dzieki Macieju za rady. myslalem tez o technice litowej, ale to dosc kosztowne rozwiazanie. wydaje mi sie, o czym sam piszesz, ze alternatywa moze byc dlugie wolanie [forsowanie, albo duze rozcienczenie] starej klasycznej emulsji [np. fomapan] w Rodinalu. poza tym jak sie dowiedzialem bede mial szanse pomeczyc nieco popularny swego czasu enerdowski material - btw. dziekuje Ci, Marku !
Przeforsować coś w Rodinalu ? ziarno murowane! Stonować w tonerze do sepii. Niedowołać FP4+ w Ilfosolu ? ja tak zrobiłem o 30% - wyszło mydło ;-) Ziarno można by tez zrobić sztucznie... sfotografować fakture podobna do ziarna, najlepiej na szerokim i włożyć oba negatywy do ramki powiększalnika. A poważnie - najlepiej to zagadać Vacka na pl.rec.foto ? prawdziwy Guru od B&W. Pozdrawiam.
Witaj Wojtku!
Zanim odpowiem Ci na maila - mysle, ze spokojnie mozesz taki efekt osiagnac na znanym Ci materiale ;) Miala byc niespodzianka, ale trudno - dostaniesz troche na probe, mam nadzieje, ze zadziala nawet bez koniecznosci duzych powiekszen. Macieju - chodzi o efekt tonacji i ziarnistosci jak ze starego materialu. Wspolczesne materialy i chemia daja bardzo wygladzony efekt - mozna jeszcze probowac litowa obrobke papieru, ale jest to dosc klopotliwe.
1. nie bylem w Slomczynie, to Sandomierz. 2. niebo to efekt niezbyt dbalego dopalania w komputerze. wlasnie glowie sie [nie sam zreszta] jak w klasycznej ciemni "podrasowac odbitke'. poki co sklaniam sie do koncepcji sezonowania [zarowno wywolywacza pozytywowego, jak i papieru]. pzdr.
klimat z "czterdziestolatka". pzdr
pinokio: rotfl
rajd poryż natarg. fajne.
dzieki Macieju za rady. myslalem tez o technice litowej, ale to dosc kosztowne rozwiazanie. wydaje mi sie, o czym sam piszesz, ze alternatywa moze byc dlugie wolanie [forsowanie, albo duze rozcienczenie] starej klasycznej emulsji [np. fomapan] w Rodinalu. poza tym jak sie dowiedzialem bede mial szanse pomeczyc nieco popularny swego czasu enerdowski material - btw. dziekuje Ci, Marku !
Przeforsować coś w Rodinalu ? ziarno murowane! Stonować w tonerze do sepii. Niedowołać FP4+ w Ilfosolu ? ja tak zrobiłem o 30% - wyszło mydło ;-) Ziarno można by tez zrobić sztucznie... sfotografować fakture podobna do ziarna, najlepiej na szerokim i włożyć oba negatywy do ramki powiększalnika. A poważnie - najlepiej to zagadać Vacka na pl.rec.foto ? prawdziwy Guru od B&W. Pozdrawiam.
Podobne efekty (ziarno i tony) przyniosl mi przypadkowo przewolany tri x,niemal wszystkie odbitki wpadaly w podobne jak na zdjeciu tony.
Witaj Wojtku! Zanim odpowiem Ci na maila - mysle, ze spokojnie mozesz taki efekt osiagnac na znanym Ci materiale ;) Miala byc niespodzianka, ale trudno - dostaniesz troche na probe, mam nadzieje, ze zadziala nawet bez koniecznosci duzych powiekszen. Macieju - chodzi o efekt tonacji i ziarnistosci jak ze starego materialu. Wspolczesne materialy i chemia daja bardzo wygladzony efekt - mozna jeszcze probowac litowa obrobke papieru, ale jest to dosc klopotliwe.
a jaki efekt chcesz osiagnąć, tzn. co podrasować?
1. nie bylem w Slomczynie, to Sandomierz. 2. niebo to efekt niezbyt dbalego dopalania w komputerze. wlasnie glowie sie [nie sam zreszta] jak w klasycznej ciemni "podrasowac odbitke'. poki co sklaniam sie do koncepcji sezonowania [zarowno wywolywacza pozytywowego, jak i papieru]. pzdr.
fajne. tylko troche malo widac. co u licha trzeba zrobic zeby takie cus wyszlo na np. niebie????
■ byles w slomczynie moze?
ciekawe