Znam to miejsce na Szczelińcu Wielkim, wychodząc z wilgotnej i chłodnej szczeliny "Piekło" poprzez ciemny i stromy "Czyściec" dochodzi się do ciepłego i jasnego "Nieba". Ta reliktowa sosenka rośnie sobie właśnie na tarasie "Niebo" na północnej krawędzi stoliwa Szczelińca. Pozdrawiam!
co do wyciagania barw - mozesz w okienku Layers przejsc na warstwe channels i tam poprzez manipulacje chocby jasnoscia i kontrastem pozmieniac proporcje skladowych obrazu. to najprostsza metoda, ktora czasem wystarcza do poprawy kolorystyki. poczytaj kursy do szopa, bo tam jest duzo wiecej opcji pomagajacych szlifowac obraz. powodzenia
Jerzy - polowka to filtr, ktory przyciemnia czesc kadru. w fotografii krajobrazowej jest to jeden z podstawowych filtrow, bardzo przydatnych w ujeciach, gdzie niebo jest jasniejsze od ziemii (czy ogolnie: tego ponizej horyzontu ;)). zajrzyj na www . thkphoto . com i poszukaj wsrod filtrow Hoyi opisu do "Half Color". albo na google'ach wpisz "polowkowy szary".
Jerzy: Po prostu za bardzo zaszalałeś z suwakami w opcji Hue and Saturation. Jeśli wyciągasz poszczególne kolory, to nie powinno się przekraczać nasycenia 15% (choć są odstępstwa). Tonowanie do BW to zabawa Channel Mixer'em. Jest na ten temat dużo tutoriali w sieci - na pewno coś znajdziesz.
jasne dzieki za podpowiedzi, natomiast jak na razie jestem na takim pozomie pracy z PS ze nie rozumiem pewnych pojęć a co za tym idzie to nawet nie wiem jak tegu używac więć po kolei co to jeste wyciąganie połówki, wytaonowanie w BW dzieki za spostzreżenia
Jerzy: po prostu rzuca się bardzo w oczy, że pewne kolory zostały bardziej wyciągnięte względem innych. Zielony i żółty mają nienaturalnie dużą saturację i to wygląda sztucznie.
ze kolory wykrecone to jedna uwaga, ale druga jest taka, ze w tak mocnym kontrascie trzeba bylo albo wyciagac polowke, albo zawezic kadr bardziej w kierunku LG (zeby troszke zmniejszyc rozpietosc tonalna obrazu) i niedoswietlac. ladnie przyuwazone miejsce, ale wykonanie na pewno moglo byc lepsze. tak swoja droga, to wydaje mi sie, ze w tej sytuacji wytonowane do BW sprawialo by duzo lepsze wrazenie. pozdr
jak widac obróbka techniczn nie jest moją najmocniejszą stroną dzieki za podpowiedzi a koledze PietrekL to dziekuję na codzień
faktycznie igły wyglądają jak z plastiku, aż walą po oczach!
Znam to miejsce na Szczelińcu Wielkim, wychodząc z wilgotnej i chłodnej szczeliny "Piekło" poprzez ciemny i stromy "Czyściec" dochodzi się do ciepłego i jasnego "Nieba". Ta reliktowa sosenka rośnie sobie właśnie na tarasie "Niebo" na północnej krawędzi stoliwa Szczelińca. Pozdrawiam!
ch...we !
dzieki za podpowiedzi
ech... w Layers to nie warstwe, tylko zakladke ;-) przepraszam za zamieszanie
co do wyciagania barw - mozesz w okienku Layers przejsc na warstwe channels i tam poprzez manipulacje chocby jasnoscia i kontrastem pozmieniac proporcje skladowych obrazu. to najprostsza metoda, ktora czasem wystarcza do poprawy kolorystyki. poczytaj kursy do szopa, bo tam jest duzo wiecej opcji pomagajacych szlifowac obraz. powodzenia
Jerzy - polowka to filtr, ktory przyciemnia czesc kadru. w fotografii krajobrazowej jest to jeden z podstawowych filtrow, bardzo przydatnych w ujeciach, gdzie niebo jest jasniejsze od ziemii (czy ogolnie: tego ponizej horyzontu ;)). zajrzyj na www . thkphoto . com i poszukaj wsrod filtrow Hoyi opisu do "Half Color". albo na google'ach wpisz "polowkowy szary".
Jerzy: Po prostu za bardzo zaszalałeś z suwakami w opcji Hue and Saturation. Jeśli wyciągasz poszczególne kolory, to nie powinno się przekraczać nasycenia 15% (choć są odstępstwa). Tonowanie do BW to zabawa Channel Mixer'em. Jest na ten temat dużo tutoriali w sieci - na pewno coś znajdziesz.
jasne dzieki za podpowiedzi, natomiast jak na razie jestem na takim pozomie pracy z PS ze nie rozumiem pewnych pojęć a co za tym idzie to nawet nie wiem jak tegu używac więć po kolei co to jeste wyciąganie połówki, wytaonowanie w BW dzieki za spostzreżenia
i tez tak mysle : sepia lub B@W ...Pozdr.
Jerzy: po prostu rzuca się bardzo w oczy, że pewne kolory zostały bardziej wyciągnięte względem innych. Zielony i żółty mają nienaturalnie dużą saturację i to wygląda sztucznie.
ze kolory wykrecone to jedna uwaga, ale druga jest taka, ze w tak mocnym kontrascie trzeba bylo albo wyciagac polowke, albo zawezic kadr bardziej w kierunku LG (zeby troszke zmniejszyc rozpietosc tonalna obrazu) i niedoswietlac. ladnie przyuwazone miejsce, ale wykonanie na pewno moglo byc lepsze. tak swoja droga, to wydaje mi sie, ze w tej sytuacji wytonowane do BW sprawialo by duzo lepsze wrazenie. pozdr
co masz na myśli mówiąc o kolorach?
Za bardzo kolory wykręcone
fajny tytul
ładna pocztóweczka