry 2) zaskakujaco dobra jakosc skanow ze slajdu, gdzie skanujesz? u Jewuły w krakowie? 3) subtelność kolorów - ale to zasługa slajdu, ja mam ciągle kłopoty, zeby uzyskac kolor slajdu na cyfraku, tez robie na slajdach i ta sama fotka jesli dobrze naswietlona, o niebo lepiej wyglada na slajdzie niz z cyfraka 4) ta fotka ciut zbyt wulgarna kolorystycznie 5) za rzeczowy komentarz dziekuje
MZ trochę ciemne, mało czytelnie na 2 planie (GO kwestja gustu). Krokusy na 1 planie mało efektownie (trochę sponiewierane) - ale solidnie to wyszło! pzdr.
dla mnie zamysl jest czytelny, ale wlasnie z uwaga o dlugim pierwszym planem chodzilo mi o jego "ustatkowanie". wydaje mi sie, ze jakbys tutaj ustawil ostrosc dalej (blizej tylu grupy kwiatkow), to ten element spoczynku kompozycyjnego by sie pojawil. w tej sytuacji nie do konca gra. co do wskazanego kadru pionowego to mniej wiecej tak mi sie to widzialo ;-)
akustyk: w pionie juz kiedys było (344210); Marasm, Marek2112: głebia ostrości celowo mała, bo to krokusy maja byc głównym elementem tego zdjecia, mysle, że wzrok najpierw zatrzymuje sie nanich, później wedruje w głab nieostrego kadru i nie widzac tam oparcia wraca na pierwszy plan. Taki miałem zamysł, ale może i racja, że poprzez taka głebie wzrok sie meczy...
tym razem mniej. moze gdyby w pionie pociagnac spory kawalek krokusow, to nieostrosc drugiego planu bylaby dobrym dopelnieniem, nie odwracaczem uwagi (takie mam wrazenie)... ale musialbym to sobie w celowniku zobaczyc... pozdr
Crazy: W tym kadrze chciałem głównie przedstawic krokusy z tąd tak mała GO. Mam również ten kadr z przesłona 13, jesli tylko zeskanuje to podesle Ci na maila, sam porównasz.... Gdybym przyciał na lini drzew (lasu) nie było by widac, ze zdjecie jest zrobione w chochołowskiej, a przeciez to chciałem również ukazac... kto kojarzy, ten dokładnie rozpozna kontury Kominiarskiego, który tutaj ma działac jedynie jako "dopełnienie" kadru, a nie ma byc tematem przewodnim... Zdania odnoscnie GO, sa tutaj podzielone, jednym widzi sie tak, a innym tak, a ja mysle, ze w tej formie było by idealnie dla wszystkich, gdyby las tak mocno nie kontrastował z reszta kadru... jest po prostu za ciemny, niemal jak jedna ciemna plama... no cóż skanowanie mnie czasem doprowadza do szewskiej pasji, a mistrzem ps'a rózniez nie jestem, chociaz dzisaj pewnie bym sobie z tym kontrastem lepiej poradził... niemniej jednak dzieki za uwagi...
Poprawny i klasyczny sposób koncentracji uwagi na krokusach, polegałby na cięciu kadru w ten sposób, aby były na nim tylko krokusy, ew żeby był zakończony ciemną linią lasu. Tutaj, płytka GO działa w sposób, który sprawia ,że zdjęcie wydaje się byc nieostre w górnej części kadru. Poza tym, szkoda tracić wg mnie takiego wspaniałego szczytu na rzecz rozmytej plamy. Chwycenie ostrości i na góre i na krokusa stworzyłoby piekne, harmonijne zdjęcie z kolorowym, żywym pierwszym planem. dopiełnionym przez ośnieżony jeszcze Kominiarski Wierch. Wyszedł by z tego mega klasyk, pięknie wykonany i na dobrym materiale...uffffffffffff.....:DPozdrawiam
a ja uwazam ze jest ok, wszystko zalezy od kontekstu duza GO tak ale w tym przypadku Autor koncentuje uwage na krokusach
widziałąm raz taki widok......to było piekne.......
