Ja mam dwa takumary...choć nie pracuję na zlewozmywaku gdzieś tam. To nie są Mercedesy 4 Królu, one mają tyle dobrego w sobie co i złego, z pkt widzenia dzisiejszej techniki i poziomu na rynku optycznym. Analogowe szkła sa w cenie, bo one są jak Wino- im starsze tym lepsze, ale tylko w oczach tych, którzy wiedzą jak radzić sobie z niedoskonalościami tychże szkieł i z tycvh niedoskonałości robić atuty. Ciezko powiedzieć to samo o plastykowych szkłach kitowych z pełną automatyką i tymi wszystkimi powłokami które nie dają ani jednego pkt do kreatywności autora :P. Ja od jakiegoś czasu używam tylko szkieł manualnych( z małymi wyjątkami). Bo wolę wydać 2 tys złotych na takumara niż 5 tys za nowego Zeissa, wolę wydać 150zł na Pentacona niż 400zł za Sonego, który da podobne efekty ...efekt końcowy podobny. Ale, ale... są kategorie które wymagają sprzętu w pelni automatycznego i to dośc wysokiej klasy. Zatem tak jak Leonardo da Vinci korzystał z najnowoczesniejszych dobrodziejstw swego czasu w swojej twórczości, dlatego też nie ma co tej bronić innym. Trza korzystać ze wszelkich środków jakie są pod ręką. Dla pomywacza bedzie to tani sprzęt i szmata, a dla innego mercedes i święcona woda... mnie interesuje tylko to co zrobią z tym co mają.
a w d mam ile zrabiasz i czy cie stac probowalem ci powiedziec ze skoro takie szklo tyle kosztuje to cos musi raczej znaczyc .a ty i tak tego nie zrozumiales tak jak bym sobie tego zyczyl.jak zreszta fotografi moich nie rozumiesz ..widzisz
raczej nie masz pozycji do tego .wnisek prosty .nie mow mi o moich zdjeciach nic,ja ci nie wynokwiam ze masz slabe zdjeca.siedze kulturalnie i daje ci mozliwosc robienia ich spokojnie dalej .prawda .zreszyta ja fotografie rozkminiam innych kategoriach niz wy .
tombris twoja wiedza na temat fotografii wystarczy za czterech , ja w tej czwórce się nie mieszczę .
tak . tak - nie stać mnie na zakup tego czegoś - może gdybym pracował na zlewozmywaku , ale nie pracuję to kicha . / 'zreszta w srodowisku ludi ktorzy maja pojecie o fotgrafii w przeciwienstwie do coebie (bo gdybys mial to bys siedzial cicho ) to wlasnie mercedesy te super takumary ,i zgaduje ze z wyjatkiem kilku kulawych obiektywow nie miales z nimi mozlwosci dostrzezenia tego co one oddaja .dlatego ten kosztje 400 funtow ' /
pierwsze co sobie pomyslałem patrząc na te fotę- jezu czymże to zostało poczynione :P. Jest taka plastyka obok której cięzko przejść obojętnie. Dobry wyrazisty portret. A plastyka akurat w tym wypadku tylko podkreśla osobowość sfotografowanego Pana.
a swiatlo z ciemnego nieba na ciemnej brazowj skorze .lekko blekitne na szyi i z tylu.jezu czole i ustach .nikt tego nie widzi ...przeciez to prawie niemozliwe .....ale to nie ja jestem specem od fotografii przeciez ;-)
być może to właśnie wina późnej pory i forsowanego ISO - ale nieostrość na szyi, w wycięciu koszulki - przy ostrym ramieniu zdecydowanie psuje odbiór...
farba to malarz.wychodzil ze sklepu i go zaczepilem .akurat sie ciemno zrobilo i tak mi sie zgral ze wyblgalem to foto od niego .na 3200 iso czas mialem 100 to naprawde ciemno bylo .sliczny jest w tych kolorach.gdzie indziej ludzie w tych warunkach godzinami potem w fotoszop[ie siedza ....mialem canona canon elki nie robily tak pieknie jak te super takumary .do barszczan
apo trzecie to jakos nie widzialem takiego ulicznego portretu fajnego jak ten wykonanego manualnym obiektywm na biegu w komplenten ciemnosci.w tych warunkach to jest 9 w skali do dziesiecu zrobic taki fot kolego.....iso3200 nie dalo rady tak bylo ciemno
zreszta w srodowisku ludi ktorzy maja pojecie o fotgrafii w przeciwienstwie do coebie (bo gdybys mial to bys siedzial cicho ) to wlasnie mercedesy te super takumary ,i zgaduje ze z wyjatkiem kilku kulawych obiektywow nie miales z nimi mozlwosci dostrzezenia tego co one oddaja .dlatego ten kosztje 400 funtow
i jego walory ,ktorych niestety nie widzis,tak najwazniejszy jest on .po to go wlasnie podczepiam jakbys nie nie wiedzial to ci mowie.i niech cos w tym mozdzgu to zrozumie.zreszta w tym obiektywie wazne sa kolory , jak i w twoich fotografiach
jebac ***
pieknie tutaj
podoba sie
cy tam w klasie mialo byc
mercedes nie w cenie tylko w unikacie ...cena nie gra roli
Ja mam dwa takumary...choć nie pracuję na zlewozmywaku gdzieś tam. To nie są Mercedesy 4 Królu, one mają tyle dobrego w sobie co i złego, z pkt widzenia dzisiejszej techniki i poziomu na rynku optycznym. Analogowe szkła sa w cenie, bo one są jak Wino- im starsze tym lepsze, ale tylko w oczach tych, którzy wiedzą jak radzić sobie z niedoskonalościami tychże szkieł i z tycvh niedoskonałości robić atuty. Ciezko powiedzieć to samo o plastykowych szkłach kitowych z pełną automatyką i tymi wszystkimi powłokami które nie dają ani jednego pkt do kreatywności autora :P. Ja od jakiegoś czasu używam tylko szkieł manualnych( z małymi wyjątkami). Bo wolę wydać 2 tys złotych na takumara niż 5 tys za nowego Zeissa, wolę wydać 150zł na Pentacona niż 400zł za Sonego, który da podobne efekty ...efekt końcowy podobny. Ale, ale... są kategorie które wymagają sprzętu w pelni automatycznego i to dośc wysokiej klasy. Zatem tak jak Leonardo da Vinci korzystał z najnowoczesniejszych dobrodziejstw swego czasu w swojej twórczości, dlatego też nie ma co tej bronić innym. Trza korzystać ze wszelkich środków jakie są pod ręką. Dla pomywacza bedzie to tani sprzęt i szmata, a dla innego mercedes i święcona woda... mnie interesuje tylko to co zrobią z tym co mają.
