O, prosze, Łukasz: "rav. [2009-05-19 10:26:13]
proponuję matowy papier .... zero odblasków cokolwiek by się nie robiło. I tak w ramach eksperymentu polecam też solarigrafię na małej dziurce, tak ok 0,2 -0,15, i zostawić na co najmniej 6 miechów, kozak. tyle że puszkę też dobrze jest z red bula skonstruować, wówczas lepsze naświetlenie (i jaka ostrość!!!), ściągnę właśnie takie za kilka dni:P ------ rav. [2009-05-19 10:33:25]
ach i zauważyłem, że na papierze o twardej gradacji lepiej wychodzi kontrast i rozróżnienie tonalne. Jak na razie najlepiej mi się robiło na Fomaspeedie C 313 przeterminowanym, Pozdrawiam:)"
rura kanalizacyjna - brzmi świetnie :D kurcze nawet w Smoczogrodzie raczej będzie ciężko zdobyć jakikolwiek papier w zwykłym sklepie a i w internetowych agfy nie znalazłem (musze dokładniej poszukać). ale na początek coś takiego chyba będzie w porządku http://www.fotograf-sklep.pl/product_info.php?products_id=166 ?
A_R_mator [2009-06-22 16:31:44] - no juz pytalem, czy ktos nie ma znajomosci by ekipe naprawcza od latarn uzyc zeby na samej gorze takiego slupa cztery puszki na cztery strony swiata powiesic w terenie ktory dopiero sie zabudowuje... ale bez odzewu :( To moze tu jeszcze raz ponowie pytanie - ma ktos takie znajomosci?
uzupełnienie > Papier był na tyle zmatowiony, że dobrze nadawała się do rysowania węglem drzewnym i malowania sadzami. Tak na marginesie - później obrazek utrwalany był... denaturatem ;-)
Snowman [2009-06-22 16:28:09] > Omiatał i z proszku, i z efektów czyli tego co zostało starte. Oczywiście to były papiery po obróbce ciemniowej, czyli poprzednio wysuszone.
A_R_mator [2009-06-22 16:21:05] a wiesz, ze na to nie wpadlem ;))) Dobre, tylko rzeczywiscie duzy papier byc musi, no i na tyle niedyskretne, ze porzucone w terenie pol roku nie przetrzyma. Raczej nastawiam sie na dopasowanie czegos do papieru (najchetniej 9x13, 10x15 ujdzie, ostatecznie 13x18). Na razie zostawilem w terenie zestaw z dwoch puszek po dopalaczu (rura c.a. 25cmx5cm), zobaczymy, czy ocaleje. Moze uda mi sie jeszcze tam podrzucic zestaw z dwoch pojemniczkow. Ale z wynalazkow na duza rure to moze byc tez i kawalek rury kanalaizacyjnej - mozna kupic malej srednicy i ciac ile potrzeba z dlugosci - nawet z jednej strony dekiel jest dopasowany ;) Ha, trzeba bedzie sprobowac, gdzies mi sie takie kanalizacyjne powinny walac ;)
Snowman [2009-06-22 16:15:26] > Na mokro to chyba nie. Zobacz na sucho. Proszek polerski może być sporo lepszy od proszkowanego pumeksu. Wiem z czasów dziecięcych, że pumeks dobrze się omiatał, chyba pędzelkiem. Mój Ojciec onegdaj dorabiał malowaniem takich portretów. ;-)
Snowman [2009-06-22 16:13:43] > A to może tuby dla plastyków (wiesz o czym mówię). Mają chyba po 8-9 cm średnicy, ale długieeeeee są . Co prawda spory papier bys musiał tam ładować ;-)
A_R_mator [2009-06-22 16:12:00] ;) Musze sprobowac (moze nie pumeksem, ale proszkiem polerskim) - problem moze byc, ze zelatyna jest jednak wilgotna i moze sie nie udac pozbyc pozniej tego proszku, a zmoczenie papieru spowoduje zmiane tonalnosci (i z pewnoscia zacieki) obrazu.
