Myszowaty[ 2011-12-12 10:45:59 ] Pentax 67. Prawie wszystko już "rozkminiłem" :)) dzięki ponownie za połączenie :). Jeszcze tylko bateryjka, negatyw i trzeba będzie przetestować :)) - model z nakładką TTL :)
@F A B R O O[ 2011-12-12 17:48:31 ] - uwierz na słowo (pisane) czar nie pryska, wręcz przeciwnie - zyskujesz świadomość nędzności przekazu - wszystko jedno w jakiej technice :)), mam nadzieję, że ujrzysz na żywo i to prędzej niż przypuszczasz :)
Maciej Blum[ 2011-12-12 10:24:03 ] - oj tak napisałem że go nie mają, bo go nie widać.. po prostu wolniejsze filmy mają mniejsze kryształki i przez to mniej halogenków srebra niż te szybkie, przez co definicja obrazu powstaje wolniej, ale jest jakby bardziej.. staranna; w szybkich ziarna są większe (jako nośniki srebra) przez co obraz powstaje szybciej, zakres tonalny jest większy..ale kosztem tej .. staranności obrazu ;) Gdzieś jest witryna z mikroskopowymi zdjęciami struktur tych krysztalków w różnych kliszach cz/b i kolorowych..
:) czyli intuicyjnie wyczuwałem prawidłowo :) dzięki za wyjaśnienia... ATPO I Zupełnie Z Innej Beczki (IZZIB) - szukam jakiejś instrukcji obsługi do Ashai Pentax-a (tego "analoga" na średni format). Popytam też na AT, ale może znasz jakiś adres internetowy albo cóś?
Myszowaty[ 2011-12-12 10:18:51 ] - zaintrygowało mnie to: (np. wcale go nie mają te o iso25/50) .... Znaczy co z tymi kryształkami się wtedy dzieje ?? :)
negatywy szybkie (iso200+) mają większą rozpiętość tonalną ale większe ziarno (coś za coś) negatywy wolne iso100- mają mniejszą pojemność tonalną, ale zawsze są ostrzejsze i mają mniejsze ziarno (np. wcale go nie mają te o iso25/50) ..więc zdecydowanie łatwiej (prześwietlając i przewołując) dostaniesz ziarno, że o "obróbce" nie wspomnę. Wywoływacz też swoje robi - bo masz i te akutancyjne - dające obrazy żylety ale z skompresowanymi szarościami i groszkiem (FX-1, FX-4), i te fine-grain.. jak D76 i te ultrafinegrain - czyli minimalne ziarno, ale tutaj też nie ma niczego za darmo i przy UFG dostajesz negatywy z obniżoną czułością, np zamiast 400, masz 200 albo i 160 (Tak trzeba naświetlać wiedząc w czym będzie kąpane). Ostatnio złożyłem sobie D19 i w Trixie albo Tmaxie P3200 piękne ziarno dostałem. Podsumowując w pełni można przewidzieć efekt znając właściwości pary klisza-wywoływacz.
