izmy [2010-09-25 22:42:09] - nie ma w tym żadnego przedumania, to raczej poszukiwanie nowych sposobów wyrażania swoich przeżyć, doznań.. szukanie w nowych obszarach zawsze obarczone jest ryzykiem niezrozumienia, braku akceptacji, czy jak w tym wypadku drwin i wyśmiania.. sama próba wyrażenia wrażeń synestezyjnych, ogranicza krąg świadomych odbiorców do ludzi, którzy owo zjawisko przeżywają.. jest ich stosunkowo mało, a jeszcze mniej zdaje sobie z tego sprawę.. od najwcześniejszych lat cyfry, litery, a nawet smaki kojarzą mi się z określonymi kolorami, ale stosunkowo niedawno dopiero zdałem sobie sprawę, że jest to pewien specyficzny sposób postrzegania świata, nie dla wszystkich dostępny.. może błogosławieństwo, a może przekleństwo takie bo bywa, że stawia człowieka w głupiej sytuacji..
Koziołrogacz [2010-09-25 19:05:08] dzięki, nie spodziewałem się z Twojej strony ;) nie wiedziałem, że ta technika została opracowana, ale bynajmniej mnie to nie dziwi. Mój punkt wyjścia był taki, że stabilny / ostry kadr mi nie wystarczał, bo preparował sytuację z tej całej aury, dla której sięgam po aparat. Zupełnie intuicyjnie zaczynałem od zabawy z długimi czasami i bez ostrzenia. Mam parę takich w folio. Pomysł na oswojenie ruchu dopiero niedawno przyszedł mi do głowy, przy lekturach nt. futuryzmu / abstrakcyjnego ekspresjonizmu. Do tego spodobało mi się, że to wcale niełatwe, bo trzeba kontrolować dłoń/ oddech/ balans ciała, zapanować nad światłem. Na razie to są wprawki, ale mam nadzieję, że z czasem wypracuję technikę w stopniu wystarczającym do pokazywania tego, co chciałbym pokazać. Marzą mi się obrazki malowane. I tu naprawdę chodzi o nastrój / synestezję; to wszystko, co się rozgrywa w czasie / wydarza poza kadrem; o zaktywizowanie percepcji odbiorcy. Może dla kogoś to przedumane, ale taki właśnie jestem we wszystkim co robię
izmy [2010-09-25 14:40:04]
powiem wam tyle: ta fota jest zajebista. dużo więcej w niej tego, co mam do pokazania, niż we wszystkich moich wylizanych prackach, które macie za "lepsze". foty z tej serii mają być synestezyjne (tu: wilgoć, chłodek, wietrzyk z kropelkami). jak ktoś tego nie poczuje "insight", to zignoruje lub wydrwi. taką logiką rządzi się każda konserwa: "nie gada po naszemu, czyli że jest jakiś gorszy/dziwny"
Onland [2010-09-25 19:01:21] - się wtrącę - mototypia, bo o to tu chodzi, nie jest niczym nowym w fotografii.. choć z rzadka stosowana, ma jednak swoje ustalone miejsce..
CYTUJE IZMY:
izmy [2010-09-25 13:55:51]
ale z was ćwoki... pokazałem po mojemu coś, co zostało ze-reprodukowane do reszty w milionach powieleń. uwielbiam to zdjęcie - to był lekki ruch dłonią, jak zmrużenie oka; miało być zwiewnie jak w gotyckiej arkadce. do tego błękitne niebo w żartobliwych chmurkach. to były udane wakacje. uwielbiam
I POLECE ZAŚ KLASYKIEM: Izmy....nie pierdol!
barszczon [2010-09-25 18:45:32] to ja tylko jeszcze dodam...to niech autor nie obraża tych co komentuja i do tego próbuje wmówić,że to jest nowa forma fotografii....ja powiem tylko tak: Izmy i Sabo, nie idźcie tą drogą....
