Opis zdjęcia
seria: Bezimienni. komentarz: "moralny upadek to notowań nagły spadek / upadku mego świadek tylko ja prosty sposób / moralny upadek słyszałem od wielu osób / moralny upadek o tym jak stracić kręgosłup" --> wykonawca: Peja; tytuł piosenki: "Moralny upadek"
Innego kadru już nie można było zrobić ....
boli.
+++
leci w lewo ...
.
Ach kurcze, to jak ciemna strona księżyca, w zasadzie jej nie widzimy..
Smutne ale prawdziwe ...
hehe ...a on wyraził zgode?:P
bardzo na tak
częste obrazki naszych ulic , niestety
kiedyś, mój kolega dał 5 zł podobnemu bo mu się go szkoda zrobiło a ten wsiadł do malucha i pojechał:)
Zabieram do siebie do mojej kolekcji :)
to, że trudne - tym lepiej. a czas to taki względny twór...
karbik [2009-05-30 21:03:06] --> Kasiu to trudne jest. zbyt cięty i konkretny bywam czasami. I CZASU BRAKUJE
trzeba po prostu czynić dzieło, jak będziesz tak dużo pracował, jak rzeczeni Sławek i Włodzimierz - to i przestaniesz marudzic, że nie umiesz...
Włodzimierz Barchacz [2009-05-30 20:56:27] --> mi się taka reporterka, ja Wasza ze Sławkiem marzy . to było jednym z pierwszych fot z ludźmi, jakie wrzuciłem. nie umiem
corundum [2009-05-30 18:59:20]: No pewnie. przeciez jeden przekaz wymaga jedynie jezyka fotografii, a inny i zdjecia, i opisu slownego.
Włodzimierz Barchacz [2009-05-30 18:57:18] --> znam ten ból. pracuje na drugim kompie. klawiatura jest tak wyjechana, że zaczynają z nij ostatnio klawisze wypadać. ;)
i znowu opis. jednak jak widzę opis istotny jest bardzo. czyli, że Sławek i Ty macie racje upierając się przy opise. do tych dwóch zdjęć najwięcej zarzutów odnosi się właśnie co do opisu.
Maksierrata.... Przepraszam Cie bardzo: Corundum, i pozostale bledy. Ja juz na klawiszach nie mam czcionek, psia krwia, poza tym czesc poprzestawiala mi sie skutkie jakiejs awarii z przywracaniem systemu.
Corunkum, jeslim odcuwasz, no zaciecie socjalne, a chzba odcuwasz, fotografuj te i inne rzeczy - twiorz dokument!!!!!!!!
LOjej, nie wcinalem. Wciskam 8.
To zdjecie jaWi mi sie jako...... I przepraszam za inne literowki. Mam fatalna klawiature.
Troche to zdjecie jaki mi sie jako - przepraszam! - niemrawe nieco, malo dynamiki,... Z trescia tytulu nie moge sie zgodzic - moim zdaniem nie mozna tu mowic o moralnym upadku. Czlowiek chce zyc, i prawdopodobnie musi to robic. Moralnym upadkiem jest raczej dotowanie przez swiatowe koncerny rezimow wojskowych, jak np. w Kongo, zatrudnianie dzieci za glodowe stawki etc. Wydaje sie, ze ten czlowiek padl ofiara chciwosci przede wszystkim, zlego poustawiania spraw na tej planecie, nieudolnosci umyslowej wielu politykow i tego, ze liczni maja skorumpowane mozgi i kieszenie. To te przeciez rzecyz sa moralnym upadkiem, a nie to, ze ktos grzebie po smietnikach. Nawet nie musi cierpiec na chorobe alkoholowa. MOze temu facetowi skoncyzl sie zasilem dla bezrobotnych a jeszcze pracy nie znalazl.... Ja bym tu wyakcentowal wlasnie szerszy kontekst. Mowilem juz kilkanascie lat temu, ze bieda-szyby, smiano sie z tego, i sie pojawily. Tu papiery czy butelki facet zbiera, tam kawalki wegla, by miec na nader skromne zycie. Kosciol tez za malo robi, a za duzo politykuje.