@nie tyle jakość - bo to dla mnie pojęcie prawie abstrakcyjne. Cały czas gdzieś mi się kołacze po głowie - jako totalnemu laikowi, że te "firany" mają wiele wspólnego z czułością filmu, "jasnością" fotografowanego obiektu, nastawami - zarówno przysłoną jak i czasem - oraz z intensywnością obróbki. Jestem prawie pewien, że ten kadr - sfotografowany na negatywie o ISO 400 - przy nastawach podobnych - dałby się obrobić tak, by "wyszły" piękne firanki :)
@Myszowaty - dziękuję bardzo :)) Wiesz jak to jest z "ostatecznymi odejściami" :))) (ps. właśnie naszedł mnie pomysł, by - przy najbliższej okazji - wykonać coś w rodzaju studium porównawczego: zamiarowywywam ;) wykonać serie - tych samych ujęć (właśnie z Kasprowego) wszelkimi dostępnymi mi średnioformatowcami (na negatywach tego samego rodzaju). Tym razem - w czasie ostatniego pobytu, z którego właśnie wróciłem - nie dane było mi wjechać na Kasprowy - kolejka nie chodziła z racji zbyt silnego wiatru. Ale mam materiał porównawczy - fotografie robione Yashicą i Voightlanderem we mgle, mżawce i śniegu w Chochołowskiej (odpukać, mam nadzieję, że cokolwiek wyjdzie). Tak, że - możliwe iż firanki się jeszcze będą pojawiały :)))
powalasz tymi wędrówkami, przygodami, historiami... Twoje fotki to jak otwarty album z dawnych, pamiątkowych i dobrych czasów... nawet jesli wspolczesne fotki zapodajesz, maja one klimat taki... niecodzienny trochę :) Tu - piękny 'Ogrom'! :)
:))
Barszczonie i Macieju, a propos Waszych pytań, jest dobra lektura (za free): http://www.archive.org/details/TheTheoryOfThePhotographicProcess
:) dzięki :)
urodziwe zdjęcie, dyskusja "techniczna" bardzo ciekawa, super
:)) coś w tym jest, choć podobnie ładne fotografie można zrobić bez problemu aparatem cyfrowym :)
co klisza to klisza:-))))
Myszowaty[ 2011-12-12 10:45:59 ] Pentax 67. Prawie wszystko już "rozkminiłem" :)) dzięki ponownie za połączenie :). Jeszcze tylko bateryjka, negatyw i trzeba będzie przetestować :)) - model z nakładką TTL :)
@Tordo, Wiosno - dziękuję :)
@F A B R O O[ 2011-12-12 17:48:31 ] - uwierz na słowo (pisane) czar nie pryska, wręcz przeciwnie - zyskujesz świadomość nędzności przekazu - wszystko jedno w jakiej technice :)), mam nadzieję, że ujrzysz na żywo i to prędzej niż przypuszczasz :)
pięknie
Pieknie
kocham takie widoki i nic na to nie poradzę...dlatego chyba nigdy tego nie zobaczę "live" ...dlaczego ? bo jeszcze czar pryśnie :-)
Myszowaty[ 2011-12-12 10:44:59 ] chyba 67 lub 67 II - muszę to dokładnie sprawdzić, ale dopiero po południu :), dzięki za podesłanie polączenia :)
Maciej Blum[ 2011-12-12 10:24:03 ] - oj tak napisałem że go nie mają, bo go nie widać.. po prostu wolniejsze filmy mają mniejsze kryształki i przez to mniej halogenków srebra niż te szybkie, przez co definicja obrazu powstaje wolniej, ale jest jakby bardziej.. staranna; w szybkich ziarna są większe (jako nośniki srebra) przez co obraz powstaje szybciej, zakres tonalny jest większy..ale kosztem tej .. staranności obrazu ;) Gdzieś jest witryna z mikroskopowymi zdjęciami struktur tych krysztalków w różnych kliszach cz/b i kolorowych..
wszystkie chyba instrukcje masz na Butkusie.. http://www.butkus.org/chinon/pentax/pentax_67/pentax_67.htm
a który? Pentax 645? Czy 645N ? czy Pentax 67 czy 67-II ? :)
:) czyli intuicyjnie wyczuwałem prawidłowo :) dzięki za wyjaśnienia... ATPO I Zupełnie Z Innej Beczki (IZZIB) - szukam jakiejś instrukcji obsługi do Ashai Pentax-a (tego "analoga" na średni format). Popytam też na AT, ale może znasz jakiś adres internetowy albo cóś?
Myszowaty[ 2011-12-12 10:18:51 ] - zaintrygowało mnie to: (np. wcale go nie mają te o iso25/50) .... Znaczy co z tymi kryształkami się wtedy dzieje ?? :)
negatywy szybkie (iso200+) mają większą rozpiętość tonalną ale większe ziarno (coś za coś) negatywy wolne iso100- mają mniejszą pojemność tonalną, ale zawsze są ostrzejsze i mają mniejsze ziarno (np. wcale go nie mają te o iso25/50) ..więc zdecydowanie łatwiej (prześwietlając i przewołując) dostaniesz ziarno, że o "obróbce" nie wspomnę. Wywoływacz też swoje robi - bo masz i te akutancyjne - dające obrazy żylety ale z skompresowanymi szarościami i groszkiem (FX-1, FX-4), i te fine-grain.. jak D76 i te ultrafinegrain - czyli minimalne ziarno, ale tutaj też nie ma niczego za darmo i przy UFG dostajesz negatywy z obniżoną czułością, np zamiast 400, masz 200 albo i 160 (Tak trzeba naświetlać wiedząc w czym będzie kąpane). Ostatnio złożyłem sobie D19 i w Trixie albo Tmaxie P3200 piękne ziarno dostałem. Podsumowując w pełni można przewidzieć efekt znając właściwości pary klisza-wywoływacz.