fabroo [2010-09-25 18:28:11] - chyba już zauważyłeś, że dłuższe i merytoryczne dyskusje najczęściej odbywają się pod dyskusyjnymi fotografiami. Wypowiedzenie krytycznej uwagi - wraz z motywacją - pod fotografią bardziej uznanego Użytkownika, badź pod fotografią uznaną przez szeroki krąg oglądających za "dobrą" - z reguły albo powoduje osobiste kłótnie - albo jest "niemile" widziane :))
Onland [2010-09-25 18:20:18] :)) i tu jest pies pogrzebany :)) piszesz: "powinien też dostosować poziom swoich prac do plf" - w przekonaniu Autora (szerzej - Autorów/Uzytkowników) - dostosowuje. Poza tymi - którzy świadomie robią rozmaite "prowokacje". Ale po pierwsze często okazuje się, że takie prowokacje - są bez mrugnięcia okiem akceptowane, po drugie - ten "poziom", do którego winniśmy dostosowywac swoje prace - jest określony w tak ogólny sposób - a wlaściwie nie jest nigdzie określony - że bez empirii - czyli pokazania zdjęcia i ewentualnej interwencji Moderatorów - ciężko zweryfikować nam Użytkownikom, czy został osiągnięty czy nie...:)
ja uważam że autor już osiągnął zamierzany cel,dyskusja + darmowa reklama...szkoda że pod takimi "pstrykami" tyle dywagacji,to smutne z jednej strony bo raczej fota nie wywołała u większości emocji ,to ocena prowokacyjnie postawiona i podteksty autora...ot tyle :)))
barszczon [2010-09-25 17:44:47] hmmmmmm i cóż mam Ci odp na to....zgadzam się w kilku kwestiach.Moze mnie poniosło w zacytowaniu klasyka z plf ale wydaje mi sie,że jeżeli autor zaakceptował regulamin to i powinien też dostosować poziom swoich prac do plf a jeśli nie,to jest dużo innych portali fotograficznych i tam może też umieszczać swoje prace.A jak tutaj widzimy, to autor wyznacza nowe drogi....w fotografii to niby skąd on to może wiedzieć???że to są dobre prace???Przecież tak jak i my,tak i on jest amatorem..wiec...???
Onland [2010-09-25 16:47:33] - piszesz "moim skromnym zdaniem praktyka czyni "mistrza"". Słusznie. Tyle, że ja nie pisałem o fotografii - a jedynie o tym, że według mnie - w większości jaką stanowimy na Plfoto my amatorzy - nie mamy na tyle praktyki, doswiadczenia w OCENIANIU fotgorafii i wskazywaniu OBIEKTYWNIE Autorowi co zrobił źle lub gorzej. A w dodatku spora część komentarzy negatywnych - nie tylko pod tą fotografią - nie odnosi się do jakiś mniej lub bardziej merytorycznych/technicznych/interpretacyjnych problemów, a koncentruje się na mniej lub bardziej złośliwym sugerowaniu, że w opinii komentującego taka fotografia nie powinna się znaleźć w tym własnie miejscu (nie portfolio ale na takim portalu). Jeśli jeszcze takie komentarze piszą utajnieni Moderatorzy - oki - ale gdy piszą je tacy sami jak Autor Użytkownicy??? Pytanie się o "prawo do pokazywania takiej akurat fotografii" - to wręcz jawana nieuprzejmość. Autor ma prawo pokazać najgorszą fotgorafię - tylko i wyłącznie z racji tego, że akceptując regulamin Portalu - wszedł w skład jego Użytkowników... :)) Każdy ma to prawo takie samo :))
Onland [2010-09-25 16:47:33] z tym moim "zajmowaniem się fotografią" to może przesada :)) - ale oki. Zauważ, że ja nie oceniłem tej fotografii, i prawdopodobnie nie podjąłby się jej oceniania. Zaintrygował mnie - na miniaturce znany obraz, w dodatkowo darzę dużym sentymentem to miejsce, jak i całą Normandię. Otworzyłem zdjęcie - i zobaczyłem -to fakt - nieostre, przekręcone zdjęcie. Początkowo pomyślałem, że zabieg z przekręceniem fotografii był po to - by w kadrze kwadratowym zmieścić całą bryłę klasztoru. Nieostrość nie przeszkadzała mi właściwie od początku - choć rzeczywiście nieco jest męcząca dla wzroku. A później - swoim zwyczajem zerknąłem do portfolia Autora. I zobaczyłewm w głównym katalogu - kilka fotografii z Normandii (Caen, Thorville, itp. ) wykonanych w podobny sposób. Pod jednym było jakieś wyjasnienie odautorskie. Wróciłem do tej fotografii - i przeczytałem wpisy. I doszedłem do wniosku - że choć 1. sam bym tak fotografii nie zrobił i z pewnością bym nie pokazał; 2. nie podoba mi się - zwłaszcza ta ostatnia fotografia z serii - to jednak dostrzegam zamysł Autora w stosunku do całości i do poszczególnych zdjęć. Być może - dyskusja pod fotografiami "podpowiedziała" nieco interpretacji Autorowi - ale to niczego nie zmienia. I dlatego wziąłem udział w dyskusji - zwróć uwagę na jaki temat piszę w poprzednich wypowiedziach. :) pozdrawiam
