Ocena będzie widoczna gdy zagłosuje co najmniej 5 osób.
mało ocen
Opis zdjęcia
Mouton, Poitou-Charentes, XII wieczny kościółek, wrzesień 2010; Canon EOS 7D, obiektyw 17-50 mm (Tamron), z ręki, czas 1/20, f2.8, ISO 500, ogniskowa 17 mm.
@Derianie :))), dzięki za wizytę. @Jtphoto - jeszcze raz dzięki za rzeczowy komentarz i rady. Owszem automat ustawiony jest na próbkowanie w środku kadru - z tym, że po ustawieniu pozwoliłem sobie przesunąć obiektyw w stronę interesującego mnie obiektu. Nie przepadam za programami tematycznymi, z automatyki wykorzystuję głównie pomiar odległości/ostrości i automatyczny balans bieli. Nawet do preferowanej przez wielu fotografów-amatorów jak i zawodowców preselekcji przesłony nie mogę się jakoś przekonać. Balans bieli mogę korygować - już po wykonaniu zdjęcia zarówno w aparacie jak i programowo - ten ostatni sposób często stosuję ocieplając barwy - bo lubię cieplejsze :)) Jeszcze raz dziękuję i zapraszam do portfolio :))
Czerwien oddales bardzo ladnie, nie ona stanowi tu problem, witraz rowniez nie pokazuje przesuniecia. Jesli spojzysz na posazek jak i na dolne kamienie widac w nich zielonkawo niebieskawy kolor ktory chce sie wydostac a wyplukala go czerwien. Kolory po przeciwnej stronie gamy neutralizuja sie na wzajem, czerwien neutralizuje zielen, niebieski neutralizuje czerwien itd. Powodem przesuniecia jest automat ktory sprobkowal srodek kadru w ktorym dominuje czerwien. Dobra rada, unikaj automatow, zakup 18% szarej karty to dobra inwestycja, jesli nie chcesz inwestowac, uzywaj programow tematycznych, one bardzo blisko odpowiadaja prawidlowym wartoscia i nie daja sie oszukac przez kadr. Praca bardzo ciekawa, szczegolnie podoba mi sie sposob obramowania ktory pomaga sie skupic na temacie. Jeszcze raz gratuluje i pozdrawiam.
:)) dzięki za fachowy komentarz :)) Rzeczywiście balans bieli mam ustawiony na automatyczny, natomiast witraż w oknie w bocznej nawie był czerwony i taki kolor światła wpadał. Całość wykonana z piaskowca o takim ciepłym kolorze :)). Prosta linia w końcu kadru - była niejako wymuszona możliwościami ustawienia się, faktycznie przy takiej ogniskowej efekt szerokiego kąta jest widoczy, w dodatku zdjęcie robiłem "po skosie". Nie mam praktyki w prostowaniu programowym - ale z pewnością spróbuję takiego zabiegu :)) Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :))
Bardzo ciekawe obramowanie, przemawia i podkresla zarazem. Ladnie odwzorowane detale. Jednak nie moge niepokusic sie o stwierdzenie iz miales balans na auto i aparat sprobkowal z czerwieni co wplynelo na wyplukanie niebiesko-zielonych tonalnych, szczegolnie wydoczne na posazku z lewej. Z uwag a raczej wskazowek prawa krawedz drzwi jest tak blisko konca kadru ze widac jej znieksztaucenie szerokim kontem, jesli moge cos doradzic to albo unikac prostych lin przy koncach kadrow albo uzyc produktow firmy adobe, takich jak LR czy CR, one od najnowszej wersji maja profile korygujace znieksztaucenia szkiel. Bardzo pomocna i przydatna opcja. Gratuluje bardzo ciekawej pracy i pozdrawiam.
:))
:)
@Derianie :))), dzięki za wizytę. @Jtphoto - jeszcze raz dzięki za rzeczowy komentarz i rady. Owszem automat ustawiony jest na próbkowanie w środku kadru - z tym, że po ustawieniu pozwoliłem sobie przesunąć obiektyw w stronę interesującego mnie obiektu. Nie przepadam za programami tematycznymi, z automatyki wykorzystuję głównie pomiar odległości/ostrości i automatyczny balans bieli. Nawet do preferowanej przez wielu fotografów-amatorów jak i zawodowców preselekcji przesłony nie mogę się jakoś przekonać. Balans bieli mogę korygować - już po wykonaniu zdjęcia zarówno w aparacie jak i programowo - ten ostatni sposób często stosuję ocieplając barwy - bo lubię cieplejsze :)) Jeszcze raz dziękuję i zapraszam do portfolio :))
:))))))))))))))))))))))))))))))
Czerwien oddales bardzo ladnie, nie ona stanowi tu problem, witraz rowniez nie pokazuje przesuniecia. Jesli spojzysz na posazek jak i na dolne kamienie widac w nich zielonkawo niebieskawy kolor ktory chce sie wydostac a wyplukala go czerwien. Kolory po przeciwnej stronie gamy neutralizuja sie na wzajem, czerwien neutralizuje zielen, niebieski neutralizuje czerwien itd. Powodem przesuniecia jest automat ktory sprobkowal srodek kadru w ktorym dominuje czerwien. Dobra rada, unikaj automatow, zakup 18% szarej karty to dobra inwestycja, jesli nie chcesz inwestowac, uzywaj programow tematycznych, one bardzo blisko odpowiadaja prawidlowym wartoscia i nie daja sie oszukac przez kadr. Praca bardzo ciekawa, szczegolnie podoba mi sie sposob obramowania ktory pomaga sie skupic na temacie. Jeszcze raz gratuluje i pozdrawiam.
:))
W miniaturce - Kryptka Fallusa... ale mi się wszystko kojarzy z kryptką...
a Joanna d'Arc - trzy wieki później... ładne ujęcie :)
:)) dzięki za fachowy komentarz :)) Rzeczywiście balans bieli mam ustawiony na automatyczny, natomiast witraż w oknie w bocznej nawie był czerwony i taki kolor światła wpadał. Całość wykonana z piaskowca o takim ciepłym kolorze :)). Prosta linia w końcu kadru - była niejako wymuszona możliwościami ustawienia się, faktycznie przy takiej ogniskowej efekt szerokiego kąta jest widoczy, w dodatku zdjęcie robiłem "po skosie". Nie mam praktyki w prostowaniu programowym - ale z pewnością spróbuję takiego zabiegu :)) Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :))
Bardzo ciekawe obramowanie, przemawia i podkresla zarazem. Ladnie odwzorowane detale. Jednak nie moge niepokusic sie o stwierdzenie iz miales balans na auto i aparat sprobkowal z czerwieni co wplynelo na wyplukanie niebiesko-zielonych tonalnych, szczegolnie wydoczne na posazku z lewej. Z uwag a raczej wskazowek prawa krawedz drzwi jest tak blisko konca kadru ze widac jej znieksztaucenie szerokim kontem, jesli moge cos doradzic to albo unikac prostych lin przy koncach kadrow albo uzyc produktow firmy adobe, takich jak LR czy CR, one od najnowszej wersji maja profile korygujace znieksztaucenia szkiel. Bardzo pomocna i przydatna opcja. Gratuluje bardzo ciekawej pracy i pozdrawiam.