Tydzień temu gdy śmigałem do pracy w centrum Birmingham pan niemal śmiertelnie mnie przestraszył wyszedł zza takiego kosza .A była 5 45 rano ;)
proste, prawdziwe. dobre.
smutne, jak dla mnie dobry kadr
Malczer [2009-04-23 10:45:44] --> dla mnie to swego rodzaju nowość. aż do tego zdjęcia nie próbowałem się zmierzyć z taką tematyką. z tego powodu jest tak jak jest. cieszy mnie, że jest tutaj tyle krytycznych uwag. zarówno w kwestii związanej z sama techniką wykonania zdjęcia, jak i co do sposobu w jaki temat przedstawiłem. to są cenne dla mnie uwagi i w przyszłości postaram się podejść do tematu z większym dystansem i szacunkiem, niż zrobiłem to w tym przypadku.
No bo właśnie. Jak zbiera na tanie polskie owocowe, to pies go drapał, ale jeśli na chleb - to nie. Przyznam szczerze, że nie robię takich zdjęć, nie umiem się znaleźć w tej sytuacji...
Ludzie, macie problemy... A to raczej ta osoba ze zdjęcia go ma. Nie wierzyłam, że jednak tu taka dyskusja jest - no to już wierzę.
++
Bartosz Wojciechowski [2009-03-11 12:26:07] zgadzam się.
corundum [2009-04-12 12:01:55] a czy ja twierdzę, że napisałeś? o_O
łasic [2009-04-12 11:59:41] --> ależ ja nigdy nie napisałem, że uważam to zdjęcie za bardzo dobre. właśnie po to wrzucam zdjęcia, żeby wiedzieć, co sądzą o nim inni.
corundum, z podpisem czy bez - to jest zdjęcie przeciętne
cyborg_1 [2009-04-12 11:29:19] --> jak widać narzucić odbioru się nie da nawet opatrując zdjęcie tytułem i opisem. interpretacji tego zdjęcia powyżej na przestrzeni miesięcy od jego opublikowania pojawiło się już wiele. Każdy widzi tutaj coś innego. To dobrze, chociaż na zdjęciu jest ukazany w sumie "normalny" obrazek z naszej codzienności. Podobnych ludzi spotykamy na codzień na naszych podwórkach, ulicach, rynkach etc. Teoretycznie więc, ukazanie tej codzienności nie powinno wzbudzać aż tylu emocji. Tymczasem jestem troche zaskoczony, bo okazuje się, że jednak wzbudzają.
jeśli chodzi o mnie to zastanowiły mnie wypowiedzi Bartka, np. Bartosz Wojciechowski [2009-03-11 12:26:41] "Brzydal nie kumpel [2009-03-11 12:15:10] dobre zdjęcie z rodzaju street. ( Tylko że facet moze poprostu śmieci wywala ) I WSZYSTKO W TEMACIE :)" - MZ każdy odbiera obraz tak jak uważa, nie jestem zwolennikiem narzucania swojej wizji odbiorcy, to, że np dla kogoś człowiek ów wyrzuca śmieci, a nie wybiera, cóż w tym złego, taki jest jego odbiór, ba nawet dobrze MZ, że nie jednolity
corundum [2009-04-12 11:24:32]--> sprotowanie. miało być "załóżmy". cholera zawsze jak pisze szybko, to walne jakąś gafe. :/
łasic [2009-04-12 10:57:08] --> dobra. zaużmy, że usune tytuł i opis. czy w tym monencie mam przyjąć założenie, że zdjęcie stanie się "poprawne politycznie" ? jak się tak przysłuchuje rozmową pod tym zdjęciem, chociaż nie mam pojęcia dlaczego akurat to wzbudza takie emocje, bo na plf widuje zdjęcia ukazujące przedstawiony przeze mnie temat w sposób bardziej precedensowy i drastyczny, to się zastanawiam czy faktycznie powodem, dla którego tyle się tutaj dzieje jest tytuł i opis ?