barszczon [2010-09-25 15:29:45] oooooo..... polemika rozwinęła sie dalej;) a ja musiałem wyjść na chwilke.No ale już ustosunkowywuje się do tego co piszesz.Jest duzo prawdy w tym co piszesz ale sam powiedz,zajmujesz się fotografią od kilku dobrych lat i czy po tylu latach, praktyki i robienia zdjęć jest trudno Ci stwierdzić, czy to zdjecie zasługuje na ocene 10???czy nawet na 8????przecież nie trzeba mieć "papierów" na piekarza by robć dobry chleb,moim skromnym zdaniem praktyka czyni "mistrza"
Conan the Destroyer [2010-09-25 16:32:19] - jeśli same się bronią, to również same się pogrążają. Po cóż więc komentarze typu "gniot", "bzdet", "kto upoważnił Autora do pokazania tekiej fotografii", "szkoda zaśmiecać serwer" - czy wnoszą one coś istotnego - zwłaszcza przy przyjęciu tej teorii ? ;)
Conan the Destroyer [2010-09-25 15:20:30] - podziwiam (szczerze) tych wszystkich, którzy wiedzą co inni myslą, robią - z jakich pobudek dzialają. I w dodatku nie mają żadnych wątpliwości i oporów w informowaniu - w sumie raczej niezainteresowanych tych osób - o swej wiedzy. Piszesz, że "nikt nie ma ochoty wnikać" - i jest to podwójnie błędne - bo z tych "nikt" - choćby Autor, choćby ja, choćby Cuborg - jednak mieli ochotę "wnikać"... A po drugie - nawet Ty - żeby stwierdzić, że nie chcesz "wnikać" - musiałeś "wniknąć" choć odrobinę... :)). Podobny "podziw" mam dla osób, które umieszczają pod fotografiami - obcych ludzi - wpisy nie dotyczące fotografii, ale polemizujące z samym faktem, że ktoś inny miał ochotę o tym zdjęciu się wypowiedzieć. @Papajedi - nie miałem na myśli Ciebie - wyraziłeś zdanie, zdziwiłeś się ocenami innych (co zresztą zostało przez tych innych wyjaśnione). Normalne zachowanie na Plfoto :) Głównie polemizuję z Onlandem, Zabajką i poniekąd z Conanem :)). :)0 Pozdrófki :))
Onland [2010-09-25 14:08:15] - a mnie się wydaje, że prawie wszyscy jak tu na Plfoto jesteśmy - nie bardzo możemy odpowiedzieć na to pytanie: "czy to jest dobra praca?" - zwłaszcza bez uzasadnienia. Bo generalnie jesteśmy amatorami bez plastycznego, fotograficznego wykształcenia (nie mam na myśli lektury książki "Nauka fotografii w weekend", czy "Fotografia cyfrowa dla każdego"). O wiele łatwiej odpowiedzieć (sobie również) na pytanie: "czy ta praca mnie się podoba? czy jest - WEDŁUG MNIE - dobra?" Na pierwszy rzut oka te pytania są podobne - ale tylko prawie pytają o to samo. A jak chyba wiesz - prawie robi różnicę...
nie chcę się wtrącać, ale nie tak łatwo jest pstryknąć obiekt, żeby się mazał gdzie zechcesz, a gdzie zechcesz nie mazał. dobrze wiem co robię, tutaj naprawdę nie chodzi o obraz.
Andres42 [2010-09-25 14:04:55] krótkie i proste pytanie: czy to jest dobra praca???? 10??? hmmmm jeśli komuś wali się 10 to chyba uważa,że to jest praca wybitna,czyż nie tak???
Nie ma obowiązku uzasadniania ocen, w każdym razie nie wynika to z regulaminu, jest tylko sugestia administracji, by w miarę możności uzasadnić słabą ocenę, ale pod sąsiednim zdjęciem ktoś wystawił "1" i też nie uzasadnił... mz ocena jest uzasadnieniem, a poza tym dużo racji jest w tym co napisał Barszczon.
cyborg_1 [2010-09-25 14:00:09] aaaa i tak nawiasem mówiąc...na NK też można oceniać fotki,więc wpadnij tam i dorzuć coś komuś;DDDD tylko tam nie ma takiej dużej skali cyferek buahahaha pozdrawiam;)
cyborg_1 [2010-09-25 13:52:44] wiesz...ja tu żadnej pracy nie widze...sorry dla autora,ma o wiele lepsze w swoim pf. To jak cyborg 1 oświecisz mnie i uzasadnisz swoją dyszke???bo jeśli cie rajcuja dyszki to ja mu moge też swoją dorzucić,tylko co to da?!?!
