Bardzo fajna dyskusja się wydarzyła podczas mojej nieobecności, przepraszam za takie spóźnienie. bajsza, bardzo dużo zostało powiedziane przez wszystkich komentujących więc nie ma sensu abym powielał ich trafne komentarze. Nie wiem, czy jestem w stanie ująć to w lepszych słowach. Co do zasady, jeśli ktoś nie potrafi patrzeć, ja nawet najbardziej wyszukanymi słowami nie sprawię, że zobaczy... Nikogo nie jestem w stanie nauczyć wrażliwości na fotografię i odmiany tępego, poprawnego fotograficznego spojrzenia wyczytanego z poradników fotograficznych. Ubolewam natomiast nad ignorancją o której pisze papajedi, czasami warto zajrzeć głębiej, doczytać, dowiedzieć się, chcieć... Cóż, pewne rzeczy przychodzą zbyt ciężko ale warto poświęcić chwilę na refleksję, poznanie, zrozumienie... Pozdrawiam
Jeżeli idzie o aspekty techniczne, to wydaje mi się, że chyba nie jest prosto tak to poustawiać, żeby uzyskać takie fajne przenikanie i współgranie tych krzywizn. To kompletnie odmienna dziedzina fotografii, której twórców osobiście podziwiam, ze względu na to, że nie idą prostą i łatwą drogą. Przykładanie tutaj "miar" tyczących się innych dziedzin fotografii, wydaje mi się nie na miejscu, to tak jakby zarzucić Pablo Picasso, że jego "Panny z Avinionu", delikatnie mówiąc, nie trzymają się anatomicznych proporcji.
Bajsza, przepraszam, źle zrozumiałem Twoją pierwotną prośbę. Potraktowałem ją jako wstęp do dyskusji o estetyce tego typu fotografii. Natomiast Twoja odpowiedź dotyczy aspektów technicznych. Jednocześnie z użytych przez Ciebie argumentów wynika, że nie wiesz jak i po co powstają takie fotografie, co przedstawiają, a także nie zdajesz sobie sprawy, że weszły już do kanonu wystawowego i publikacyjnego. Na początek proponuję zatem krótką lekturę: https://en.wikipedia.org/wiki/Solarigraphy a także https://www.alternativephotography.com/solargraphy-catching-the-suns-path-pinhole-camera/
Dobrego dnia!
Sądzisz, że tego wszystkiego, o czym piszesz nie byłby widać gdyby ten nieboskłon był naturalny, szyny naturalnie perspektywiczne zagięte a przewody zwisające naturalnie. Nie byłoby widać upływu czasu, /efemeryczności, czyli krótkotrwałego, szybko przemijającego / ludzi, zwierząt, żywych stworzeń, nawet wobec ich własnych dzieł???? Czy to ma sens i czy trzeba to wszystko pokrzywić, żeby odkryć ład, czyli porządek, estetyczny???? Powiem Ci artysto tak DLA MNIE TO JEST mowa trawa SIMSON JAWA, czyli gadanie o czymś, co niczego nie wyjaśnia. Wizja autora byłaby może do przyjęcia, gdyby były zachowane powszechnie znane kanony fotograficzne. Tzn., gdyby autor pokazał, że gra świateł, ostrość i umiejętność umieszczenia obiektów w kadrze jest mu znana. Zaś, jakość zdjęcia jest poniżej wszelkiej krytyki a kompletne zniszczenie piękna nieba dla mnie jest nie do przyjęcia i nigdy mi się nie spodoba. Nie ocenię, ale dla mnie to zdjęcie jest warte 1 – tylko, dlatego, że coś można na nim rozpoznać.
Proszę bardzo. Oto moja interpretacja: Zdjęcie jest opowieścią o upływie czasu. O efemeryczności ludzi, zwierząt, żywych stworzeń, nawet wobec ich własnych dzieł. To w domenie ładu, czyli porządku, tematycznego. Jeśli chodzi o ład, czyli porządek, estetyczny, to autor świadomie dobrał budowę i położenie urządzenia rejestrującego, tak by doszło do wzajemnego przenikania torów/krzywizn. Tych niewynikających i wynikających z działań człowieka. Jakby tego było mało, na obrazie są wiodące za widnokres tory, czyli motyw drogi, podróży itd. Sam budynek również opowiada o trwaniu i przemijaniu. Wszystko tu jest przemyślane, poukładane, czyli porządne, czyli ład w sobie mające, czyli ładne. Ponieważ pytałaś o ład, to nie wspominam o pięknie ;-) Te jest subiektywne i dla mnie ten obrazek również w tej domenie plasuje się wysoko. Pozdrawiam wieczornie! Autora natomiast przepraszam, za nadmierny pewnie słowotok, żałując, że nie pojawia się na AT :-)
Proszę niech mi ktoś wytłumaczy, co w „TYM” jest ładnego, żabie oko czy coś podobnego i to ma zachwycać? Proszę uświadomcie mnie jak ktoś potrafi, bo chyba, choć jedna osoba potrafi wyjaśnić, na czym polega ten fenomen – proszę też chciałabym się zachwycić. :( Jak nikt mi nie wyjaśni ocenię to negatywnie.