a ja dodam od siebie, że lubię tego rodzaju street chodź sam tytuł nie do końca mi pasuje. ;)
e, no pewnie, jest podglądactwo złe, przeciętne, dobre i wybitne nawet
łasic [2009-04-12 11:13:41]-> właśnie, ale z wcześniejszych wypowiedzi odebrałem, że ta nieupozowana jest traktowana jako "podglądactwo" - stąd mój cytat, nie miałem zamiaru kłaść na szalę jednej i drugiej "techniki" ;)
cyborg_1 [2009-04-12 10:58:11] imho ani nieupozowanie, ani upozowanie nie kwalifikują z założenia fotografii jako złej czy dobrej, to jest jakieś przyjmowanie założeń, które są w istocie swojej piramidalną bzdurą
to ja się powtórzę -> cyborg_1 [2009-04-12 10:41:11] "Dobry fotograf dzieci powinien_oddać_je_na_zdjęciu_takimi,_jakimi_są_w_rzeczywistości,_w_ich_codziennym_życiu....Niestety, ten rodzaj fotografii nie odpowiada niektórym odbiorcom. Urzeczeni jednak wcześniej czy później efektem fotografii naturalnej, nieupozowanej, zmienią z czasem zdanie i staną się jej zwolennikami."
a gdzie ten moralny upadek? ja raczej finansowy widzę... obraziłbym się, gdyby ktoś mi zrobił zdjęcie jak sobie spokojnie ku chwale Ojczyzny i ekologii grzebie w śmietniku i podpisywał jakimiś moralnymi upadkami :->
Mopar [2009-04-12 10:45:33] --> Zgadzam się z tym co napisał Bartosz Wojciechowski [2009-03-11 12:26:07]. Niestety po przekopaniu się przez całe archiwum nie znalazłem więcej nadających się do publikacji zdjęć, tak żeby zrobić z tego dłuższą serie. Następnym razem bardziej się w tym temacie przyłoże a póki co musi zostać tak, jak jest.
trudno jest przedstawić codzienność w sposób ciekawy, który zainteresuje "publikę", niestety czasem trzeba się wysilić aby zrozumieć przesłanie autora...; a co do tytułu to MZ trochę kontrowersyjny, bo kogo dotyczy ten "moralny upadek"? bohatera obrazu? czy tej "drugiej strony"?
Koziołrogacz [2009-04-12 10:35:52] ----> Dzięki za spostrzeżenie. tego opisu to mi chyba nikt nie daruje. już wcześniej zwracano mi na to uwagą. nie chce go zmieniać, bo inaczej te wszystkie wcześniejsze komentarze pod zdjęciem w temacie właśnie opisu straciłyby sens. dlatego z uporem pozostawiam ten opis be zmian. Wesołych Świąt. :))))))))))))) cyborg_1 [2009-04-12 10:41:11] --> Ciekawy cytat. zdecydowanie jest w tym coś. Wesołych. :)))))))))))))))
a tak nawiasem fotografia to nie tylko zdjęcia nadające się do publikacji np. w Superexpresie; bez urazy Bartku
Za Bartoszem
oraz "Jeśli chcesz fotografować dzieci w czasie ich zwykłych zajęć musisz, zdobywszy zaufanie dzieci, fotografować zająwszy miejsce w ich gronie ( po cierpliwym odczekaniu, aż minie pierwsze zainteresowanie twoją osobą i kamerą ) albo robić to niepostrzeżenie, z daleka przy użyciu teleobiektywu."