Onland [2010-09-25 13:52:10]-> jedna z 3 prac dostał jedynkę, pal to licho, aj mam gdzieś oceny, dałem 10 coby zasygnalizować sprzeciw wobec "odrzucenia" tych zdjęć MSZ bez zrozumienia
ale z was ćwoki... pokazałem po mojemu coś, co zostało ze-reprodukowane do reszty w milionach powieleń. uwielbiam to zdjęcie - to był lekki ruch dłonią, jak zmrużenie oka; miało być zwiewnie jak w gotyckiej arkadce. do tego błękitne niebo w żartobliwych chmurkach. to były udane wakacje. uwielbiam
barszczon [2010-09-25 13:50:10 jak najbardziej,zawsze tak robie;) ale autor zapodał nam dwie takie same prace pod rząd,więc.....jakaś reakcja musiała być;)
cyborg_1 [2010-09-25 13:49:33] niooo właśnie widze...komu się bardziej cyferki podobają...chcesz udowodnić swoją wyższość w temacie to rozwiń to co juz zacząłeś...;)
Dobrym pomysłem - przed komentowaniem jakiegokolwiek zdjęcia - w czyimkolwiek folio - jest zerknięcie na inne, wcześniej pokazane przez Autora fotografie. Oczywiście nie jest to obowiązkowe, i nie zawsze wpływa na zmianę odbioru kolejnego... ale może czasem warto?
cyborg_1 [2010-09-25 13:42:33] mógłbyś uzasadnić wystawioną 10 dla tej pracy????czy Ty raczej z GTW???? bo jak tak,to wpadne tam do Ciepie i zapodam Ci kilka 10 jak cie fascynuja cyferki....
cyborg_1 [2010-09-25 13:38:39] wiesz...ja z tych leniwych...nie czytam i nie oglądam.... a architekture jaką tu nam autor zapodał....ech....po drugie,żeby wyznaczać jakieś nowe drogi czy trendy,trzeba coś osiągnąć,wiec raczej wolałbym, żeby autor jak na razie, trzymał się standartów;)pozdr
Onland [2010-09-25 13:34:53]-> czytać, czytać i jeszcze raz czytać... nie koniecznie instrukcję do aparatu; nie rozumiem przesłania Autora co nie znaczy, że neguję... a jak widać u nas to powszechne...
izmy [2010-09-25 22:42:09] - nie ma w tym żadnego przedumania, to raczej poszukiwanie nowych sposobów wyrażania swoich przeżyć, doznań.. szukanie w nowych obszarach zawsze obarczone jest ryzykiem niezrozumienia, braku akceptacji, czy jak w tym wypadku drwin i wyśmiania.. sama próba wyrażenia wrażeń synestezyjnych, ogranicza krąg świadomych odbiorców do ludzi, którzy owo zjawisko przeżywają.. jest ich stosunkowo mało, a jeszcze mniej zdaje sobie z tego sprawę.. od najwcześniejszych lat cyfry, litery, a nawet smaki kojarzą mi się z określonymi kolorami, ale stosunkowo niedawno dopiero zdałem sobie sprawę, że jest to pewien specyficzny sposób postrzegania świata, nie dla wszystkich dostępny.. może błogosławieństwo, a może przekleństwo takie bo bywa, że stawia człowieka w głupiej sytuacji..
Poza kwadratem w formie nie widzę tu nic ciekawego...
izmy ja prosty człowiek nie wiem co ty do mnie piszesz jaśniej proszę
zabajka [2010-09-25 22:31:07] napisz coś wreszcie ad rem, albo wracaj do lusterka
Koziołrogacz [2010-09-25 19:05:08] dzięki, nie spodziewałem się z Twojej strony ;) nie wiedziałem, że ta technika została opracowana, ale bynajmniej mnie to nie dziwi. Mój punkt wyjścia był taki, że stabilny / ostry kadr mi nie wystarczał, bo preparował sytuację z tej całej aury, dla której sięgam po aparat. Zupełnie intuicyjnie zaczynałem od zabawy z długimi czasami i bez ostrzenia. Mam parę takich w folio. Pomysł na oswojenie ruchu dopiero niedawno przyszedł mi do głowy, przy lekturach nt. futuryzmu / abstrakcyjnego ekspresjonizmu. Do tego spodobało mi się, że to wcale niełatwe, bo trzeba kontrolować dłoń/ oddech/ balans ciała, zapanować nad światłem. Na razie to są wprawki, ale mam nadzieję, że z czasem wypracuję technikę w stopniu wystarczającym do pokazywania tego, co chciałbym pokazać. Marzą mi się obrazki malowane. I tu naprawdę chodzi o nastrój / synestezję; to wszystko, co się rozgrywa w czasie / wydarza poza kadrem; o zaktywizowanie percepcji odbiorcy. Może dla kogoś to przedumane, ale taki właśnie jestem we wszystkim co robię
izmy za dużo wypiłeś czy za mało polać ci?
