No o akredytacji na imprezę takiej rangi jak MotoGP to nawet nie marzę :)
Co do tele dla E-systemu to właśnie z tego 70-300 korzystam i jest to bardzo fajne szkiełko i taniej niż piszesz (ale niestety ciemne i brakuje mu SWD do zastosowań sportowych i najdłuższa ogniskowa już mydlana niestety jest), ale focąc z trybun i on jest za krótki a przy obrazowaniu Olkowym na mocne kadrowania raczej nie można liczyć. Oprócz świetnego 50-200 SWD na który mam chrapkę są jeszcze Sigmy 70-200/2.8 i 50-500, ale ta druga trochę ciemna jak pod Olkowe słabe high iso. A z podpinaniem konwerterów bywa różnie - kiedyś robiłem rozeznanie i - OIDP 50-200 z konwerterem x2 ostrzy tylko centralnym punktem czyli kicha. ale z x1.4 działa tylko robi się światło prawie takie jak w 70-300 tylko zyskujemy na lepszej optyce i SWD. Jak tylko będe miał mozliwość to kupię własnie taki zestaw chyba, że zdecyduję o zmianie systemu... Pozdrawiam.
Na akredytacje raczej mialbys marne szanse :) musialbys wyrobic FIMowski glejt:) a dopiero pozniej starac sie o jednorazowke na konkretny wyscig.... :) ale mowisz ze nie ma wyboru... racja jest tylko bardzo fajny 70-300 (dajacy na olku 140-600!!) za cale 1800 :) do tego za jakies 3-3.5tys masz 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD do ktorego mozesz spokojnie podpiac telekonwerter 1.4 (lub 2.0 jesli AF bedzie dzialal ale na tym sie nie znam w olku ale powinien dac rade dajac 200-800mm 5.6-7.3 ) i juz sie robi z tego 70-280 (po cropie 140-560) w bardzo dobrej jakosci... wlasnie w tych 6tys sie miescisz, ale fakt wyboru takiego jak w innych systemach nie ma... to podstawowy minus olka... i efekt zmiany mocowania :)
Wzdycham raczej do wyboru szkieł typu tele dostępnych dla takiego amatora jak ja czyli powiedzmy w okolicach 6000,- pln bo w olku tego wyboru nie ma. Tylko tyle. Co do radzenia sobie z siatką to wiem jak to zrobić, bo nieraz to juz robiłem, ale tam nie miałem swobody ruchów. Oglądając zdjęcia na flickrze pewnie zauważyłeś, że większość jest z jednego miejsca. To nie z lenistwa - uwierz :) Tam po prostu nie miałem pola manewru w trakcie wyścigów, bo wszędzie były tłumy (akredytacji oczywiście nie miałem) a plan miałem focić dzień wcześniej (treningi i kwalifikacje), ale niestety całą sobotę lało jak z cebra i strach było aparat wyciągnąć, więc cieszę się z tego co udało się przywieźć, bo jest parę rodzynków.
Ja tez nie odebralem tego jako traktowanie go be tylko po prostu wzdychasz do Canonow i Nikonow i sporych szkiel :) tu i Nikon i przede wszystkim canon maja spory wybor tele w miare przystepnych cenach. Hmmm ciekawe co piszesz o D700 musze przyznac ze w nim AF jest na prawde bardzo dobry... moze tez kwestia szkla bo i od niego wiele zalezy... Olek ma ta przewage ze latwiej zrobic do niego szklo jasne, bo soczewki mniejsze (nie muszace dawac swiatla na pelna klatke) co znacznie zmniejsza gabaryty sprzetu... choc i tak przyznam ze Zuiko 300/2.8 to straszny kloc ciezszy od 300tek z innych systemow! ale za to o 1.3 kg lzejszy od 400tek nikona czy canona (tu dwa kilo roznicy):) 7D to swietny aparat... dajacy mnostwo mozliwosci i ustawien personalnych. Sporo trybow AF. W formie ciekawostki video w fullHD :) Co do siatki... przeba bylo podejsc maksymalnie... i focic... AF, nawet ponizej minimalnej odleglosci ostrzenia, na siatke nie zareaguje :) a przynajmniej nie powinien bo jest zbyt rozmyta :) pozdrawiam
Hola hola, nie twierdze, że Olek jest bee :), bo np mojego 12-60 SWD nie oddałbym za żadne skarby świata, a i 50/f2 jest ostra jak brzytwa, ale akurat w kategorii tele u Olka słaby wybór, a jak go wybierałem, to jeszcze nie wiedziałem do końca co będę robił (jestem takim fotograficznym dzieckiem neostrady - za czasów kliszy o fotografii nawet nie myślałem). Ma tez inne atuty, których próżno szukać u konkurencji, a co do AFu to w moim e30 11 czujników krzyżowych w połączeniu z SWD w 12-60 powoduje, że kolega na codzień używający D700 miał zdziwko, że AF w nienajlepszych warunkach tak może szybko działać. Tu musiałem manualnie, bo siatka przeszkadzała i myliła go. A nie, że cały czas robię w maunalu!!!! Na razie przy olku zostanę, ale marzy mi się C 7D... Ale to może kiedyś...