A_R_mator [2009-06-22 13:49:12] - nie, ale to nieglupi pomysl, tylko... przy tego typu projekcie rozmiar ma decydujace znaczenie - srednica puszki powinna byc mozliwie minimalna przy mozliwie jak najwiekszej wysokosci - by zalapac sie letnie gorowanie Slonca - a to oznacza, ze wysokosc puszki powinna byc przynajmniej 2.5x wieksza od srednicy - przy duzych puszkach moze byc to problemem, podobnie jak z rozmiarem papieru. W tej chwili naswietlam eksperyment w dwoch puszkach po redbulu zlaczonych ze soba na podwojna dlugosc (strasznie duze i niedyskretne), oraz w tak samo zlaczonych pojemniczkach po kliszy (ten zestaw jest malutki i dyskretny, ale... to maly format, nie wiem, czy juz nie za maly). Robilem w puszce po kawie Illy (jedno z 4 w katalogu), ale to juz za duze jak na kamere - choc ma niewatpliwa zalete - zakrecane denko pozwalajace na bezproblemowa i szybka wymiane papieru.
Snowman [2009-06-22 16:07:11] > Tak własnie, ale przypuszczam, że delikatnie a może raczej równomiernie (no jedno i drugie). Przypomniało mi się, że tak były przygotowywane papiery pod malowane portrety. Te co dzisiaj jeszcze wiszą w wiejskich domach :-)
Łukasz Pluta [2009-06-21 22:00:28] - papier skadkolwiek, gugiel sporo wysylkowych Ci podpowie, ale mysle, ze w Smoczogrodzie i normalny sklep znajdziesz latwo. Tylko pamietaj, zeby papier byl matowy. Zabawa fajna i latwa, bo procz spreparowania puszki nie trzeba zadnej chemii - negatyw powstaje sam na papierze tylko pod wplywem swiatla. Ja robie na Agfie (blysk niestety, trzeba poszukac matu), sa ludzie ktorzy robia na Fomie i tez nie narzekaja, ale slyszalem opinie, ze Ilfordy sa kiepskie do solarigrafii, nie mowiac juz o Kodaku...
muszę z tym poeksperymentować, bo naprawdę ciekawe efekty powstają i chyba dobra zabawa jest przy okazji :) tylko skąd wziąć papier? chyba przez jakiś sklep internetowy najłatwiej? :)
A drugie odbicie - zbieram doswiadczenie, na co sobie mozna pozwolic, a co koniecznie wyeliminowac. Wychodzi na to, ze i papier musi byc matowy, i pucha wyczerniona - gdyby slonce nie wpadalo bezposrednio, nie mialoby to znaczenia, ale w takiej konfiguracji jest obowiazkowe (chyba ze chce sie miec dodatkowe slady ;)) ).
W tym miejscu??? no nie gadaj...ja muszę tam obczaić dziś jakąś bezprzypałową miejscóweczkę na dole:P
A juz nastepne puszki sie tam choduja od grudnia ;) W czerwcu zdejme :)
Go czyli Pałacarza:)))
Go czyli kogo (co)?
Jak go tam chyciło :)))
niezłe
to dobre :D
Snowman, z redbuelm na solarium chodzisz foty robić? :D
Nooo... To jest też niezłe;D
O, prosze, Łukasz: "rav. [2009-05-19 10:26:13] proponuję matowy papier .... zero odblasków cokolwiek by się nie robiło. I tak w ramach eksperymentu polecam też solarigrafię na małej dziurce, tak ok 0,2 -0,15, i zostawić na co najmniej 6 miechów, kozak. tyle że puszkę też dobrze jest z red bula skonstruować, wówczas lepsze naświetlenie (i jaka ostrość!!!), ściągnę właśnie takie za kilka dni:P ------ rav. [2009-05-19 10:33:25] ach i zauważyłem, że na papierze o twardej gradacji lepiej wychodzi kontrast i rozróżnienie tonalne. Jak na razie najlepiej mi się robiło na Fomaspeedie C 313 przeterminowanym, Pozdrawiam:)"
Łukasz Pluta [2009-06-22 16:41:52] - bedzie dobry. Ponoc twardy najlepszy, ale nie wiem, nie sprawdzalem.