się pozwolę wtrącić - Bartosz Wojciechowski [2009-03-11 12:26:07]-> może się wydawać nie na temat...Z.Pękosławski "Dziecko przed obiektywem" - "Dobry fotograf dzieci powinien oddać je na zdjęciu takimi, jakimi są w rzeczywistości, w ich codziennym życiu....Niestety, ten rodzaj fotografii nie odpowiada niektórym odbiorcom. Urzeczeni jednak wcześniej czy później efektem fotografii naturalnej, nieupozowanej, zmienią z czasem zdanie i staną się jej zwolennikami."
vertige [2009-03-11 11:58:05] - i to jest właściwe rozumienie problemu.. nie powinien wstydzić się ten kto walczy o przetrwanie, ale ten kto walczącemu nadzieję odbiera.. nie widzę niczego złego w tym zdjęciu, ani w tym tytule.. nie podoba mi się tylko opis.. ale to dlatego, że nie lubię rapu, hip-hopu, czy innej muzyki z tego kręgu.. ale to już mój prywatny problem.. Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę.. :)
fotograf piękna [2009-04-12 01:08:15] --> ten temat był już wcześniej poruszany. nie widze powodu, żeby do niego ponownie wracać. dzięki za wizyte. :) prorokpl [2009-04-12 08:39:02] --> zgadza się. do innej kategorii raczej bym tego zdjęcia nie pakował. Dzięki. ;)
jeśli jest to zdjęcie street - owe , zgody do publikacji nie potrzebujesz
Nie odpowiedziałeś na pytanie czy masz zgodę tego człowieka na publikację zdjęcia. Jeśli nie masz - powinieneś to zdjęcie usunąć. Uwzględniając również tytuł, jest to pierwszy punkt, ktory powinien być wyjaśniony przy prezentowaniu tego zdjęcia.
jak dla mnie swietne... daje do namyslu....
jasne, bywać będę, gadzina ze mnie tolerancyjna
u_poganki [2009-03-12 17:27:17] --> a już się obawiałem, że o mnie zapomniałaś. :))) powiem Ci szczerze, że gdybyś zaczęła dyskusje o moralności po tym tekście to szybko bym temat skończył, bo ani mi w głowie prowadzić dyskusje na temat czegoś co jest tak względe, płynne i w moim odczuciu cholernie często naginane do własnych, krótkotrwałych potrzeb. dzięki za ten wpis. w przyszłości zapraszm częściej. tylko proszę na mnie nie krzyczeć i nie bić mnie. :))))))))))))))))
corundum [2009-03-11 12:27:59]: - co do linka..., ufff, dawno nie czytałam takiej porcji teorii o moralności, etyce...; czuję się, jak ten, co nie wie, że mówi prozą, bo przecież na własny użytek mam i stosuję jakąś moralność a za nic jej w tamtych klasyfikacjach nie mogę znaleźć. Poddaję się, niech oni sobie analizują, syntetyzują, ja będę nadal żyć na czuja, jak od siódmego roku życia robię zresztą. Zgoda, tytuł należy do Ciebie i zadanie swoje spełnia dobrze, nie osłabia foty, bo są jakieś uwagi, jest żywy odbiór. Odbiór zależny bardziej od naszych indywidualnych Ja, naszych życiowych doświadczeń, skojarzeń i stereotypów, które włączają się przed myśleniem.
Bartosz Wojciechowski [2009-03-11 12:26:07] --> Bartosz dzięki za komentarz. mam gdzieś fote jak nas ochrzania. nie myślałem żeby zrobić z tego serie ale wróce do tematu. dzięki za głos w dyskusji. :)))
u_poganki [2009-03-11 12:11:55] --> jak już wcześniej pisałem, zdjęcia o tego typu tematyce odbierane sa zwykle w sposób dosyć jednoznaczny. nie widze powodu, dla którego autor takiego zdjęcia nie miałby w pewien sposób ukierunkować odbiorce. nie jest to reportaż o konkretnym wydarzeniu tylko wyłapane na ulicy zdarzenie/zjawisko i jako takie, jeśli już ma być poddane pod dyskusji to wg mnie autor ma cos do powiedzenia. wg mnie w takim przypadku obraz może być uzupełniony o tytuł czy też krótki opis, który "pomoże" odbiorcy w odbiorze takiego obrazu/zjawiska.