zabajka [2010-09-25 19:05:55] JAKOŚ MNIE TO NIE RAZI;DDD to świadczy tylko o człowieku.
blikotypię bym tu jeszcze zastosował i byłoby według mnie git
izmy [2010-09-25 14:40:04] powiem wam tyle: ta fota jest zajebista. dużo więcej w niej tego, co mam do pokazania, niż we wszystkich moich wylizanych prackach, które macie za "lepsze". foty z tej serii mają być synestezyjne (tu: wilgoć, chłodek, wietrzyk z kropelkami). jak ktoś tego nie poczuje "insight", to zignoruje lub wydrwi. taką logiką rządzi się każda konserwa: "nie gada po naszemu, czyli że jest jakiś gorszy/dziwny"
izmy widać twoja kulturę żal mi cie człowieczku
Onland [2010-09-25 19:01:21] - się wtrącę - mototypia, bo o to tu chodzi, nie jest niczym nowym w fotografii.. choć z rzadka stosowana, ma jednak swoje ustalone miejsce..
CYTUJE IZMY: izmy [2010-09-25 13:55:51] ale z was ćwoki... pokazałem po mojemu coś, co zostało ze-reprodukowane do reszty w milionach powieleń. uwielbiam to zdjęcie - to był lekki ruch dłonią, jak zmrużenie oka; miało być zwiewnie jak w gotyckiej arkadce. do tego błękitne niebo w żartobliwych chmurkach. to były udane wakacje. uwielbiam I POLECE ZAŚ KLASYKIEM: Izmy....nie pierdol!
Onland widzisz nie wkładaj do ust bo to nie higieniczne ;p
Onland [2010-09-25 18:54:23] NIGDZIE tak nie napisałem, więc mi w usta nie wkładaj
obiecuję się wytłumaczyć dlaczego robię co robię - dziś lub jutro. w punktach. skoro nie chodzi o obraz, to chodzi o pomysł.
barszczon [2010-09-25 18:45:32] to ja tylko jeszcze dodam...to niech autor nie obraża tych co komentuja i do tego próbuje wmówić,że to jest nowa forma fotografii....ja powiem tylko tak: Izmy i Sabo, nie idźcie tą drogą....
Kupuję to zdjęcie wraz z tym komentarzem; izmy [2010-09-25 13:55:51] .. jak dla mnie to ma sens..
barszczon no i trudno sie nie zgodzić z tym co napisałeś :)
@Yaśku - na głowę najlepszy jest pigułek od Goździkowej, a nie wgapianie się w monitor... malo Ci bólu głowy z innych powodów? ;)
o witaj Yasiu:) dawno Cie nie czytałam :)
co do zdjęcia... to takie widziane okiem ważki, chyba...
fabroo [2010-09-25 18:28:11] - chyba już zauważyłeś, że dłuższe i merytoryczne dyskusje najczęściej odbywają się pod dyskusyjnymi fotografiami. Wypowiedzenie krytycznej uwagi - wraz z motywacją - pod fotografią bardziej uznanego Użytkownika, badź pod fotografią uznaną przez szeroki krąg oglądających za "dobrą" - z reguły albo powoduje osobiste kłótnie - albo jest "niemile" widziane :))
niech mi ktoś streści barszczona, głowa mnie boli... :/
a wy jeszcze wałkujecie ten temat?
Onland [2010-09-25 18:20:18] :)) i tu jest pies pogrzebany :)) piszesz: "powinien też dostosować poziom swoich prac do plf" - w przekonaniu Autora (szerzej - Autorów/Uzytkowników) - dostosowuje. Poza tymi - którzy świadomie robią rozmaite "prowokacje". Ale po pierwsze często okazuje się, że takie prowokacje - są bez mrugnięcia okiem akceptowane, po drugie - ten "poziom", do którego winniśmy dostosowywac swoje prace - jest określony w tak ogólny sposób - a wlaściwie nie jest nigdzie określony - że bez empirii - czyli pokazania zdjęcia i ewentualnej interwencji Moderatorów - ciężko zweryfikować nam Użytkownikom, czy został osiągnięty czy nie...:)
:)
I agree with you fabroo.The end.