No i zgadza się - chochołowska jak sie patrzy, tylko dlaczego z tak płytką GO???? Przecież cały widz w tym pejzażu polega na eksponowaniu zstawienia krokus - szczyt, a Kominiaski tutaj ginie...niestety...Mam ten kadr również, ale nie schodziłem wtedy poniżej przysłony na 5.4. Wydaje mi się że z dużą głębia kadr ten byłby jeszcze piękniejszym. Pozdrawiam, czekając na spotkanie na szlaku gorczańskim :D (daje 5++)
ładna pocztówka
tylko zachwyt .. wypracowane, bardzo staranne i przepiękne masz folio
folio bardzo barwne zasługa filmów które używasz . kadry bardzo przyjemne dla oka dobry kalendarz :) trudno złapać krokusy by nie były cięte :) kadr podoba się pzdr.
Ja jednak obstaje przy swoim... jesli wszyscy popadniemy w "wybitniarstwo" to plfoto upadnie smiercia naturalna... Trzymajmy poziom... Ja nie zagladam do ocen uzytkowników, bo taka natura człowieka, że gdzies tam w srodku może mieć żal... w ten sposób jestem chyba jednak bardziej obiektywny przy ocenianiu... wydaje mi sie, że rzeczowy komentarz jest o wiele bardziej istotny niz ocena i dla tego wole czytac komentarze niz patrzec na czerwony pasek...a, że człowiek to próżne stworzenie i lubi pochwały, to wiadomo ;-) niemniej jednak to najszybsza droga do samouwielbienia, braku krytycyzmu, a to w fotografii nie jest wskazane... odweciarze zawsze sie znajdą, trudno... P.S. Od was bede wymagał, bo wiem, że stac was na wiele ;-)
No cóż tak powinno być, ale ... niestety sporo się odweci :(. ja jednak nie lubię się denerwować i dostosowałem swoją skalę ocen do "wysokiego poziomu PL" ;) . Nieznaczy to, że daje same maxy, ale oscyluje to na poziomie b. dobre (no i chyba mam spokój z odwetami?). pozdrawiam i 3maj się w krucjacie. Niech moc będzie z Tobą!
olaieryk: miło mi, że zwracasz(zwracacie;-) uwage na moje komantarze i oceny... to, że surowsze...mhm... może masz racje, że czasami nieco surowo patrze na kadry, ale własciwie tylko w ten sposób możemy zrozumieć co robimy źle, a co dobrze... oczywiście zdaje sobie sprawe, że kazdy z nas inaczej postrzega świat i nie zawsze opinie róznych ludzi musza sie zgadzać... co do ocen... nie jestem ich zagorzałym zwolennikiem, bo czesto dochodzi tutaj do zawistnych "odsieczy", ale jednak zdjecia wybitne musza byc naprawde naj... łatwo jest popatrzec na zdjecia poprzez pryzmat swoich umiejetności (i chyba najwiecej osób tak robi, dlatego nowi uzytkownicy plfoto daja same maxy), ale jednak trzeba umiec zachowac do tego pewien dystans... ja czestom patrze na zdjecie w ten sposób: czy chciałbym aby ogladane zdjecie było zrobione przeze mnie? czy był bym z takiego ujecia zadowolony, (dumny;-)?czy zrobił by takie ujecie przecietny pstrykacz, czy może jest to już wyższa szkoła jazdy? czy zdjecie powstało w głowie, a nastepnie zostało utrwalone na filmie (matrycy), czy może to przypadkowy strzał (czasem przypadkowe sa równiez swietne)... tak wiec dla mnie skala na plfoto wacha sie od słabe do b.dobre, a wybine sa zarezerwowane dla takich, które powalają... tak to przynajmniej widze po 2,5 letniej obecności na plfoto ;-)
A tak zainteresowałem się systemem Twojego oceniania (może trochę surowszego niż inni) szkoda, że nie mogę posortować swoich zdjęć według Twoich ocen :(. Myślę, że używanie całej skali ocen jest to trochę walka z wiatrakami :( ale... Zobaczyłem, że chyba jesteśmy jedmymi z twoich ulubionych auorów (po ilości ocen). Zawsze zapraszamy!!! (robię sobie tabelkę jak oceniłeś nasze zdjęcia) Jeszcze raz zapraszemy! ale się opisałem ... pzdr. eryk
królu rybaku ;-) skanuje tutaj: http://republika.pl /fotogaleriaochal /index.html , czasami u Jewuły, ale on ma troche drożej. Co do kolorów, to faktycznie filmy takie jak provia, czy velvia maja bardzo mocno nasycone kolory, zdecydowanie bardziej niż widzi oko ludzkie. Przy uzyciu polara niebo wychodzi nieraz zupełnie ciemne, (czasami az za bardzo) chyba zadna matryca w tej chwili nie posiada takich nasycen, ale słyszałem o plug inach do photoshopa które podbijaja kolory i wychodza takie jak z Velvii....