Brzydal nie kumpel [2009-03-11 12:15:10] dobre zdjęcie z rodzaju street. ( Tylko że facet moze poprostu śmieci wywala ) I WSZYSTKO W TEMACIE :)
dla mnie to nie jest dobra fotografia, tzn z formalnego punktu widzenia ok, jednak podejscie do tematu mnie nie satysfakcjonuje. Oczywiscie takie obrazki znajduja komentarze w stylu: smutne, ale prawdziwe itp itd. Nie widze w tym ujeciu tematu mocy fotograficznej, dlaczego nie masz foty jak Was ochrzanial, byloby kontrowersyjne, ale z moca i emocjami, tu jest tanie podgladactwo z dlugiej lufy! Pozdro i bez obrazy :)
dobre zdjęcie z rodzaju street. ( Tylko że facet moze poprostu śmieci wywala )
smutna rzeczywistość - na dodatek coraz częściej zauważalna
vertige [2009-03-11 11:58:05] : - okey, Ty odbierasz tego faceta pozytywnie, ja też, wiemy, że niemoralne jest gdzie indziej, ale na pierwszy rzut oka wielu oglądających bezmyślnie poczuje pogardę, dowartościują się za darmo kosztem tego, któremu gorzej się wiedzie, niż im...Chodzi mi o to, aby nie dawać ludziom takiej łatwej i niemoralnej właśnie ścieżki. Niech poczują coś przy takiej focie, pomyślą sami...
u_poganki [2009-03-11 12:01:10] --> zapraszam ale ja niestety odniose się do Twoich wpisów dopiero jutro z rana. :)))
vertige [2009-03-11 11:58:05] --> wszystko gra. jeśli fotografia wywołuje sensowną dyskusje to ja nie mam nic przeciwko temu, żeby taka się pod zdjęciem odbyła. :))) to dobrze, że zdjęcie zmusza do myślenia. oznacza to wg mnie tyle, że zdjecie ma większą wartość niż jedynie "pamiątkową" czy "artstyczną". znaczy się jest jakiś przekaz bardziej uniwersalny i zmuszający do myslenia. o to właśnie chodzi. ;)
corundum [2009-03-11 11:44:51] : - poczytam te definicje i skrobnę coś po 22,00, teraz lecę do pracy,
u_poganki: Oj chyba zbyt dosłownie i jednoznacznie rozszyfrowujesz tytuł. Polecem mój komentarz ponizej. Ten gość na fotografi jest przecież "bohaterem pozytywnym"! Tak słabo to tutaj widać? Moralnie upadli gnoje, którzy porządnych ludzi mają gdzieś, którzy niedawno nie wiedzieli, w które miejsce wbijać sobie białe wstążki po Papieżu-Polaku a dziś wykorzystując medialne hasło: Wielkiego Kryzysu, dają właśnie wyraz swojemu upadkowi. Wokół mam dziesiątki przykładów ale to wykraczałoby już poza ramy tego portalu. Drogi corundum: Wybacz, trochę mnie poniosło ale mam sentyment do Twojej fotografii i drażni mnie płytkość podejścia w wielu sprawach przez wiele osób. Pozdrawiam.
kamuflażoczywiescieANALfabeto:D...