@nie tyle jakość - bo to dla mnie pojęcie prawie abstrakcyjne. Cały czas gdzieś mi się kołacze po głowie - jako totalnemu laikowi, że te "firany" mają wiele wspólnego z czułością filmu, "jasnością" fotografowanego obiektu, nastawami - zarówno przysłoną jak i czasem - oraz z intensywnością obróbki. Jestem prawie pewien, że ten kadr - sfotografowany na negatywie o ISO 400 - przy nastawach podobnych - dałby się obrobić tak, by "wyszły" piękne firanki :)
ale że co będziesz porównywał? jakość? przy tych samych nastawach?
@Myszowaty - dziękuję bardzo :)) Wiesz jak to jest z "ostatecznymi odejściami" :))) (ps. właśnie naszedł mnie pomysł, by - przy najbliższej okazji - wykonać coś w rodzaju studium porównawczego: zamiarowywywam ;) wykonać serie - tych samych ujęć (właśnie z Kasprowego) wszelkimi dostępnymi mi średnioformatowcami (na negatywach tego samego rodzaju). Tym razem - w czasie ostatniego pobytu, z którego właśnie wróciłem - nie dane było mi wjechać na Kasprowy - kolejka nie chodziła z racji zbyt silnego wiatru. Ale mam materiał porównawczy - fotografie robione Yashicą i Voightlanderem we mgle, mżawce i śniegu w Chochołowskiej (odpukać, mam nadzieję, że cokolwiek wyjdzie). Tak, że - możliwe iż firanki się jeszcze będą pojawiały :)))
@Bhair :) dziękuję bardzo :)) Też się bardzo cieszę, - zwłaszcza że mnie jest niezbędny do życia :)); @Mac75 - dziękuję :))
no, i miejmy nadzieję, że firanki odejdą ostatecznie w ..niepamięć ;)
świetne
łagodny świat....dobrze, że jest....
dziękuję :)
:))) dzięki
:))))
@Slw - bardzo dziękuję. Taka - generalnie idea tych moich produkcji :)); @Splicie :)); @Opty - ja też :))
@Tomcho - dziękuję :) Dół kadru uzależnony od miejsca bezpiecznego postoju :)); @Enoo - dzięki :))
zacny widok, oglądam z prawdziwą przyjemnością i już tęsknię za takim widokiem na żywo
nazbierało się tu w kadrze, ta biała fajnie zaczepia wzrok
powalasz tymi wędrówkami, przygodami, historiami... Twoje fotki to jak otwarty album z dawnych, pamiątkowych i dobrych czasów... nawet jesli wspolczesne fotki zapodajesz, maja one klimat taki... niecodzienny trochę :) Tu - piękny 'Ogrom'! :)
...ależ widok!...
ładne BW ale kadr jakoś nie do końca mi się podoba na dole
doceniam :) [to chyba oznacza aprobatę dla fotografii - wyższą niż pochlebny komentarz :)]
Grzegorz doceń wysiłek jaki wkładam aby nie komentować .... :-p
:) dzięki :)
:)
@Cezary :) się reklamują...; @Andrzeju :) ale chyba teraz jeszcze śniegu mniej :))
ładny kawałek świata i zapowiedź białego szaleństwa :)
w pełnej krasie :)
@Greatbull - dziękuję :) warto było :)
@J.D. - to właściwie była połowa października :); @K.S. - w sumie pogoda dopisuje tam zawsze :); dzięki :)
chciałoby się tam być:)
pogoda dopisała, ładnie bardzo
Bardzo biała jesień była na początku października :)