popatrzyłem na folio zainteresowany rzeczowym komentarzem i fiu fiu, 1) bardzo dobre kadry 2) zaskakujaco dobra jakosc skanow ze slajdu, gdzie skanujesz? u Jewuły w krakowie? 3) subtelność kolorów - ale to zasługa slajdu, ja mam ciągle kłopoty, zeby uzyskac kolor slajdu na cyfraku, tez robie na slajdach i ta sama fotka jesli dobrze naswietlona, o niebo lepiej wyglada na slajdzie niz z cyfraka 4) ta fotka ciut zbyt wulgarna kolorystycznie 5) za rzeczowy komentarz dziekuje
MZ trochę ciemne, mało czytelnie na 2 planie (GO kwestja gustu). Krokusy na 1 planie mało efektownie (trochę sponiewierane) - ale solidnie to wyszło! pzdr.
miałeś koncepcję tego zdjęcia i ją wykonałeś, a o efektach pracy możemy teraz podyskutować :), bardzo dobrze dobrana ramka, pozdrawiam
Echh... teraz tylko sie tam polozyc brzuchem do gory i lapac promienie slonca :)))
Hmm... Myslę, że tutaj bardziej "zagrałaby" większa głębia ostrości. W każdym razie fotka jak każda Twoja bardzo interesująca! Pozdr!
dla mnie zamysl jest czytelny, ale wlasnie z uwaga o dlugim pierwszym planem chodzilo mi o jego "ustatkowanie". wydaje mi sie, ze jakbys tutaj ustawil ostrosc dalej (blizej tylu grupy kwiatkow), to ten element spoczynku kompozycyjnego by sie pojawil. w tej sytuacji nie do konca gra. co do wskazanego kadru pionowego to mniej wiecej tak mi sie to widzialo ;-)
Po dluzszym patrzeniu jestem rozdrazniony, choc zamysl fajny:] Pozdr.:]
Interesująco z taką GO ;) pozdr.
podoba sie :)
akustyk: w pionie juz kiedys było (344210); Marasm, Marek2112: głebia ostrości celowo mała, bo to krokusy maja byc głównym elementem tego zdjecia, mysle, że wzrok najpierw zatrzymuje sie nanich, później wedruje w głab nieostrego kadru i nie widzac tam oparcia wraca na pierwszy plan. Taki miałem zamysł, ale może i racja, że poprzez taka głebie wzrok sie meczy...
dobre zdjęcie, krokusy piękne, nieostre góry męczą wzrok pozdrawiam
Zdjęcie ładne ale wydaje mi się że powinna być max. duża głębia. Szkoda tych gór - bo widoczne, a nieostre - mnie to tutaj rozprasza.
tym razem mniej. moze gdyby w pionie pociagnac spory kawalek krokusow, to nieostrosc drugiego planu bylaby dobrym dopelnieniem, nie odwracaczem uwagi (takie mam wrazenie)... ale musialbym to sobie w celowniku zobaczyc... pozdr
Piękne!
mniam:)
krokusy na Chocholowskiej.... ach :)))
mnie go odpowiada. ładny wiosenny tatrzański klasyk, pzdr.
• extra!!!
piękne, kadr rewelacyjny. Pozdrawiam
wcale nie przeostrzone.. mi się podoba, fajny efekt trójwymiaru. lubię takie zdjęcia:) pozdrawiam
szkoda, że krokusy na pierwszym planie już nie pierwszej świerzości :) pozdro
bardzo ładna i ciekawa fota !
Bardzo ładne, ale faktycznie chyba przeostrzone.
ładne, ładne... może ciut mniejszą Go bym wolał....
sliczne:))
Piękny widok, dobre zdjęcie. Nie wybitne, ale dobre w pełnym tego słowa znaczeniu :-)
swietne
o kurde, ale swietne... skanowane? Czyli ostrzone? Nie za bardzo :>!?
sliczne kolorki:)
zazdroszcze widokow :) pozdrawiam i zapraszam do siebie