kolasmar, przeczytaj jeszcze raz mój komentarz 19:19:31 i odpowiedz sobie sam, czy dodając swój ostatni komentarz przekroczyłeś pewne zasady czy też nie .... jeśli uważasz, że nie to ok, niech tak będzie ... widocznie nadajemy na innych falach .... pozdrawiam.
autorze drogi, nie uważam, iż w jakikolwiek sposób przekroczyłem normy lub naruszyłem obyczaje panujące na forum a ze swoich praw jako uzytkownik nie mam zamiaru rezygnowac, tylko dlatego iż tobie sie to nie podoba ... po za tym na plfoto istnieje prosty sposób na "wyciszenie" , zawsze możesz dla poprawy samopoczucia z niego skorzystać ...
hallo, to może i ja coś dodam ... dzięki za interesującą dyskusję, to oznacza, że warto było tę fotografię zrobić i pokazać Wam tutaj ... :)
Co do kadru, no cóż, moim zdaniem jest optymalny z jednej prostej przyczyny ... po prawej stronie tło nie byłoby interesujące ... oczywiście te wzorki, okno czy odbijające się w szybie kontury dachu samochodu mają znaczenie ... chcę powiedzieć, że kadr nie jest przypadkowy a tak jak napisał Rezon (dzięki!) kontakt z bohaterem jaki udało mi się nawiązać był oczywiście chwilowy ... w sensie naturalnej pozy, dymka i pozytywnego nastawienia ... :)
Tak, to oczywiście jest i street i portret i opowieść o spotkanym człowieku, z którym przez chwil kilka związała mnie nić porozumienia ... moje nim zainteresowanie, jego zainteresowanie fotografem ... Dodam, że takie momenty w portretowaniu ludzi w mieście, na ulicy, w konwencji street po prostu są ... bezcenne i i osobiście przynoszą wiele satysfakcji ... dobry gest, miłe słowo, uśmiech i nic więcej nie trzeba ... niekoniecznie zależy na dopracowywaniu szczegółów kompozycji, która musi urodzić się szybko, natychmiast i tak właśnie było w tym momencie i z pewną świadomością to piszę ...
Oczywiście jest w dalszym etapie obróbka, w tym również dokadrowanie do kwadratu jak tutaj ... są decyzje czy kolor i jak mocny, czy raczej zostać przy BW ... (tak właśnie w tym kierunku do tego podchodzę mimo, że oczywiście RAW zawsze będzie kolorowy) ... ha i jest kwestia winiety, którą podniósł choćby Aufik ... no cóż, to już całkowicie wynika z moich subiektywnych upodobań, wiem, że nie każdemu to pasuje ... ja lubię dość mocną winietę przy tego rodzaju prezentacji, wręcz nie wyobrażam sobie (w tej chwili by było inaczej) ... o roli winiety nie będę pisał, wszyscy to znamy.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim poniżej i pozdrawiam :)
kolasmar, proszę mię tu nie uprawiać demagogii, pisałem o tym konkretnym zdjęciu, po co chcesz poprawiać coś co jest dobre, kompozycją centralną która z natury jest specyficzna. Odnośnie umieszczania "ócz" w mocnym punkcie w portrecie osoby stojącej to jakaś nadinterpretacja
sorry, ale muszę , choć obiecałem sobie, ze juz nie .... 1.uwaga MalarzaSnow, jakoby centralne ustawienie modela wykluczało poprawność kompozycji wprawiła mnie w nielekkie zdumienie, biorąc pod uwage np niektóre z jego podobajacych sie mnie osobiście portretów. Czyżby nie dało sie zrobić poprawnego zdjecia osoby stojącej bez odpowiedniej ilości nieba nad głową, bo do tego sprowadzi się klasyczne umieszczenie ócz w mocnym punkcie ? Malarzu, nie wierzę ..... 2. Poglądy jakoby w fotografii ulicznej fotograf nie miał mozliwości skomponowania zdjecia wg własnego pomysłu to po prostu bzdura. Rafale, zamiast modelki mozna np."ustawić" fotografa, a juz na pewno jego aparat. Również dotyczy to tego zdjęcia. 3. I ostatnie: ja traktuję to zdjecie jako portret, bez wzgledu na kategorię do jakiej został zgłoszony przez autora. A tematem portretu jest człowiek a nie jego chwilowe otoczenie, chyba, że ma ono dostarczyć nam dodatkowych informacji o bohaterze. Jeśli nie spełnia ono tej roli, to powinno być go jak najmniej. Na marginesie : również m___m zauważył brak równowagi w kadrze choć jego pomysł mnie sie nie podoba. P.S. Moim zdaniem nazywanie pitoleniem opinii róznej od własnej nie jest ani merytoryczne ani eleganckie .... ale ja juz stary jestem, widać nie nadążam ...