i gluchy. zegnam pana
slepy jestem prawie
ani nie potrafisz pisać , ani też nie potrafisz czytać .
a w d mam ile zrabiasz i czy cie stac probowalem ci powiedziec ze skoro takie szklo tyle kosztuje to cos musi raczej znaczyc .a ty i tak tego nie zrozumiales tak jak bym sobie tego zyczyl.jak zreszta fotografi moich nie rozumiesz ..widzisz
raczej nie masz pozycji do tego .wnisek prosty .nie mow mi o moich zdjeciach nic,ja ci nie wynokwiam ze masz slabe zdjeca.siedze kulturalnie i daje ci mozliwosc robienia ich spokojnie dalej .prawda .zreszyta ja fotografie rozkminiam innych kategoriach niz wy .
tombris twoja wiedza na temat fotografii wystarczy za czterech , ja w tej czwórce się nie mieszczę . tak . tak - nie stać mnie na zakup tego czegoś - może gdybym pracował na zlewozmywaku , ale nie pracuję to kicha . / 'zreszta w srodowisku ludi ktorzy maja pojecie o fotgrafii w przeciwienstwie do coebie (bo gdybys mial to bys siedzial cicho ) to wlasnie mercedesy te super takumary ,i zgaduje ze z wyjatkiem kilku kulawych obiektywow nie miales z nimi mozlwosci dostrzezenia tego co one oddaja .dlatego ten kosztje 400 funtow ' /
więcej dowodów mi nie potrza :P
85mm f1,9 zwariujesz
która to wersja takumara ? Bo od roku szykuję się a tego f 1.9
pierwsze co sobie pomyslałem patrząc na te fotę- jezu czymże to zostało poczynione :P. Jest taka plastyka obok której cięzko przejść obojętnie. Dobry wyrazisty portret. A plastyka akurat w tym wypadku tylko podkreśla osobowość sfotografowanego Pana.
niemozliwe w fotoszopie naczy sie
a swiatlo z ciemnego nieba na ciemnej brazowj skorze .lekko blekitne na szyi i z tylu.jezu czole i ustach .nikt tego nie widzi ...przeciez to prawie niemozliwe .....ale to nie ja jestem specem od fotografii przeciez ;-)
i czerwone swiatelko najwazniejsze jest dla mnie tu
być może to właśnie wina późnej pory i forsowanego ISO - ale nieostrość na szyi, w wycięciu koszulki - przy ostrym ramieniu zdecydowanie psuje odbiór...
farba to malarz.wychodzil ze sklepu i go zaczepilem .akurat sie ciemno zrobilo i tak mi sie zgral ze wyblgalem to foto od niego .na 3200 iso czas mialem 100 to naprawde ciemno bylo .sliczny jest w tych kolorach.gdzie indziej ludzie w tych warunkach godzinami potem w fotoszop[ie siedza ....mialem canona canon elki nie robily tak pieknie jak te super takumary .do barszczan
fajne ujęcie
a co to są te białe plamki tu i ówdzie?
i kolry zostawil w tej ciemnosci.zanim cos powiesz to pomysl .
apo trzecie to jakos nie widzialem takiego ulicznego portretu fajnego jak ten wykonanego manualnym obiektywm na biegu w komplenten ciemnosci.w tych warunkach to jest 9 w skali do dziesiecu zrobic taki fot kolego.....iso3200 nie dalo rady tak bylo ciemno
+++
zreszta w srodowisku ludi ktorzy maja pojecie o fotgrafii w przeciwienstwie do coebie (bo gdybys mial to bys siedzial cicho ) to wlasnie mercedesy te super takumary ,i zgaduje ze z wyjatkiem kilku kulawych obiektywow nie miales z nimi mozlwosci dostrzezenia tego co one oddaja .dlatego ten kosztje 400 funtow
kolory są piękne
i jego walory ,ktorych niestety nie widzis,tak najwazniejszy jest on .po to go wlasnie podczepiam jakbys nie nie wiedzial to ci mowie.i niech cos w tym mozdzgu to zrozumie.zreszta w tym obiektywie wazne sa kolory , jak i w twoich fotografiach
no tak . najważniejszy jest tutaj super takumar 85mm .