hmmm to czemu wybrales Olka? on w sumie tez ma kilka na prawde ciekawych szkielek... ktorych gdzie indziej ciezko szukac. Oczywiscie wybor jest mniejszy... ale jest... ciakawi mnie ten slynny najszybszy AF olka ktorym tak swego czasu sie chwalil... a tu mowisz ze robisz na manualnej ostrosci... :) sam mam canona... topowe szkal wszedzie kosztuja kupe pieniedzy... nic na to sie nie poradzi :) czekam na kojejne.. PS. widac tu na fotce kawalek siatki (utrata kontrastu na tyle motocykla ) na innych widzialem ze nie miales tyle szczescia i cecntralnie sie trafiala. pozdrawiam
Dlatego pisałem p prosach z Lkami - wolałbym mimo wszystko 300/2.8 podpięte do jakiegoś N czy C niż Olkowe 300/2.8 podpięte do olka, ale trza robić czym się ma i tyle. I starać się zrobić jak najlepiej na możliwości sprzętu. A z wybieraniem... No cóż, wybrałem :)
A poważniej od takiej mocniejszej selekcji mam właśnie PLF i inne miejsca, a na flickra wrzucam duże zestawy, ale może faktycznie to błąd... Pomyślę na przyszłość... ;)
musze sprostowac swoja informacje zapomialem o czterysetce... 400/2.8 na cropie APS-C to albo 600mm w Nikonie (nie liczaac wspomnianego D2 bo wted daje 800/2.8 :) ) albo 640mm w canonie... spoko 29k to jeszcze nie tak duzo :) zobacz ile ta 400/2.8 kosztuje w nikonie i canonie... nie wspominajac o innych jeszcze drozszych szklach :) obejrzalem tez reszte fotek... nie mogles wybrac 20-30 ? tyle fotek wyglada jak zrzut z karty.... poza tym jedne sa lepsze inne zdecydowanie slabsze... pozdrawiam
300/2.8 w moim systemie kosztuje 29 000 (nie pomyliłem zer), a ja na zdjęciach nie zarabiam :)
To nie było robione serią, bo tam miałem mega trudne warunki - zdjęcie było robione przez siatkę (której na tym kadrze akurat nie widać, bo udało się ja zgubić ogniskową) i focus ustawiałem ręcznie na punkt a potem śledząc zawodnika trafiałem go we wcześniej wybranym punkcie a stałem na tyle blisko, że zarówno wcześniejsza jak i późniejsza klatka byłyby zupełnie inne a z uwagi na manualny focus - nieostre.