Bardzo fajna dyskusja się wydarzyła podczas mojej nieobecności, przepraszam za takie spóźnienie. bajsza, bardzo dużo zostało powiedziane przez wszystkich komentujących więc nie ma sensu abym powielał ich trafne komentarze. Nie wiem, czy jestem w stanie ująć to w lepszych słowach. Co do zasady, jeśli ktoś nie potrafi patrzeć, ja nawet najbardziej wyszukanymi słowami nie sprawię, że zobaczy... Nikogo nie jestem w stanie nauczyć wrażliwości na fotografię i odmiany tępego, poprawnego fotograficznego spojrzenia wyczytanego z poradników fotograficznych. Ubolewam natomiast nad ignorancją o której pisze papajedi, czasami warto zajrzeć głębiej, doczytać, dowiedzieć się, chcieć... Cóż, pewne rzeczy przychodzą zbyt ciężko ale warto poświęcić chwilę na refleksję, poznanie, zrozumienie... Pozdrawiam
Solarka wzorcowa
:)
dobry wieczór... zalogowałem się wyjątkowo by pogratulować świetnej solarki która przypomina mi stare dobre czasy plf...
tory ładnie podkreślone
Jeżeli idzie o aspekty techniczne, to wydaje mi się, że chyba nie jest prosto tak to poustawiać, żeby uzyskać takie fajne przenikanie i współgranie tych krzywizn. To kompletnie odmienna dziedzina fotografii, której twórców osobiście podziwiam, ze względu na to, że nie idą prostą i łatwą drogą. Przykładanie tutaj "miar" tyczących się innych dziedzin fotografii, wydaje mi się nie na miejscu, to tak jakby zarzucić Pablo Picasso, że jego "Panny z Avinionu", delikatnie mówiąc, nie trzymają się anatomicznych proporcji.
No cóż nie wszyscy wszystko wiedzą... Ignorancja jest obecna w każdej dziedzinie...
Bajsza, przepraszam, źle zrozumiałem Twoją pierwotną prośbę. Potraktowałem ją jako wstęp do dyskusji o estetyce tego typu fotografii. Natomiast Twoja odpowiedź dotyczy aspektów technicznych. Jednocześnie z użytych przez Ciebie argumentów wynika, że nie wiesz jak i po co powstają takie fotografie, co przedstawiają, a także nie zdajesz sobie sprawy, że weszły już do kanonu wystawowego i publikacyjnego. Na początek proponuję zatem krótką lekturę: https://en.wikipedia.org/wiki/Solarigraphy a także https://www.alternativephotography.com/solargraphy-catching-the-suns-path-pinhole-camera/ Dobrego dnia!
To cudo trafiło na DNO :)
Swietna solarka. Dwutygodniowy ban dla 'bajszy' sie nalezy. Po przerwie sprawdzimy czy zadzialal.
bajsza[ 2022-06-29 00:46:38 ]: Porzuć fotograficzny analfabetyzm.
ROCO przeczytaj najpierw komentarz skpt ja cytuję tylko jego słowa. Szkoda czasu na takie barachło. Zatem kończę i miłej nocy życzę
bajsza[ 2022-06-28 21:15:05 ]: Gadasz kompletne bzdury. Takiego bełkotu dawno nie widziałem.
Sądzisz, że tego wszystkiego, o czym piszesz nie byłby widać gdyby ten nieboskłon był naturalny, szyny naturalnie perspektywiczne zagięte a przewody zwisające naturalnie. Nie byłoby widać upływu czasu, /efemeryczności, czyli krótkotrwałego, szybko przemijającego / ludzi, zwierząt, żywych stworzeń, nawet wobec ich własnych dzieł???? Czy to ma sens i czy trzeba to wszystko pokrzywić, żeby odkryć ład, czyli porządek, estetyczny???? Powiem Ci artysto tak DLA MNIE TO JEST mowa trawa SIMSON JAWA, czyli gadanie o czymś, co niczego nie wyjaśnia. Wizja autora byłaby może do przyjęcia, gdyby były zachowane powszechnie znane kanony fotograficzne. Tzn., gdyby autor pokazał, że gra świateł, ostrość i umiejętność umieszczenia obiektów w kadrze jest mu znana. Zaś, jakość zdjęcia jest poniżej wszelkiej krytyki a kompletne zniszczenie piękna nieba dla mnie jest nie do przyjęcia i nigdy mi się nie spodoba. Nie ocenię, ale dla mnie to zdjęcie jest warte 1 – tylko, dlatego, że coś można na nim rozpoznać.
Proszę bardzo. Oto moja interpretacja: Zdjęcie jest opowieścią o upływie czasu. O efemeryczności ludzi, zwierząt, żywych stworzeń, nawet wobec ich własnych dzieł. To w domenie ładu, czyli porządku, tematycznego. Jeśli chodzi o ład, czyli porządek, estetyczny, to autor świadomie dobrał budowę i położenie urządzenia rejestrującego, tak by doszło do wzajemnego przenikania torów/krzywizn. Tych niewynikających i wynikających z działań człowieka. Jakby tego było mało, na obrazie są wiodące za widnokres tory, czyli motyw drogi, podróży itd. Sam budynek również opowiada o trwaniu i przemijaniu. Wszystko tu jest przemyślane, poukładane, czyli porządne, czyli ład w sobie mające, czyli ładne. Ponieważ pytałaś o ład, to nie wspominam o pięknie ;-) Te jest subiektywne i dla mnie ten obrazek również w tej domenie plasuje się wysoko. Pozdrawiam wieczornie! Autora natomiast przepraszam, za nadmierny pewnie słowotok, żałując, że nie pojawia się na AT :-)
Proszę niech mi ktoś wytłumaczy, co w „TYM” jest ładnego, żabie oko czy coś podobnego i to ma zachwycać? Proszę uświadomcie mnie jak ktoś potrafi, bo chyba, choć jedna osoba potrafi wyjaśnić, na czym polega ten fenomen – proszę też chciałabym się zachwycić. :( Jak nikt mi nie wyjaśni ocenię to negatywnie.
Ładne wszystkie krzywizny :-)