ja uważam że autor już osiągnął zamierzany cel,dyskusja + darmowa reklama...szkoda że pod takimi "pstrykami" tyle dywagacji,to smutne z jednej strony bo raczej fota nie wywołała u większości emocji ,to ocena prowokacyjnie postawiona i podteksty autora...ot tyle :)))
barszczon [2010-09-25 17:44:47] hmmmmmm i cóż mam Ci odp na to....zgadzam się w kilku kwestiach.Moze mnie poniosło w zacytowaniu klasyka z plf ale wydaje mi sie,że jeżeli autor zaakceptował regulamin to i powinien też dostosować poziom swoich prac do plf a jeśli nie,to jest dużo innych portali fotograficznych i tam może też umieszczać swoje prace.A jak tutaj widzimy, to autor wyznacza nowe drogi....w fotografii to niby skąd on to może wiedzieć???że to są dobre prace???Przecież tak jak i my,tak i on jest amatorem..wiec...???
Onland [2010-09-25 16:47:33] - piszesz "moim skromnym zdaniem praktyka czyni "mistrza"". Słusznie. Tyle, że ja nie pisałem o fotografii - a jedynie o tym, że według mnie - w większości jaką stanowimy na Plfoto my amatorzy - nie mamy na tyle praktyki, doswiadczenia w OCENIANIU fotgorafii i wskazywaniu OBIEKTYWNIE Autorowi co zrobił źle lub gorzej. A w dodatku spora część komentarzy negatywnych - nie tylko pod tą fotografią - nie odnosi się do jakiś mniej lub bardziej merytorycznych/technicznych/interpretacyjnych problemów, a koncentruje się na mniej lub bardziej złośliwym sugerowaniu, że w opinii komentującego taka fotografia nie powinna się znaleźć w tym własnie miejscu (nie portfolio ale na takim portalu). Jeśli jeszcze takie komentarze piszą utajnieni Moderatorzy - oki - ale gdy piszą je tacy sami jak Autor Użytkownicy??? Pytanie się o "prawo do pokazywania takiej akurat fotografii" - to wręcz jawana nieuprzejmość. Autor ma prawo pokazać najgorszą fotgorafię - tylko i wyłącznie z racji tego, że akceptując regulamin Portalu - wszedł w skład jego Użytkowników... :)) Każdy ma to prawo takie samo :))
Onland [2010-09-25 16:47:33] z tym moim "zajmowaniem się fotografią" to może przesada :)) - ale oki. Zauważ, że ja nie oceniłem tej fotografii, i prawdopodobnie nie podjąłby się jej oceniania. Zaintrygował mnie - na miniaturce znany obraz, w dodatkowo darzę dużym sentymentem to miejsce, jak i całą Normandię. Otworzyłem zdjęcie - i zobaczyłem -to fakt - nieostre, przekręcone zdjęcie. Początkowo pomyślałem, że zabieg z przekręceniem fotografii był po to - by w kadrze kwadratowym zmieścić całą bryłę klasztoru. Nieostrość nie przeszkadzała mi właściwie od początku - choć rzeczywiście nieco jest męcząca dla wzroku. A później - swoim zwyczajem zerknąłem do portfolia Autora. I zobaczyłewm w głównym katalogu - kilka fotografii z Normandii (Caen, Thorville, itp. ) wykonanych w podobny sposób. Pod jednym było jakieś wyjasnienie odautorskie. Wróciłem do tej fotografii - i przeczytałem wpisy. I doszedłem do wniosku - że choć 1. sam bym tak fotografii nie zrobił i z pewnością bym nie pokazał; 2. nie podoba mi się - zwłaszcza ta ostatnia fotografia z serii - to jednak dostrzegam zamysł Autora w stosunku do całości i do poszczególnych zdjęć. Być może - dyskusja pod fotografiami "podpowiedziała" nieco interpretacji Autorowi - ale to niczego nie zmienia. I dlatego wziąłem udział w dyskusji - zwróć uwagę na jaki temat piszę w poprzednich wypowiedziach. :) pozdrawiam
barszczon [2010-09-25 15:29:45] oooooo..... polemika rozwinęła sie dalej;) a ja musiałem wyjść na chwilke.No ale już ustosunkowywuje się do tego co piszesz.Jest duzo prawdy w tym co piszesz ale sam powiedz,zajmujesz się fotografią od kilku dobrych lat i czy po tylu latach, praktyki i robienia zdjęć jest trudno Ci stwierdzić, czy to zdjecie zasługuje na ocene 10???czy nawet na 8????przecież nie trzeba mieć "papierów" na piekarza by robć dobry chleb,moim skromnym zdaniem praktyka czyni "mistrza"
izmy [2010-09-25 14:10:53] --> jeśli "tutaj naprawdę nie chodzi o obraz" to o co chodzi ?! nie qmam...
