Miałem założony filtr SkyLight, więc może to jego sprawka po części? Ale chyba jednak połówka będzie na przyszłość niezbędna... a i polarek też napewno. Z drugiej strony pogoda też była pod psem - zero słońca, szaro, zimno, więc i o niebiańskie kolory ciężko ;)
W tej chwili korzystam z usług tylko i wyłacznie z Fuji REALA. Mogę powiedzieć, iż negatyw bardzo mi się spodobał :)
Chyba wystarczyło mocno przymknąć przysłonę. Ostrość jest tylko na kamieniach pośrodku kadru z lewej, więc przysłona była otwarta. Może taki zamysł był, trudno mi ocenić. Nad morzem jest więcej światła niż światłomierz widzi, więc jeśli nie polar to przynajmniej UV, no i ta 400-ka też w takich warunkach się niespecjalnie sprawdza. Generalnie na plaży lepiej jest lekko niedoświetlić.
w superii 400 rzeczywiście warto podnieść ekspozycję, ale w trudnych warunkach, w pomieszczeniach, przy słabym świetle. w takich okolicznościach jak ta, 400-tka nie wymaga korekty :o)
Fuji X-tra 400 przy +0,5EV Nikon F75 + 28-100G. To moje początki niestety, a efekt prześwietlenia zobaczyłem dopiero po wywołaniu negatywu... Zasugerowałem sie opiniami na temat tego filmu, że lubi być forsowany - widać niepotrzebnie...
oprócz tego, że można by daćjeden stopień ciemniej, to na pewno pomógłby tu jakiś szary filterek połówkowy. no, ale żeby nie łączyć filtów, to nalepiej niższa ekspozycja i polarek :o)
jak na rodos
Miałem założony filtr SkyLight, więc może to jego sprawka po części? Ale chyba jednak połówka będzie na przyszłość niezbędna... a i polarek też napewno. Z drugiej strony pogoda też była pod psem - zero słońca, szaro, zimno, więc i o niebiańskie kolory ciężko ;) W tej chwili korzystam z usług tylko i wyłacznie z Fuji REALA. Mogę powiedzieć, iż negatyw bardzo mi się spodobał :)
Chyba wystarczyło mocno przymknąć przysłonę. Ostrość jest tylko na kamieniach pośrodku kadru z lewej, więc przysłona była otwarta. Może taki zamysł był, trudno mi ocenić. Nad morzem jest więcej światła niż światłomierz widzi, więc jeśli nie polar to przynajmniej UV, no i ta 400-ka też w takich warunkach się niespecjalnie sprawdza. Generalnie na plaży lepiej jest lekko niedoświetlić.
Niestety wniosek taki wysnułem zbyt późno :)
w superii 400 rzeczywiście warto podnieść ekspozycję, ale w trudnych warunkach, w pomieszczeniach, przy słabym świetle. w takich okolicznościach jak ta, 400-tka nie wymaga korekty :o)
Fuji X-tra 400 przy +0,5EV Nikon F75 + 28-100G. To moje początki niestety, a efekt prześwietlenia zobaczyłem dopiero po wywołaniu negatywu... Zasugerowałem sie opiniami na temat tego filmu, że lubi być forsowany - widać niepotrzebnie...
oprócz tego, że można by daćjeden stopień ciemniej, to na pewno pomógłby tu jakiś szary filterek połówkowy. no, ale żeby nie łączyć filtów, to nalepiej niższa ekspozycja i polarek :o)
Te dwa zdjęcia (to i poprzednie) znad Bałtyku masz nieco prześwietlone. Czym robisz te zdjęcia?
byłam w Jastrzębiej, fajne zejścia na plaże są, fajne widoki z nich
Niestety nie :) Jastrzębia w stronę Rozewia :)
właśnie, też chętnie poczytam :)
polarek na pewno by pomógł ograniczyć odblaski na falach. czy to nie jest plażą w Dębinie? :o)
własnie, niech ktoś z tych doświadczonych podpowie jak uzyskać atrakcyjny kolor wody... ?
Niestety... czyżby polarek byłby tutaj na miejscu? Może ktoś coś poradzi?...
woda wyszła nieciekawie, co nie znaczy że umiałabym lepiej :)