Najpierw to, co jest OK.
Faktura twarzy (jeśli można to tak nazwać), spojrzenie budzące pewne zastanowienie, światło (czyli dobre ustawienie), dobrze wybrany punkt ostrości.
To, co niepoprawne: ucięcie brody i czubka głowy (lepsze ujęcie w poz. pionowej), nijakie tło, chociaż chyba o to chodziło, żeby wyeksponować twarz, odrobinkę mała głębia ostrości przy tego typu portrecie. Taką głębię stosuje się przy portretach twórczych (czyli innych niż z przodu, np, nieco z góry). Wtedy całość twarzy powinna zanikać - ale nie tu!!!
Dlaczego 5? Podoba mi się "wyciągnięcie" z modela jego najistotniejszych cech. Zdjęcie byłoby lepsze, gdyby nie kadrowanie.
Pozdrawiam.
Najpierw to, co jest OK. Faktura twarzy (jeśli można to tak nazwać), spojrzenie budzące pewne zastanowienie, światło (czyli dobre ustawienie), dobrze wybrany punkt ostrości. To, co niepoprawne: ucięcie brody i czubka głowy (lepsze ujęcie w poz. pionowej), nijakie tło, chociaż chyba o to chodziło, żeby wyeksponować twarz, odrobinkę mała głębia ostrości przy tego typu portrecie. Taką głębię stosuje się przy portretach twórczych (czyli innych niż z przodu, np, nieco z góry). Wtedy całość twarzy powinna zanikać - ale nie tu!!! Dlaczego 5? Podoba mi się "wyciągnięcie" z modela jego najistotniejszych cech. Zdjęcie byłoby lepsze, gdyby nie kadrowanie. Pozdrawiam.