Conan the Destroyer [2010-09-25 16:32:19] - jeśli same się bronią, to również same się pogrążają. Po cóż więc komentarze typu "gniot", "bzdet", "kto upoważnił Autora do pokazania tekiej fotografii", "szkoda zaśmiecać serwer" - czy wnoszą one coś istotnego - zwłaszcza przy przyjęciu tej teorii ? ;)
Conan the Destroyer [2010-09-25 15:20:30] - podziwiam (szczerze) tych wszystkich, którzy wiedzą co inni myslą, robią - z jakich pobudek dzialają. I w dodatku nie mają żadnych wątpliwości i oporów w informowaniu - w sumie raczej niezainteresowanych tych osób - o swej wiedzy. Piszesz, że "nikt nie ma ochoty wnikać" - i jest to podwójnie błędne - bo z tych "nikt" - choćby Autor, choćby ja, choćby Cuborg - jednak mieli ochotę "wnikać"... A po drugie - nawet Ty - żeby stwierdzić, że nie chcesz "wnikać" - musiałeś "wniknąć" choć odrobinę... :)). Podobny "podziw" mam dla osób, które umieszczają pod fotografiami - obcych ludzi - wpisy nie dotyczące fotografii, ale polemizujące z samym faktem, że ktoś inny miał ochotę o tym zdjęciu się wypowiedzieć. @Papajedi - nie miałem na myśli Ciebie - wyraziłeś zdanie, zdziwiłeś się ocenami innych (co zresztą zostało przez tych innych wyjaśnione). Normalne zachowanie na Plfoto :) Głównie polemizuję z Onlandem, Zabajką i poniekąd z Conanem :)). :)0 Pozdrófki :))
BARSZCZON A NIBY DALACZEGO ??? - moje zdanie juz wyraziłem nizej i Twe warunki nijak mi tu nie przystają !
Onland [2010-09-25 14:08:15] - a mnie się wydaje, że prawie wszyscy jak tu na Plfoto jesteśmy - nie bardzo możemy odpowiedzieć na to pytanie: "czy to jest dobra praca?" - zwłaszcza bez uzasadnienia. Bo generalnie jesteśmy amatorami bez plastycznego, fotograficznego wykształcenia (nie mam na myśli lektury książki "Nauka fotografii w weekend", czy "Fotografia cyfrowa dla każdego"). O wiele łatwiej odpowiedzieć (sobie również) na pytanie: "czy ta praca mnie się podoba? czy jest - WEDŁUG MNIE - dobra?" Na pierwszy rzut oka te pytania są podobne - ale tylko prawie pytają o to samo. A jak chyba wiesz - prawie robi różnicę...
hej :):*
hej
zabajka [2010-09-25 14:28:04] ;*
o jaka dyskusja [pod zdjęciem :)
cyborg_1 [2010-09-25 14:16:15] ;DDDD najwięksi artyści z pf!buahahaha
10 - nie róbcie wody z mózgu
cyborg_1 [2010-09-25 14:16:15] :-DD
myślałam, ze to odbicie....
izmy [2010-09-25 14:10:53] -> Ty się lepiej nie wtrącaj ;) wstawił "to coś" i teraz my mamy problem ;)
nie chcę się wtrącać, ale nie tak łatwo jest pstryknąć obiekt, żeby się mazał gdzie zechcesz, a gdzie zechcesz nie mazał. dobrze wiem co robię, tutaj naprawdę nie chodzi o obraz.
cyborg_1 [2010-09-25 14:06:36] tu nie chodzi o wielkość....tylko o rozsądek.
Andres42 [2010-09-25 14:04:55] krótkie i proste pytanie: czy to jest dobra praca???? 10??? hmmmm jeśli komuś wali się 10 to chyba uważa,że to jest praca wybitna,czyż nie tak???
Onland-> jesteś wielki/a.....
