" Najbardziej zastanawia mnie właśnie, że decydujesz się na użycie miękkiego światła" - kwestie wyborow to kwestie upodoban , a tu nie ma chyba ani dobrych ani zlych posuniec . Znajdziesz w moim folio kilka zdjec z twardym swiatlem takze,.
"jasności kontrolowanej np poprzez Levels czy Curves" - tak jak wspomnialem jest to takze to co ja uzywam by zwiekszyc kontrast na obrazie.
" Jeśli jest tak w rzeczywistości, że załatwiasz całość pojedynczym rozstawem świateł," - swiatlo jest najlatwiej kontrolowalne w trakcie powstawania ...pojedyncze? to nie zawsze i wszedzie ..sa zdjecia w moim folio gdzie jedna lampa blyskowa byla rejstrowana do 8 razy. Na tym zdjeciu jest to prostrze , 2 zrodla swiatel bez sandwichowania.
Najbardziej zastanawia mnie właśnie, że decydujesz się na użycie miękkiego światła, które daje wysoki poziom szczegółów w jasnych obszarach i niskie gradienty, ale jest ze swojej natury trudno "kształtowalne" ze względu na to, że jest wielokierunkowe. Najłatwiej okiełznać jednokierunkowy spot, którym możesz precyzyjnie stworzyć plamę o dowolnym kształcie (o ile oczywiście nie zbliżasz się do granicy dyfrakcyjnej ;). Natomiast im bardziej miękkie jest światło, tym trudniejsze jest do uformowania w plamę o dobrze zarysowanym brzegu. Dlatego tak interesuje mnie sposób dzięki któremu gwarantujesz, że tło jest ciemne podczas gdy znajdujący się tuż obok model jest jasno i _miękko_ oświetlony. Naturalnym posunięciem dla mnie byłoby stosowanie cyfrowych masek o jasności kontrolowanej np poprzez Levels czy Curves, ale z Twojego opisu wynika że ograniczasz się tylko do globalnych operacji na strukturze tonalnej obrazu jako całości (jest to dla mnie tym bardziej niesłychane, bo parujące tło wygląda zupełnie jak wstawione z osobnego ujęcia o niezależnie dostosowanym oświetleniu). Jeśli jest tak w rzeczywistości, że załatwiasz całość pojedynczym rozstawem świateł, to jestem pełen uznania i niezmiernie ciekaw jak udaje Ci się tak precyzyjnie maskować miękkie światło (domyślam się, że musisz stosować wiele różnych masek ekranujących naklejanych na softbox, bądź stojących "pomiędzy" źródłem a planem). A swoją drogą ile było tu źródeł światła?
Czarny Kwadrat -Efekt ktory tu widac jest kombinajca tych 2 elementow. Wyobraz sobie to co widzisz o mniejszym kontrascie bo tak wygladal orginalny obraz na velvi. czyli oswietlenie bylo duzo mniej twarde . Orginalny obraz niosl juz w sobie silna separacje swiatel, velvia pozwala na dosc drastyczne podniesienie kontrastu ale niestety co za tym idzie jest takze spora mozliwosc utraty danych glownie w cieniach , ktore nie latwo sie skanuja nawet przy sampling x16 tak wiec juz od jakiegos czasu staram sie rejstrowac wiecej na pozytywie by moc sie tego wyzbyc poprzez LEVELs ktore w prosty sposob pozwalaja na zmine swiatla miekkiego w duzo twardsze i przesuniecie wszystkiego ze stre 3-2 do 0-1 . Dzieki temu mam spora kontrole nad samymi cieniami ktore sataja sie w pewien sposob plynne i nie uciakaja poza zamierzony level. Urzycie twardego swiatla zamist softbox w tym przypadku z pewnoscia podniosloby poziom ostorsci krawedzi ale zmniejszyloby mozliwosc otrzymania plynnych highlights ktore w duzym stopniu staja sie tak samo plastyczne jak i cienie glownie ztego powodu ze nie sa pchniete bardziej niz do strefy 6-7 niz 7-8...Podsumowujac orginalne ujecie posiadalo mniejsza ilosc elemtow w strefach 0-1 ktore zostaly uzyskana poprzez zmiane level , Separacja swiatle powstaje wtrakcie robienia zdjec .
Cześć Piotrze, dobrze widzieć Cię z powrotem. Powiedz mi, czy plamy światła na tym zdjęciu maskowałeś poprzez osłony oświetlenia, czy zajmowałeś się tym już post-produkcyjnie? Jeśli to pierwsze, to widzę jak wiele pracy i obycia wymaga ustawienie jasności i położenia poszczególnych plam.
Twoje Prace są .. piękne... a na dodatek już charakterystyczne Foto:[+++++] Sposób w jaki eksponujesz elementy fotografii coś pięknego... zarazm trudnego...
jasna dupa, znów ramka... :/
Alez Ty niezłe prace masz!
hmmmmmmmmmmm
Swietne jest!
brak slow - pozdro
bardzo ciekawe zdjęcie!
trafiles w moj gust-w 100 %
potęga mocy twórczych...
czadowe
pierdu pierdu leju leju
podziwiam!
