Choc to "P" to wlasciwie tylko ze wzgledu na wielkosc filtra (ciagle kwadraty), bo parametry te same co "A" - czyli ND nie jest tak po prawdzie neutral :(
Racja! Tyle, że przy pionowym kadrze jak dam połówkowy wyżej - na dole kadru widać krawędź szkiełka :/ No, ale uznajmy, że to mój problem jak to rozwiązać. Dzięki za spostrzeżenie.
masz racje, ta ciemna czesc ładnie domyka kadr, ale kompozycja troche się nie równoważy, może - jak wspomnialem - przykucnac, żeby zmienic troche perspektywe
kocur: w tym wypadku chyba by się gorzej czytało, bo nie każdy umie lustrzane odbicie liczb czytać ;))) Ale wiem o czym piszesz, bo znam klasyczne zasady kompozycji. Wybrałem tę stronę, bo tu niebo wyglądał bardziej dramatycznie (jest ciemniejsze), gdy poszedłem w prawo - w kadr wchodziła dużo jasniejsza część nieba (zbyt duży kontrast mimo filtra) - więc wybrałem tę opcję. W kadrze poziomym z kolei nie wchodziła ta piękna MZ gradacja szarości nieba (b. mi zależało na tej najciemniejszej części - i to jest odpowiedź dla Marcina Sobczaka). Na dynamizowanie natomiast (przechył itp) mam jeszcze chyba za mało doświadczenia (tu trzeba chyba mieć "czuja") - ale będę nad tym pracował. Bardzo mi miło, że wstąpiliście do mojej fotki. Pozdrówka
proponuję odwrócić lustrzanie czyli z lewej na prawą stronę wtedy tablice uciekają w prawą stronę i jest lepiej kompozycyjnie, lepiej się czyta...co ty na to?
Swietne, jaka glebia. I te chmury, takie przygnebiajace, niskie. Bardzo mi sie :o)
interesujące
fajny pomysl.
5-10-15...
P: to dla sprawdzenia wzroku?
Technicznie to samo, roznia sie jedynie rozmiarem.
A te lepsze też się tak łatwo rysują...?
Choc to "P" to wlasciwie tylko ze wzgledu na wielkosc filtra (ciagle kwadraty), bo parametry te same co "A" - czyli ND nie jest tak po prawdzie neutral :(
Sa - sporo wieksze, oznaczone literka "P". Wlasnie z tych samych powodow co Ty przesiadlem sie na nie, zapominajac o filtrach Lee z braku funduszy.
Niooo :) na 55mm. A są nie-amatorskie Cokin'y...?
Amatorski Cokin na obiektywie ze sporym fi?
Racja! Tyle, że przy pionowym kadrze jak dam połówkowy wyżej - na dole kadru widać krawędź szkiełka :/ No, ale uznajmy, że to mój problem jak to rozwiązać. Dzięki za spostrzeżenie.
Polowkowy za nisko - dosc dokladnie mozna sobie sprawdzic domykajac przyslone i podgladajac glebie.
no, powiedzmy - po łuku
Można było przykucnąć - i też tak mierzyłem, ale wtedy szlaczek z tablic się spłaszczał w linię, a ja chciałem tak hiperbolicznie je ułożyć...
masz racje, ta ciemna czesc ładnie domyka kadr, ale kompozycja troche się nie równoważy, może - jak wspomnialem - przykucnac, żeby zmienic troche perspektywe
Marcin Sobczak: ja to poprzednie napisałem, bo fajny rym akurat wyszedł ;)
może przykucnac, żeby ziemia z tymi numerkami mniej kadru zajęła?
kocur: w tym wypadku chyba by się gorzej czytało, bo nie każdy umie lustrzane odbicie liczb czytać ;))) Ale wiem o czym piszesz, bo znam klasyczne zasady kompozycji. Wybrałem tę stronę, bo tu niebo wyglądał bardziej dramatycznie (jest ciemniejsze), gdy poszedłem w prawo - w kadr wchodziła dużo jasniejsza część nieba (zbyt duży kontrast mimo filtra) - więc wybrałem tę opcję. W kadrze poziomym z kolei nie wchodziła ta piękna MZ gradacja szarości nieba (b. mi zależało na tej najciemniejszej części - i to jest odpowiedź dla Marcina Sobczaka). Na dynamizowanie natomiast (przechył itp) mam jeszcze chyba za mało doświadczenia (tu trzeba chyba mieć "czuja") - ale będę nad tym pracował. Bardzo mi miło, że wstąpiliście do mojej fotki. Pozdrówka
ja bym polemizował ;) coś mi kompozycja tu nie pasi. może horyzont za bardzo w połowie... nie wiem... choć nastrój itp - bardzo fajne
Tyle nieba właśnie trzeba! :)
oprocz zachmurzonego nieba nic mi dzisiaj nie potrzeba :)
fajne, ale po co tyle nieba? :)
Bardzo fajny pomysł. Wykonanie extra. Pozdrawiam :)))))
świetne!
nie da się ukryc, ma cos w sobie..
extra...
W fullscreenie wyglada wybornie ..do tego jakas dobra muzyczka ...i plyniemy ....GJ.
Nie trzeba pełnego, jeśli monitor skalibrowany poprawnie :) Dobrze wygląda już teraz.
tak sobie myślę >> chyba bym zrobił to w poziomie i użył szerszego kąta aby zdynamizować kadr, może jakiś przechył... no nie wiem
proponuję odwrócić lustrzanie czyli z lewej na prawą stronę wtedy tablice uciekają w prawą stronę i jest lepiej kompozycyjnie, lepiej się czyta...co ty na to?