Mam kilka innych podobnych, ale ta mi się najbardziej podobała, ale możesz sam popatrzyć tu:
http://www.flickr.com/photos/przemo_r/sets/72157623496864005/
byloby ok gdyby nie ten ciachniety tyl... masz dwie klatki z serii wczesniej? co do duzych L-ek one tez maja swoje wady :) zreszta w twoim systemie o ile dobrze pamietam tez jest 300/2.8 co po cropie daje 600/2.8! zaden inny system tego nie ma (no chyba ze 300/2.8 Nikona z ktoryms z D2 dajacym wlaczyc cropa x2 )
Bo chciałem ciasno a tych bydlaków z takiego bliska megatrudno ułapić :)
A niestety dysponuje najdłuższą ogniskową 300 tylko i z zazdrością patrze na panów prosów z ogromnymi L-kami na monopodach :)
Ale mnie ten ciachnięty ogonek nie przeszkadza, bo reszta foty mi się podoba dlatego mimo wszystko wystawiałem :)
jest ogień. Tylko ten ogonek
No o akredytacji na imprezę takiej rangi jak MotoGP to nawet nie marzę :) Co do tele dla E-systemu to właśnie z tego 70-300 korzystam i jest to bardzo fajne szkiełko i taniej niż piszesz (ale niestety ciemne i brakuje mu SWD do zastosowań sportowych i najdłuższa ogniskowa już mydlana niestety jest), ale focąc z trybun i on jest za krótki a przy obrazowaniu Olkowym na mocne kadrowania raczej nie można liczyć. Oprócz świetnego 50-200 SWD na który mam chrapkę są jeszcze Sigmy 70-200/2.8 i 50-500, ale ta druga trochę ciemna jak pod Olkowe słabe high iso. A z podpinaniem konwerterów bywa różnie - kiedyś robiłem rozeznanie i - OIDP 50-200 z konwerterem x2 ostrzy tylko centralnym punktem czyli kicha. ale z x1.4 działa tylko robi się światło prawie takie jak w 70-300 tylko zyskujemy na lepszej optyce i SWD. Jak tylko będe miał mozliwość to kupię własnie taki zestaw chyba, że zdecyduję o zmianie systemu... Pozdrawiam.
Na akredytacje raczej mialbys marne szanse :) musialbys wyrobic FIMowski glejt:) a dopiero pozniej starac sie o jednorazowke na konkretny wyscig.... :) ale mowisz ze nie ma wyboru... racja jest tylko bardzo fajny 70-300 (dajacy na olku 140-600!!) za cale 1800 :) do tego za jakies 3-3.5tys masz 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD do ktorego mozesz spokojnie podpiac telekonwerter 1.4 (lub 2.0 jesli AF bedzie dzialal ale na tym sie nie znam w olku ale powinien dac rade dajac 200-800mm 5.6-7.3 ) i juz sie robi z tego 70-280 (po cropie 140-560) w bardzo dobrej jakosci... wlasnie w tych 6tys sie miescisz, ale fakt wyboru takiego jak w innych systemach nie ma... to podstawowy minus olka... i efekt zmiany mocowania :)
Wzdycham raczej do wyboru szkieł typu tele dostępnych dla takiego amatora jak ja czyli powiedzmy w okolicach 6000,- pln bo w olku tego wyboru nie ma. Tylko tyle. Co do radzenia sobie z siatką to wiem jak to zrobić, bo nieraz to juz robiłem, ale tam nie miałem swobody ruchów. Oglądając zdjęcia na flickrze pewnie zauważyłeś, że większość jest z jednego miejsca. To nie z lenistwa - uwierz :) Tam po prostu nie miałem pola manewru w trakcie wyścigów, bo wszędzie były tłumy (akredytacji oczywiście nie miałem) a plan miałem focić dzień wcześniej (treningi i kwalifikacje), ale niestety całą sobotę lało jak z cebra i strach było aparat wyciągnąć, więc cieszę się z tego co udało się przywieźć, bo jest parę rodzynków.
Ja tez nie odebralem tego jako traktowanie go be tylko po prostu wzdychasz do Canonow i Nikonow i sporych szkiel :) tu i Nikon i przede wszystkim canon maja spory wybor tele w miare przystepnych cenach. Hmmm ciekawe co piszesz o D700 musze przyznac ze w nim AF jest na prawde bardzo dobry... moze tez kwestia szkla bo i od niego wiele zalezy... Olek ma ta przewage ze latwiej zrobic do niego szklo jasne, bo soczewki mniejsze (nie muszace dawac swiatla na pelna klatke) co znacznie zmniejsza gabaryty sprzetu... choc i tak przyznam ze Zuiko 300/2.8 to straszny kloc ciezszy od 300tek z innych systemow! ale za to o 1.3 kg lzejszy od 400tek nikona czy canona (tu dwa kilo roznicy):) 7D to swietny aparat... dajacy mnostwo mozliwosci i ustawien personalnych. Sporo trybow AF. W formie ciekawostki video w fullHD :) Co do siatki... przeba bylo podejsc maksymalnie... i focic... AF, nawet ponizej minimalnej odleglosci ostrzenia, na siatke nie zareaguje :) a przynajmniej nie powinien bo jest zbyt rozmyta :) pozdrawiam
Jest gut !!!
