Skadrowałbym inaczej.
Z lewej stony pociągnąłbym linię pionową od dołu go góry, mniej więcej w "polowie okularów fotgrafa pijącego wodę z butelki. Można uniknąć w ten sposób, zdecydowanie dużego balaganu w tle po całej lewej.
Z prawej skdrowałbym w pionie tuż za zółtym krzewem w drugim planie.
Uzyskany w ten sposób kadr jest mniej zabałaganiony, zdecydowanie pionowy i mocno podkreślający kulturową zbitkę uczestników hopodromu.
A to co ów gentelman ma zapięte pod szyją, nazywa się muszkin. Tak zupełnie na marginesie, gdyby ktoś Ciebie zapytywał o inne detale męskiej elegancji...
Foto - miłe.
Serdeczności.
no i doszliśmy do czegoś. otóż chodzi o to, żebys nauczyl się tak kompoznować zdjęcia, żeby umieć znaleźć dobre ujęcie w ułamku sekundy . to właśnie jest jedna z ważnych fotograficznych umiejętności. Zwróć uwagę, że zdjęcia reporterskie w wielu czasopismach są świetnie skomponowane i naświetlone, a przecież autorzy nie mieli na nie więcej czasu niz ty tutaj :o)
Oczywiście, ważne są wymienione przez Ciebie środki wyrazu i kompozycja, ale często o wykonaniu fotki decydują sekundy, a efekt determinują warunki zastane. Jeśli chodzi o kadr, to moje możliwości wyboru były dosyć ograniczone po wykonaniu zdjęcia. Twoich komentarzy nie odrzucam, przeciwnie, właśnie takie lubię, bo inspirują do myślenia.
dla ulatwienia, parę pytań. Co dla pokazania Twoich celów tej fotografii wnosi tło z jakimiś klombikami i iglaczkami? co wnosi ta poręcz po prawej stronie? dlaczego umiejscowiłeś gościa w centrum kadru, a kontrastujących z nim ludzi w tle? zgodnie z ideą zdjęcia, wszyscy przecież sa tu jednako0wo istotni :o)
Gerd - nie wiem, czy mamy dalej dyskutować, ale spróbuję. otóż walory fotograficzne nie są same dla siebie. są właśnie po to, żeby pokazać te najważniejsze zalety zdjęcia - a więc treść i formę. Kompozycja, światło, układ linii na zdjęciu, perspektywa - służą treści zdjęcia, więc w tym przypadku służy temu, zebyś pokazał ów kontrast, który miales na myśli. Oczywiście możesz odrzucać takie komentarze jak moje, zakładając, że już wszystko wiesz, albo możesz sie zastanowić, czy czasem przy zastosowaniu pewnych technik fotograficznych, to zdjęcie nie mogloby byc lepsze. pozdrawiam :o)
Nie zgadzam się z opinią. Zdjęcia robi się nie tylko po to, by epatowały walorami fotograficznymi. Każde zdjęcie niesie jakiś przekaz. Chciałem pokazać kontrast między dosyć swobodnie ubraną grupką widzów a niezwykle wytwornie ubranym facetem w meloniku (to raczej rzadki u nas obrazek). Robienie zdjęć dla samych tylko walorów fotograficznych nie ma dla mnie sensu.
podoba mi się- gość jak z innej epoki - dziwi się co za ludziska...:)
Skadrowałbym inaczej. Z lewej stony pociągnąłbym linię pionową od dołu go góry, mniej więcej w "polowie okularów fotgrafa pijącego wodę z butelki. Można uniknąć w ten sposób, zdecydowanie dużego balaganu w tle po całej lewej. Z prawej skdrowałbym w pionie tuż za zółtym krzewem w drugim planie. Uzyskany w ten sposób kadr jest mniej zabałaganiony, zdecydowanie pionowy i mocno podkreślający kulturową zbitkę uczestników hopodromu. A to co ów gentelman ma zapięte pod szyją, nazywa się muszkin. Tak zupełnie na marginesie, gdyby ktoś Ciebie zapytywał o inne detale męskiej elegancji... Foto - miłe. Serdeczności.
no i doszliśmy do czegoś. otóż chodzi o to, żebys nauczyl się tak kompoznować zdjęcia, żeby umieć znaleźć dobre ujęcie w ułamku sekundy . to właśnie jest jedna z ważnych fotograficznych umiejętności. Zwróć uwagę, że zdjęcia reporterskie w wielu czasopismach są świetnie skomponowane i naświetlone, a przecież autorzy nie mieli na nie więcej czasu niz ty tutaj :o)
Oczywiście, ważne są wymienione przez Ciebie środki wyrazu i kompozycja, ale często o wykonaniu fotki decydują sekundy, a efekt determinują warunki zastane. Jeśli chodzi o kadr, to moje możliwości wyboru były dosyć ograniczone po wykonaniu zdjęcia. Twoich komentarzy nie odrzucam, przeciwnie, właśnie takie lubię, bo inspirują do myślenia.
dla ulatwienia, parę pytań. Co dla pokazania Twoich celów tej fotografii wnosi tło z jakimiś klombikami i iglaczkami? co wnosi ta poręcz po prawej stronie? dlaczego umiejscowiłeś gościa w centrum kadru, a kontrastujących z nim ludzi w tle? zgodnie z ideą zdjęcia, wszyscy przecież sa tu jednako0wo istotni :o)
Gerd - nie wiem, czy mamy dalej dyskutować, ale spróbuję. otóż walory fotograficzne nie są same dla siebie. są właśnie po to, żeby pokazać te najważniejsze zalety zdjęcia - a więc treść i formę. Kompozycja, światło, układ linii na zdjęciu, perspektywa - służą treści zdjęcia, więc w tym przypadku służy temu, zebyś pokazał ów kontrast, który miales na myśli. Oczywiście możesz odrzucać takie komentarze jak moje, zakładając, że już wszystko wiesz, albo możesz sie zastanowić, czy czasem przy zastosowaniu pewnych technik fotograficznych, to zdjęcie nie mogloby byc lepsze. pozdrawiam :o)
Pomyliłem melonik z cylindrem. Przepraszam.
Nie zgadzam się z opinią. Zdjęcia robi się nie tylko po to, by epatowały walorami fotograficznymi. Każde zdjęcie niesie jakiś przekaz. Chciałem pokazać kontrast między dosyć swobodnie ubraną grupką widzów a niezwykle wytwornie ubranym facetem w meloniku (to raczej rzadki u nas obrazek). Robienie zdjęć dla samych tylko walorów fotograficznych nie ma dla mnie sensu.
fajny gentelman, ale zdjęcie kompletnie bez walorów fotograficznych. pamiątkowy pstryk i tyle :o)