" Najbardziej zastanawia mnie właśnie, że decydujesz się na użycie miękkiego światła" - kwestie wyborow to kwestie upodoban , a tu nie ma chyba ani dobrych ani zlych posuniec . Znajdziesz w moim folio kilka zdjec z twardym swiatlem takze,. "jasności kontrolowanej np poprzez Levels czy Curves" - tak jak wspomnialem jest to takze to co ja uzywam by zwiekszyc kontrast na obrazie. " Jeśli jest tak w rzeczywistości, że załatwiasz całość pojedynczym rozstawem świateł," - swiatlo jest najlatwiej kontrolowalne w trakcie powstawania ...pojedyncze? to nie zawsze i wszedzie ..sa zdjecia w moim folio gdzie jedna lampa blyskowa byla rejstrowana do 8 razy. Na tym zdjeciu jest to prostrze , 2 zrodla swiatel bez sandwichowania.
Najbardziej zastanawia mnie właśnie, że decydujesz się na użycie miękkiego światła, które daje wysoki poziom szczegółów w jasnych obszarach i niskie gradienty, ale jest ze swojej natury trudno "kształtowalne" ze względu na to, że jest wielokierunkowe. Najłatwiej okiełznać jednokierunkowy spot, którym możesz precyzyjnie stworzyć plamę o dowolnym kształcie (o ile oczywiście nie zbliżasz się do granicy dyfrakcyjnej ;). Natomiast im bardziej miękkie jest światło, tym trudniejsze jest do uformowania w plamę o dobrze zarysowanym brzegu. Dlatego tak interesuje mnie sposób dzięki któremu gwarantujesz, że tło jest ciemne podczas gdy znajdujący się tuż obok model jest jasno i _miękko_ oświetlony. Naturalnym posunięciem dla mnie byłoby stosowanie cyfrowych masek o jasności kontrolowanej np poprzez Levels czy Curves, ale z Twojego opisu wynika że ograniczasz się tylko do globalnych operacji na strukturze tonalnej obrazu jako całości (jest to dla mnie tym bardziej niesłychane, bo parujące tło wygląda zupełnie jak wstawione z osobnego ujęcia o niezależnie dostosowanym oświetleniu). Jeśli jest tak w rzeczywistości, że załatwiasz całość pojedynczym rozstawem świateł, to jestem pełen uznania i niezmiernie ciekaw jak udaje Ci się tak precyzyjnie maskować miękkie światło (domyślam się, że musisz stosować wiele różnych masek ekranujących naklejanych na softbox, bądź stojących "pomiędzy" źródłem a planem). A swoją drogą ile było tu źródeł światła?
pierwsze skojarzenie, jakby ktos mu dusze wyrywal/A
Czarny Kwadrat -Efekt ktory tu widac jest kombinajca tych 2 elementow. Wyobraz sobie to co widzisz o mniejszym kontrascie bo tak wygladal orginalny obraz na velvi. czyli oswietlenie bylo duzo mniej twarde . Orginalny obraz niosl juz w sobie silna separacje swiatel, velvia pozwala na dosc drastyczne podniesienie kontrastu ale niestety co za tym idzie jest takze spora mozliwosc utraty danych glownie w cieniach , ktore nie latwo sie skanuja nawet przy sampling x16 tak wiec juz od jakiegos czasu staram sie rejstrowac wiecej na pozytywie by moc sie tego wyzbyc poprzez LEVELs ktore w prosty sposob pozwalaja na zmine swiatla miekkiego w duzo twardsze i przesuniecie wszystkiego ze stre 3-2 do 0-1 . Dzieki temu mam spora kontrole nad samymi cieniami ktore sataja sie w pewien sposob plynne i nie uciakaja poza zamierzony level. Urzycie twardego swiatla zamist softbox w tym przypadku z pewnoscia podniosloby poziom ostorsci krawedzi ale zmniejszyloby mozliwosc otrzymania plynnych highlights ktore w duzym stopniu staja sie tak samo plastyczne jak i cienie glownie ztego powodu ze nie sa pchniete bardziej niz do strefy 6-7 niz 7-8...Podsumowujac orginalne ujecie posiadalo mniejsza ilosc elemtow w strefach 0-1 ktore zostaly uzyskana poprzez zmiane level , Separacja swiatle powstaje wtrakcie robienia zdjec .
Cześć Piotrze, dobrze widzieć Cię z powrotem. Powiedz mi, czy plamy światła na tym zdjęciu maskowałeś poprzez osłony oświetlenia, czy zajmowałeś się tym już post-produkcyjnie? Jeśli to pierwsze, to widzę jak wiele pracy i obycia wymaga ustawienie jasności i położenia poszczególnych plam.
jejjjć większe bym chciała... no ale nie wszystko można mieć. cudo no i wogóle oh i ah :))
Najlepsze zdjęcie od kilku tygodni
DUŻYMI LITERAMI
zaje..czuć moc
dzielo sztuki
Świetne. Brawo!!!!
bjuti:)
rewelacja!
świetne
malina, chociaz zamiast duzej ramki wolalbym wieksze zdjecie
faktycznie ciezko do tego tytul wybrac/nadac ...
mmmm super
Wysmienitosci
Warty fs.
Dobrze zrobione, wysoka półka;)
fajne
mocne...
podoba sie
mistrzu... :)
Twoje Prace są .. piękne... a na dodatek już charakterystyczne Foto:[+++++] Sposób w jaki eksponujesz elementy fotografii coś pięknego... zarazm trudnego...
Moim zdaniem lepiej by bylo bez nog ale to tylko moje zdanie. Ogolnie spoko, ladna praca.
odlot
CZAD
+
Rewelacja!!!!
konkretne
uuuuuuuuu....mega czad :))))
superb!
swietne
██ Świetne światło i mgiełka, ciekawa praca.
jakis taki orientalny smaczek wyczuwam...