Hola hola, nie twierdze, że Olek jest bee :), bo np mojego 12-60 SWD nie oddałbym za żadne skarby świata, a i 50/f2 jest ostra jak brzytwa, ale akurat w kategorii tele u Olka słaby wybór, a jak go wybierałem, to jeszcze nie wiedziałem do końca co będę robił (jestem takim fotograficznym dzieckiem neostrady - za czasów kliszy o fotografii nawet nie myślałem). Ma tez inne atuty, których próżno szukać u konkurencji, a co do AFu to w moim e30 11 czujników krzyżowych w połączeniu z SWD w 12-60 powoduje, że kolega na codzień używający D700 miał zdziwko, że AF w nienajlepszych warunkach tak może szybko działać. Tu musiałem manualnie, bo siatka przeszkadzała i myliła go. A nie, że cały czas robię w maunalu!!!! Na razie przy olku zostanę, ale marzy mi się C 7D... Ale to może kiedyś...
hmmm to czemu wybrales Olka? on w sumie tez ma kilka na prawde ciekawych szkielek... ktorych gdzie indziej ciezko szukac. Oczywiscie wybor jest mniejszy... ale jest... ciakawi mnie ten slynny najszybszy AF olka ktorym tak swego czasu sie chwalil... a tu mowisz ze robisz na manualnej ostrosci... :) sam mam canona... topowe szkal wszedzie kosztuja kupe pieniedzy... nic na to sie nie poradzi :) czekam na kojejne.. PS. widac tu na fotce kawalek siatki (utrata kontrastu na tyle motocykla ) na innych widzialem ze nie miales tyle szczescia i cecntralnie sie trafiala. pozdrawiam
Dlatego pisałem p prosach z Lkami - wolałbym mimo wszystko 300/2.8 podpięte do jakiegoś N czy C niż Olkowe 300/2.8 podpięte do olka, ale trza robić czym się ma i tyle. I starać się zrobić jak najlepiej na możliwości sprzętu. A z wybieraniem... No cóż, wybrałem :) A poważniej od takiej mocniejszej selekcji mam właśnie PLF i inne miejsca, a na flickra wrzucam duże zestawy, ale może faktycznie to błąd... Pomyślę na przyszłość... ;)
musze sprostowac swoja informacje zapomialem o czterysetce... 400/2.8 na cropie APS-C to albo 600mm w Nikonie (nie liczaac wspomnianego D2 bo wted daje 800/2.8 :) ) albo 640mm w canonie... spoko 29k to jeszcze nie tak duzo :) zobacz ile ta 400/2.8 kosztuje w nikonie i canonie... nie wspominajac o innych jeszcze drozszych szklach :) obejrzalem tez reszte fotek... nie mogles wybrac 20-30 ? tyle fotek wyglada jak zrzut z karty.... poza tym jedne sa lepsze inne zdecydowanie slabsze... pozdrawiam
300/2.8 w moim systemie kosztuje 29 000 (nie pomyliłem zer), a ja na zdjęciach nie zarabiam :) To nie było robione serią, bo tam miałem mega trudne warunki - zdjęcie było robione przez siatkę (której na tym kadrze akurat nie widać, bo udało się ja zgubić ogniskową) i focus ustawiałem ręcznie na punkt a potem śledząc zawodnika trafiałem go we wcześniej wybranym punkcie a stałem na tyle blisko, że zarówno wcześniejsza jak i późniejsza klatka byłyby zupełnie inne a z uwagi na manualny focus - nieostre. Mam kilka innych podobnych, ale ta mi się najbardziej podobała, ale możesz sam popatrzyć tu: http://www.flickr.com/photos/przemo_r/sets/72157623496864005/
byloby ok gdyby nie ten ciachniety tyl... masz dwie klatki z serii wczesniej? co do duzych L-ek one tez maja swoje wady :) zreszta w twoim systemie o ile dobrze pamietam tez jest 300/2.8 co po cropie daje 600/2.8! zaden inny system tego nie ma (no chyba ze 300/2.8 Nikona z ktoryms z D2 dajacym wlaczyc cropa x2 )
bdb
Bo chciałem ciasno a tych bydlaków z takiego bliska megatrudno ułapić :) A niestety dysponuje najdłuższą ogniskową 300 tylko i z zazdrością patrze na panów prosów z ogromnymi L-kami na monopodach :) Ale mnie ten ciachnięty ogonek nie przeszkadza, bo reszta foty mi się podoba dlatego mimo wszystko wystawiałem :)
Ogonek uciachany to fakt, ale panning super
Ogonek mu uciachałeś.