może więcej lewej by zrównoważyło kadr. i wyjście Autora z odbicia w szybie byłoby korzystniejsze. ale ogólnie bardzo fajny pomysł. i miodne kolory. podoba
"ja bym ustawił modela centralnie, bez sugestii i nie domówień" i ominął sprytnie wszystkie mocne punkty kompozycji? Ciekawa i nowatorska koncepcja, gratuluję :)
rezon, myslisz, ze autor fotogafował wzorki ? ja mysle, ze zainteresował go człowiek, a potem jakby trochę sie zagubił i konsekwencji albo odwagi mu zabrakło ....
chodzi mi o to, że czasami w tego rodzaju fotografii nie ma zbyt wielkiego wyboru, bo "model" nie zawsze bywa naturalny parę sekund później.... poza tym mnie akurat pasuje tu mniej centralny kadr, choćby dlatego, że w tle bardzo fajnie korespondują te błękitne wzorki, których bardziej na prawo już by nie było...
rezon - nie rozumiem .... a co do mojej sugestii: model jest bardzo "mocny", patrzy odważnie fotografującemu i ogladajacemu w oczy, to wszystko z boku nie ma wiekszego znaczenia, rozprasza ... każdy prawo do swojego punktu widzenia, ja bym zrobił to tak .... a podyskutować zawsze warto ...
ach sorry, miałem wyedytować opis a nie dodawać komentarz ... ale ok, jeśli już taka skucha na początek to dodam, że zdjęcie w ramach moich tegorocznych wędrówek po toskańskich miasteczkach.
fantastyczny błękitno-brązowy Portret Mężczyzny
świetne zdjęcie
kolasmar, przeczytaj jeszcze raz mój komentarz 19:19:31 i odpowiedz sobie sam, czy dodając swój ostatni komentarz przekroczyłeś pewne zasady czy też nie .... jeśli uważasz, że nie to ok, niech tak będzie ... widocznie nadajemy na innych falach .... pozdrawiam.
autorze drogi, nie uważam, iż w jakikolwiek sposób przekroczyłem normy lub naruszyłem obyczaje panujące na forum a ze swoich praw jako uzytkownik nie mam zamiaru rezygnowac, tylko dlatego iż tobie sie to nie podoba ... po za tym na plfoto istnieje prosty sposób na "wyciszenie" , zawsze możesz dla poprawy samopoczucia z niego skorzystać ...
kolasmar, zdaje się, że masz mało do powiedzenia, więc lepiej nie mów wcale, ok ?
fajnie z błękitami
dobre, blue i granat starszych panów odmładzają, całość przyjemna, ciekawa
winieta w tym zdjęciu to próba zrównoważenia kompozycji przez umieszczenie ciemniejszej plamy w rogu ....
to jest real
podoba się
hallo, to może i ja coś dodam ... dzięki za interesującą dyskusję, to oznacza, że warto było tę fotografię zrobić i pokazać Wam tutaj ... :) Co do kadru, no cóż, moim zdaniem jest optymalny z jednej prostej przyczyny ... po prawej stronie tło nie byłoby interesujące ... oczywiście te wzorki, okno czy odbijające się w szybie kontury dachu samochodu mają znaczenie ... chcę powiedzieć, że kadr nie jest przypadkowy a tak jak napisał Rezon (dzięki!) kontakt z bohaterem jaki udało mi się nawiązać był oczywiście chwilowy ... w sensie naturalnej pozy, dymka i pozytywnego nastawienia ... :) Tak, to oczywiście jest i street i portret i opowieść o spotkanym człowieku, z którym przez chwil kilka związała mnie nić porozumienia ... moje nim zainteresowanie, jego zainteresowanie fotografem ... Dodam, że takie momenty w portretowaniu ludzi w mieście, na ulicy, w konwencji street po prostu są ... bezcenne i i osobiście przynoszą wiele satysfakcji ... dobry gest, miłe słowo, uśmiech i nic więcej nie trzeba ... niekoniecznie zależy na dopracowywaniu szczegółów kompozycji, która musi urodzić się szybko, natychmiast i tak właśnie było w tym momencie i z pewną świadomością to piszę ... Oczywiście jest w dalszym etapie obróbka, w tym również dokadrowanie do kwadratu jak tutaj ... są decyzje czy kolor i jak mocny, czy raczej zostać przy BW ... (tak właśnie w tym kierunku do tego podchodzę mimo, że oczywiście RAW zawsze będzie kolorowy) ... ha i jest kwestia winiety, którą podniósł choćby Aufik ... no cóż, to już całkowicie wynika z moich subiektywnych upodobań, wiem, że nie każdemu to pasuje ... ja lubię dość mocną winietę przy tego rodzaju prezentacji, wręcz nie wyobrażam sobie (w tej chwili by było inaczej) ... o roli winiety nie będę pisał, wszyscy to znamy. Jeszcze raz dziękuję wszystkim poniżej i pozdrawiam :)