Nie ma obowiązku uzasadniania ocen, w każdym razie nie wynika to z regulaminu, jest tylko sugestia administracji, by w miarę możności uzasadnić słabą ocenę, ale pod sąsiednim zdjęciem ktoś wystawił "1" i też nie uzasadnił... mz ocena jest uzasadnieniem, a poza tym dużo racji jest w tym co napisał Barszczon.
cyborg_1 [2010-09-25 14:00:09] aaaa i tak nawiasem mówiąc...na NK też można oceniać fotki,więc wpadnij tam i dorzuć coś komuś;DDDD tylko tam nie ma takiej dużej skali cyferek buahahaha pozdrawiam;)
Onland [2010-09-25 14:00:20]-> nadal nie rozumiesz...
a tak nawiasem może warto do Szumana zajrzeć... dowiesz się, że np istnieje sztuka ludowa i inne, a nie tylko wypieszczone w PS cuda...
fabroo [2010-09-25 13:57:23] ;DDDD pozdr
cyborg_1 [2010-09-25 13:56:34] czyli nie oceniałes pracy tylko sprzeciw...dziękuje nie mam więcej pytań do Ciebie,pa;*
Onland [2010-09-25 13:58:14] ->cyborg_1 [2010-09-25 13:56:34]
cyborg_1 [2010-09-25 13:52:44] wiesz...ja tu żadnej pracy nie widze...sorry dla autora,ma o wiele lepsze w swoim pf. To jak cyborg 1 oświecisz mnie i uzasadnisz swoją dyszke???bo jeśli cie rajcuja dyszki to ja mu moge też swoją dorzucić,tylko co to da?!?!
wakacje na haju,czy za dużo się piło??? pozdro ;-)
Onland [2010-09-25 13:52:10]-> jedna z 3 prac dostał jedynkę, pal to licho, aj mam gdzieś oceny, dałem 10 coby zasygnalizować sprzeciw wobec "odrzucenia" tych zdjęć MSZ bez zrozumienia
ale z was ćwoki... pokazałem po mojemu coś, co zostało ze-reprodukowane do reszty w milionach powieleń. uwielbiam to zdjęcie - to był lekki ruch dłonią, jak zmrużenie oka; miało być zwiewnie jak w gotyckiej arkadce. do tego błękitne niebo w żartobliwych chmurkach. to były udane wakacje. uwielbiam
no ale jaki zlot robimy a inne dobre prace przechodzą niezauważone bo każdy się z nas skupia na tym niewypale :)))
barszczon [2010-09-25 13:50:10 jak najbardziej,zawsze tak robie;) ale autor zapodał nam dwie takie same prace pod rząd,więc.....jakaś reakcja musiała być;)
Onland-> RENCE OPADAJOM....skup się na pracy a nie na za przeproszeniem pierdołach - ocenach itp. itd
cyborg_1 [2010-09-25 13:49:33] niooo właśnie widze...komu się bardziej cyferki podobają...chcesz udowodnić swoją wyższość w temacie to rozwiń to co juz zacząłeś...;)
cyborg_1 [2010-09-25 13:46:32] literówka,a tak wracając do rozmowy,to masz jakiś głębsze uzasadnienie swojej oceny czy tylko zaśmiecasz serwer???;)
Dobrym pomysłem - przed komentowaniem jakiegokolwiek zdjęcia - w czyimkolwiek folio - jest zerknięcie na inne, wcześniej pokazane przez Autora fotografie. Oczywiście nie jest to obowiązkowe, i nie zawsze wpływa na zmianę odbioru kolejnego... ale może czasem warto?
Onland-> ech oceny... skoro to dla Ciebie takie ważne...
standardy inaczej się pisze, to tak nawiasem... jak się czepiamy podstaw........................
cyborg_1 [2010-09-25 13:42:33] mógłbyś uzasadnić wystawioną 10 dla tej pracy????czy Ty raczej z GTW???? bo jak tak,to wpadne tam do Ciepie i zapodam Ci kilka 10 jak cie fascynuja cyferki....
cyborg_1 [2010-09-25 13:38:39] wiesz...ja z tych leniwych...nie czytam i nie oglądam.... a architekture jaką tu nam autor zapodał....ech....po drugie,żeby wyznaczać jakieś nowe drogi czy trendy,trzeba coś osiągnąć,wiec raczej wolałbym, żeby autor jak na razie, trzymał się standartów;)pozdr
cyborg_1 słoneczko Ty moje oczywiście że nie :) pozdrawiam Ciebie i autora serdecznie :*
zabajka [2010-09-25 13:40:59] -> masz na myśli swoje wpisy ? ;)
jak dla mnie szkoda zaśmiecać serwer
Onland [2010-09-25 13:34:53]-> czytać, czytać i jeszcze raz czytać... nie koniecznie instrukcję do aparatu; nie rozumiem przesłania Autora co nie znaczy, że neguję... a jak widać u nas to powszechne...
Faktycznie...szału nie ma!
zacytuje klasyka: CO LUDZI UPOWAŻNIA,ŻEBY TUTAJ TAKIE "COŚ" WRZUCAĆ