...ale na oldskoolu leci koles...zwłashcza podoba mnie sie nakrycie wieżchnie górne...miejski kamuflarz...
u_poganki [2009-03-11 11:37:50] --> nie upieram się, że tytuł jest właściwy. może powinien być inny ale kiedy wrzucałem to zdjęcie ten wydawał mi się najwłaściwszy. jeśli masz jakąś propozycje to bardzo prosze. :) co do wymowy samego zdjęcia to prawdą jest, że czy z tytułem czy bez tytułu takie zdjęcia zwykle kojarzą się dosyć jednoznacznie, co pewnie jest wynikiem określonych stereotypów oraz wielu czynników związanych z samym odbiorcom. natomiast w kwestii samej definicji słowa moralność to znalazłem ciekawy fragment jednej z prac magisterskich poruszający ten temat. poddaje pod dyskusje: http://free4web.pl/3/2,57468,104154,1486869,Thread.html;jsessionid=B78299522C08C386010A31DA2A281D69
u_poganki [2009-03-11 11:37:50] => msz rozpoznawalność twarzy tego pana jest co najmniej dyskusyjna...
Autorze: czy ten człowiek zgodził się na publikację foty z tym tytułem? Faceta mogą rozpoznać jego znajomi..., może jednak rozważ zmianę tytułu, pozdr
niezbyt przyjemne zajęcie, fakt, ale skoro za te surowce wtórne są jakieś pieniądze, potrzebne temu człowiekowi ( nieważne, jak wyda...), to nie ma to nic wspólnego z moralnością, mz. Moralny upadek, to czynić zło: kraść, oszukać, dokuczyć, upokorzyć, nie szanować, niszczyć kogoś...itd. Tytuł nie, foto tak.
Smutne...
prawdziwe życie - smutne iż ludzie muszę sie do tego posuwać.
polska rzeczywistosc
vertige [2009-02-20 11:06:22] --> dzięki za tak obszerny kometarz. ciesze się, że zdjecia z tej serii wzbudzają emocje. wiem, że nie jest to przyjemna rzeczywistość ale jakoś nie umiem się przebranżowić i pokazywać innej rzeczywistości. a co do opisu tto cóż ? kiedy wrzucałem te zdjęcia to akurat taki komentarz bardziej mi pasował. nie upieram się, że wybór był dobry, ale już nie będe tego zmieniał. niech tak zostanie. pozdro
:) mam podobną serię (co ciekawe też b&w w kwadracie :D ) z tą tematyką ale moje fotki przeszły bez echa
Fotografia, która tak cholernie dużo opowiada, w gruncie rzeczy niewiele pokazując...prowokuje, czego dowodem są komentarze, szanowny autorze...moralny upadek: tego chorego kraju i chorego społeczeństwa, ech, szkoda się denerwować...pamietam takie kurtki skórzane z bazaru "na Bema" w Poznaniu, jak ma ten gość na zdjęciu...i jeszcze z poznanskiego mojego podwórka: Peja nie pasuje do opisu, nie ten poziom, nie ta merytoryka, nie ten grafomański rytm...ktoś zwrócił uwagę na nalepkę na kiblu: SPÓŁKA Z O.O. taki znak przemian na lepsze: prezes SPÓŁKI od miejskich kibli to jest przecież fucha!!! A wajchy jakie można robić!...CORUNDUM: tym zdjęciem i zasmuciłeś mnie i zdenerwowałeś zarazem, dlatego 100%. Pozdrawiam
+++
Smutne , ale niestety to rzeczywistosc ktora czesto widzimy
Niestety..częsty przypadek...
:)
zycie....
odważna reporterka
smutne ale prawdziwe i nie ma co od tego uciekać... dobre foto to jest!
Zdjęcie mi się podoba. Tylko ostrość taka odrobine za miękka... I kadr bym troche inaczej chyba uciął... ;]
to życie pisze scenariusze i nie zawsze są to scenariusze szczęśliwe. :)
swietne !
dobre bo polskie
smutny temat, przejmujący...
smutne zdjęcie... zmusza do zastanowienia się nad sobą.. .. i życiem
detective [2008-10-28 13:31:48] --> właśnie ten. fotogeniczny jest nawet. hihihi... :)
To nie jest ten koleś co nas ochrzanił? ^^
amen
moralny upadek to publikacja czegoś takiego, żeby wszyscy mogli sobie popatrzeć i z zadowoleniem podrapać się po dupie 'na szczęście to nie ja'