rura kanalizacyjna - brzmi świetnie :D kurcze nawet w Smoczogrodzie raczej będzie ciężko zdobyć jakikolwiek papier w zwykłym sklepie a i w internetowych agfy nie znalazłem (musze dokładniej poszukać). ale na początek coś takiego chyba będzie w porządku http://www.fotograf-sklep.pl/product_info.php?products_id=166 ?
Snowman [2009-06-22 16:36:02] > Ogólne zapytanie pewnie nic nie da. Musisz szukać wybiórczo chyba i poprzez PW.
corundum [2009-06-22 16:35:50] ano fajna, nigdy nie wiesz, co wyjmiesz z puszki ;)
A_R_mator [2009-06-22 16:30:52] A_R_mator [2009-06-22 16:33:28] - no tak, tam drobiny pylu jesli nawet pozostawaly, to nie przeszkadzaly.
A_R_mator [2009-06-22 16:31:44] - no juz pytalem, czy ktos nie ma znajomosci by ekipe naprawcza od latarn uzyc zeby na samej gorze takiego slupa cztery puszki na cztery strony swiata powiesic w terenie ktory dopiero sie zabudowuje... ale bez odzewu :( To moze tu jeszcze raz ponowie pytanie - ma ktos takie znajomosci?
fajna zabawa. :)
uzupełnienie > Papier był na tyle zmatowiony, że dobrze nadawała się do rysowania węglem drzewnym i malowania sadzami. Tak na marginesie - później obrazek utrwalany był... denaturatem ;-)
Snowman [2009-06-22 16:27:28] > Faktycznie dogadałbyś się z ludźmi od prac na wysokościach ;-)
Snowman [2009-06-22 16:28:09] > Omiatał i z proszku, i z efektów czyli tego co zostało starte. Oczywiście to były papiery po obróbce ciemniowej, czyli poprzednio wysuszone.
A_R_mator [2009-06-22 16:27:07] ;)) Omiatal z zelatyny? A nie powbija sie i nie przylepi?
A_R_mator [2009-06-22 16:21:05] a wiesz, ze na to nie wpadlem ;))) Dobre, tylko rzeczywiscie duzy papier byc musi, no i na tyle niedyskretne, ze porzucone w terenie pol roku nie przetrzyma. Raczej nastawiam sie na dopasowanie czegos do papieru (najchetniej 9x13, 10x15 ujdzie, ostatecznie 13x18). Na razie zostawilem w terenie zestaw z dwoch puszek po dopalaczu (rura c.a. 25cmx5cm), zobaczymy, czy ocaleje. Moze uda mi sie jeszcze tam podrzucic zestaw z dwoch pojemniczkow. Ale z wynalazkow na duza rure to moze byc tez i kawalek rury kanalaizacyjnej - mozna kupic malej srednicy i ciac ile potrzeba z dlugosci - nawet z jednej strony dekiel jest dopasowany ;) Ha, trzeba bedzie sprobowac, gdzies mi sie takie kanalizacyjne powinny walac ;)
Snowman [2009-06-22 16:15:26] > Na mokro to chyba nie. Zobacz na sucho. Proszek polerski może być sporo lepszy od proszkowanego pumeksu. Wiem z czasów dziecięcych, że pumeks dobrze się omiatał, chyba pędzelkiem. Mój Ojciec onegdaj dorabiał malowaniem takich portretów. ;-)
Snowman [2009-06-22 16:13:43] > A to może tuby dla plastyków (wiesz o czym mówię). Mają chyba po 8-9 cm średnicy, ale długieeeeee są . Co prawda spory papier bys musiał tam ładować ;-)
A_R_mator [2009-06-22 16:12:00] ;) Musze sprobowac (moze nie pumeksem, ale proszkiem polerskim) - problem moze byc, ze zelatyna jest jednak wilgotna i moze sie nie udac pozbyc pozniej tego proszku, a zmoczenie papieru spowoduje zmiane tonalnosci (i z pewnoscia zacieki) obrazu.
