Opis zdjęcia
Późnobarokowy kościół cysterski zbudowany w latach 1720-28 wg projektu Pompeo Ferrariego z częściowym wykorzystaniem starych murów romańskich z II poł. XIII w. i gotyckich z XIV w. Kościół ma plan kwadratu nakrytego kopułą wspierającą się na czterech potężnych filarach. Wokół nawy głównej, kwadratowej o ściętych narożach, usytuowane jest obejście: nawy boczne, chór i prezbiterium – z emporami na piętrze, pokryte eliptycznymi kopułkami. Cenne jednolite barokowe wyposażenie wnętrza pochodzi z okresu budowy a wykonali je stolarze z Rydzyny. Ołtarz główny z figurą Matki Boskiej otoczoną sześcioma rzeźbionymi filarami wykonany jest w całości z drewna. Przedstawia scenę wniebowzięcia Maryi w otoczeniu aniołów. Nad zwieńczeniem w formie arkady, symbolizującej sklepienie niebieskie, znajduje się Oko Opatrzności Bożej. Poniżej – tabernakulum z tronem, na którym zazwyczaj stoi krucyfiks z postacią Marii Magdaleny, bolejącej nad śmiercią Chrystusa. Pomiędzy filarami, wspierającymi kopułę umieszczone są cztery malowidła przedstawiające kolejno: cysterki adorujące Opatrzność Bożą oraz trzy sceny biblijne: cud rozmnożenia chleba, Daniela w jaskini lwów oraz trzech młodzieńców w piecu ognistym. Nad chórem organowym znajduje się imponująca polichromia przedstawiająca Matkę Boską okrywającą swym płaszczem cystersów obu płci. Łaciński napis głosi: „Ja ten zakon aż do końca wieków będę osłaniać i bronić”. Po lewej widnieje autoportret artysty Adama Swacha z datą 1730r. Warto przyjrzeć się obrazowi Świętej Rodziny pędzla Szymona Czechowicza z poł. XVIII w. umieszczonemu w prawym ołtarzu bocznym oraz ołtarzowi Krzyża Świętego po stronie przeciwnej.
moim zdaniem wymaga dopracowania :/
precyzyjnie uchwycone ...