podoba mi się taka kompozycja, sam model jest wystarczająco wyrazisty :)
kolasmar, proszę mię tu nie uprawiać demagogii, pisałem o tym konkretnym zdjęciu, po co chcesz poprawiać coś co jest dobre, kompozycją centralną która z natury jest specyficzna. Odnośnie umieszczania "ócz" w mocnym punkcie w portrecie osoby stojącej to jakaś nadinterpretacja
sorry, ale muszę , choć obiecałem sobie, ze juz nie .... 1.uwaga MalarzaSnow, jakoby centralne ustawienie modela wykluczało poprawność kompozycji wprawiła mnie w nielekkie zdumienie, biorąc pod uwage np niektóre z jego podobajacych sie mnie osobiście portretów. Czyżby nie dało sie zrobić poprawnego zdjecia osoby stojącej bez odpowiedniej ilości nieba nad głową, bo do tego sprowadzi się klasyczne umieszczenie ócz w mocnym punkcie ? Malarzu, nie wierzę ..... 2. Poglądy jakoby w fotografii ulicznej fotograf nie miał mozliwości skomponowania zdjecia wg własnego pomysłu to po prostu bzdura. Rafale, zamiast modelki mozna np."ustawić" fotografa, a juz na pewno jego aparat. Również dotyczy to tego zdjęcia. 3. I ostatnie: ja traktuję to zdjecie jako portret, bez wzgledu na kategorię do jakiej został zgłoszony przez autora. A tematem portretu jest człowiek a nie jego chwilowe otoczenie, chyba, że ma ono dostarczyć nam dodatkowych informacji o bohaterze. Jeśli nie spełnia ono tej roli, to powinno być go jak najmniej. Na marginesie : również m___m zauważył brak równowagi w kadrze choć jego pomysł mnie sie nie podoba. P.S. Moim zdaniem nazywanie pitoleniem opinii róznej od własnej nie jest ani merytoryczne ani eleganckie .... ale ja juz stary jestem, widać nie nadążam ...
Rafał, bo to przystojny toskańczyk jest :)
podoba się bardzo :)
blue man, blue grid, blue stones i blue car bardzo ok, ale ta winieta na dole, no prosze Cie... btw piekna dynamika kadru. pozdr. :))
może więcej lewej by zrównoważyło kadr. i wyjście Autora z odbicia w szybie byłoby korzystniejsze. ale ogólnie bardzo fajny pomysł. i miodne kolory. podoba
"ja bym ustawił modela centralnie, bez sugestii i nie domówień" i ominął sprytnie wszystkie mocne punkty kompozycji? Ciekawa i nowatorska koncepcja, gratuluję :)
rezon, myslisz, ze autor fotogafował wzorki ? ja mysle, ze zainteresował go człowiek, a potem jakby trochę sie zagubił i konsekwencji albo odwagi mu zabrakło ....
chodzi mi o to, że czasami w tego rodzaju fotografii nie ma zbyt wielkiego wyboru, bo "model" nie zawsze bywa naturalny parę sekund później.... poza tym mnie akurat pasuje tu mniej centralny kadr, choćby dlatego, że w tle bardzo fajnie korespondują te błękitne wzorki, których bardziej na prawo już by nie było...
rezon - nie rozumiem .... a co do mojej sugestii: model jest bardzo "mocny", patrzy odważnie fotografującemu i ogladajacemu w oczy, to wszystko z boku nie ma wiekszego znaczenia, rozprasza ... każdy prawo do swojego punktu widzenia, ja bym zrobił to tak .... a podyskutować zawsze warto ...
otóż w tego typu fotografii nie zawsze można...
rezon, nie żartuj .... mozna tak kadr wybrać, coby temat był centralnie , nie wiesz ?
wątpię, żeby to był model z agencji chętny do ustawiania :)))) i w tym cały urok foty...
ja bym ustawił modela centralnie, bez sugestii i nie domówień ....
pełna 9-tka -super fota
podoba mi się
bardzo fajny portret i te błękity, ach!!!
ach sorry, miałem wyedytować opis a nie dodawać komentarz ... ale ok, jeśli już taka skucha na początek to dodam, że zdjęcie w ramach moich tegorocznych wędrówek po toskańskich miasteczkach.
street portret