nieziemskie, Snow
A_R_mator [2009-06-22 13:49:12] - nie, ale to nieglupi pomysl, tylko... przy tego typu projekcie rozmiar ma decydujace znaczenie - srednica puszki powinna byc mozliwie minimalna przy mozliwie jak najwiekszej wysokosci - by zalapac sie letnie gorowanie Slonca - a to oznacza, ze wysokosc puszki powinna byc przynajmniej 2.5x wieksza od srednicy - przy duzych puszkach moze byc to problemem, podobnie jak z rozmiarem papieru. W tej chwili naswietlam eksperyment w dwoch puszkach po redbulu zlaczonych ze soba na podwojna dlugosc (strasznie duze i niedyskretne), oraz w tak samo zlaczonych pojemniczkach po kliszy (ten zestaw jest malutki i dyskretny, ale... to maly format, nie wiem, czy juz nie za maly). Robilem w puszce po kawie Illy (jedno z 4 w katalogu), ale to juz za duze jak na kamere - choc ma niewatpliwa zalete - zakrecane denko pozwalajace na bezproblemowa i szybka wymiane papieru.
Snowman [2009-06-22 16:07:11] > Tak własnie, ale przypuszczam, że delikatnie a może raczej równomiernie (no jedno i drugie). Przypomniało mi się, że tak były przygotowywane papiery pod malowane portrety. Te co dzisiaj jeszcze wiszą w wiejskich domach :-)
A_R_mator [2009-06-22 13:45:26] - tak na sucho?
A duże puszki próbowałeś? Takie po daniach "zbiorowych"? Tylko gdybam, znaczy teoretyzuję ;-)
Próbowałeś kiedyś matowić papier pumeksem w proszku?
pozytywnie zakręcone
dzięki za informacje :)
fajowy efekt :))
całkiem fajowe
Łukasz Pluta [2009-06-21 22:00:28] - papier skadkolwiek, gugiel sporo wysylkowych Ci podpowie, ale mysle, ze w Smoczogrodzie i normalny sklep znajdziesz latwo. Tylko pamietaj, zeby papier byl matowy. Zabawa fajna i latwa, bo procz spreparowania puszki nie trzeba zadnej chemii - negatyw powstaje sam na papierze tylko pod wplywem swiatla. Ja robie na Agfie (blysk niestety, trzeba poszukac matu), sa ludzie ktorzy robia na Fomie i tez nie narzekaja, ale slyszalem opinie, ze Ilfordy sa kiepskie do solarigrafii, nie mowiac juz o Kodaku...
muszę z tym poeksperymentować, bo naprawdę ciekawe efekty powstają i chyba dobra zabawa jest przy okazji :) tylko skąd wziąć papier? chyba przez jakiś sklep internetowy najłatwiej? :)
A drugie odbicie - zbieram doswiadczenie, na co sobie mozna pozwolic, a co koniecznie wyeliminowac. Wychodzi na to, ze i papier musi byc matowy, i pucha wyczerniona - gdyby slonce nie wpadalo bezposrednio, nie mialoby to znaczenia, ale w takiej konfiguracji jest obowiazkowe (chyba ze chce sie miec dodatkowe slady ;)) ).
ciekawe
jedno to słońce a drugie?
a na to też tak powiem, jak na to poprzednie...
no i jest zajebiście
:)