Velvia Sensia...takie same a moze nie? Roznia sie nie tylko cena: zobacz 53330 (Velvia) i 55583 (Sensia). Niemal identyczne warunki naswietlenia; oba ujecia robione w ciagu pol godziny (pogoda byla bardzo stabina). W/g mnie cena odzwierciedla jakosc filmu.
tak przy okazji to dzik, wywoluje standardowo, mierze punktowo na szara karte, a we wnetrzach na te partie ktore chce by wyszly naswietlone ok i zeby najjasniejszych nie przeswietlic powyzej +2. Pozdrawiam
dzieki za wyjasnienie, nie robie w ogole na slajdach (jezeli robie jakis kolor to wylacznie cyfra..) i cos mi tak nie pasowalo z tym iso 50, polarem i duzej przyslonie ale z drugiej strony w takim sloncu to faktycznie jakby nie robi sprawy. a przy okazji moglbys powiedziec jak (i na czym) naswietlales te foty z wnetrza (np. panienka w futrze)? to tez jest provia @125?
To jest provia 100f nastawiana na 125 ASA, czyli niedoswietlona, daje bardziej nasycone kolory. Polar przyciemnia niebo i rowniez zwieksza nasycenie kolorow. Tutaj sadze, ze troche za mocno niedoswietlilem i dlatego takie dramatyczne niebo. Natomiast co do zasadnosci uzywania polara - uzywam go standardowo przy takim swietle, mam czasy 1/125 s i f 8-13. Slajdy co dziwne daja lepsze nasycenie kolorow przy czasach nie szybszych niz wlasnie 1/125 s. bez polara trzeba by miec czas 1/250-500 czasy przy Naswietlam mierzac na szara karte w sloncu. I tyle
Velvia Sensia...takie same a moze nie? Roznia sie nie tylko cena: zobacz 53330 (Velvia) i 55583 (Sensia). Niemal identyczne warunki naswietlenia; oba ujecia robione w ciagu pol godziny (pogoda byla bardzo stabina). W/g mnie cena odzwierciedla jakosc filmu.
tak przy okazji to dzik, wywoluje standardowo, mierze punktowo na szara karte, a we wnetrzach na te partie ktore chce by wyszly naswietlone ok i zeby najjasniejszych nie przeswietlic powyzej +2. Pozdrawiam
oczywiście że standardowe nie było pytania
bo nie słyszałem o forsowaniu diapozytywu ale nie wiem
Jarku wywołanie standardowe tak?
wszystko robie na provi 100 naswietlanejna 125
dzieki za wyjasnienie, nie robie w ogole na slajdach (jezeli robie jakis kolor to wylacznie cyfra..) i cos mi tak nie pasowalo z tym iso 50, polarem i duzej przyslonie ale z drugiej strony w takim sloncu to faktycznie jakby nie robi sprawy. a przy okazji moglbys powiedziec jak (i na czym) naswietlales te foty z wnetrza (np. panienka w futrze)? to tez jest provia @125?
misia to wole Jarku tego z NG [btw. masz slabosc do kadrow ze sciana okularow]. pzdr. PS. tu dobre powtorzenie kapeluszy.
Bardzo lubie wysycenia. I takie wlasnie niebo. pozdrawiam
O wiele mocniejsze nasycenie daje IMHO Kodak E100VS.
To jest provia 100f nastawiana na 125 ASA, czyli niedoswietlona, daje bardziej nasycone kolory. Polar przyciemnia niebo i rowniez zwieksza nasycenie kolorow. Tutaj sadze, ze troche za mocno niedoswietlilem i dlatego takie dramatyczne niebo. Natomiast co do zasadnosci uzywania polara - uzywam go standardowo przy takim swietle, mam czasy 1/125 s i f 8-13. Slajdy co dziwne daja lepsze nasycenie kolorow przy czasach nie szybszych niz wlasnie 1/125 s. bez polara trzeba by miec czas 1/250-500 czasy przy Naswietlam mierzac na szara karte w sloncu. I tyle
stawiam na Provię 100f + polar.
no wlasnie jestem ciekawy co Jarek o tym sadzi. poza tym nie jestem pewien czy polar to dobre wyjscie w tym przypadku
ja rozumiem ale przecie polar i odpowiednia pogoda i będzie zawsze niebieskie...a velvia 2x kosztuje jak sensia
nie chodzi o to czy niebieskie tylko jak niebieskie ;)
na sensii to by zielone było? :)
a co to tylko na velvii niebo niebieskie?
eee - chyba nie zrozumiałem - w pierwszej chwili pomyślałem, że pytasz, co to velvia :)
tak, wlasnie o ta konkretna velvie mi chodzi..
velvia => film do slajdów Fuji Velvia ISO 50
co i raz cisnie mi sie na usta to pytanie, to w koncu je zadam. co to za material jest do diabla? ;-) velvia?