cokin ? ..... moze bardziej hitech ( raysfoto -poznan) .... mam takowa i zamiast holdera mocowanie gumka do oslony przeciwslonecznej - ale fakt ze trzeba uwazac by nie porysowac - ale brak winiety pewny .... co do zdjecia to niestety takie niebo po zeskanowaniu ginie ..... skaner strasznie powieksza kontrasty i juz czesto nic nie da sie zrobic .... chyba ze polowke ...:))
Cokin na dwa rozmiary filtrow A - Amatorski i P- Profesjonalny (?). Te profesjonalne są po prostu większe. Od czasu D100 przestałem używać filtra połowkowego - korzystam z trybu RAW i obrabiam zdjęcia w PC-cie (por. dyskusja pod zdjęciem 438601. Od miesiąca korzystam z filtra ND4 nakręcanego + filtra Cokin ND8 (kwadrat) do zdjec o długich czasach (D100 ma min.ISO200). Wówczas przy szerokim kącie przekręcam filtr o 90 st. poswiecajac w ten sposób częśc kadru. Przy filtrze połówkowym, który ma górę i dół oraz jest prostokątny tak łatwo nie bedzie. Tak czy owak, jeżeli Cokin to P
Z.Biejat:Masz ten uchwyt z trzema ramkami na filtry czy specjalny do ob.szerokokątnych??No i jest jeszcze kwestia przysłony...Przeważnie przymykam dosyć dużo,więc powinno troche pomóc:).Muszę to wypróbować!Dzięki!
1.COKIN Uchwyt serii P w d100 winietuje już od 18mm (crop 1.5 czyli dla analoga=27mm) rozwiązaniem może być ustawienie uchwytu w pozycji pionowej i poswięcenie części dołu i góry, lub odwrotnie 2. Zdjęcie - pamiętam cytat z książki - jak na niebie nie ma nic ciekawego obetnij je jak to tylko możliwe jak najciaśniej. Poza tym ramka jest skośna więc i tak się crop należy
photoamator:powiedzmy szczerze:Niebo jest jasne,to fakt...ale widać też przebłyski niebieskiego:).Chmurki były białe więc tak wyszły...Na moim monitorze ziarnistości nie widać,a zarzutu co do kolorów,to już zupełnie nie rozumiem???Szare i niewyraźne???Wybacz,ale widocznie mam zupełnie inaczej wyregulowany monitor...Nie uważam,żeby było kiepskie!Ale jako amator,oczywiście mogę się mylić....Dzięki za szczery komentarz!
jasne ze jest warte, nie chodzilo mi o to ze jest pod slonce bo nie jest, ale o to że przy takich szerokosciach geograficznych swiatlo jest po prostu bardzo ostre nawet przy zachmurzonym niebie i nawet jesli wydaje sie miekkie i wszystko by wskazywalo na to ze wyjdzie super, jest to spora roznica w robieniu zdjec w Polsce i "tam" sam w sie o tym przekonalem, ale oczywiscie madrym mozna byc po fakcie- czyli po wywolaniu, no ale to troche za pozno:)
powiedzmy szczerze, ze zdjecie jest kiepskie, oprocz egzotycznych tematow nie przedstawia nic ciekawego: kolory niewyrazne, wręcz szarawe, zairnistosc powyzej poziomu przyzwoitosci, no i to koszmarnie biale niebo. Amatorsko przecietne.
To nie pod słońce!- było lekkie zachmurzenie,ale za to światło było ''miękkie''i ładnie rozproszone..Niestety do tego obiektywu nie mam szarej połówki:(.Dopiero teraz kombinuję z uchwytem do Cokin-a,ale obawiam się winietowania...Ten Flektogon ma śr.mocowania filtra67mm i chyba tylko jedna firma na Świecie robi szare połówki/nakręcane'/o takiej średnicy.Cena jest zabójcza...Pomimo tych mankamentów,wydaje mi się,że zdjęcie jest warte pokazania:).K.S
i kto mi powie, że nie warto podróżować? pozdrawiam:)!
jak zawsze egzotyka.....piekne pozdrawiam
co do tych sztuczek .... jesli robi sie slajdy to odpada - bo jak pokazac ludziom pol jednego i pol drugiego ? ....:)))))
cokin ? ..... moze bardziej hitech ( raysfoto -poznan) .... mam takowa i zamiast holdera mocowanie gumka do oslony przeciwslonecznej - ale fakt ze trzeba uwazac by nie porysowac - ale brak winiety pewny .... co do zdjecia to niestety takie niebo po zeskanowaniu ginie ..... skaner strasznie powieksza kontrasty i juz czesto nic nie da sie zrobic .... chyba ze polowke ...:))
prześwietlone
:::max::::::::::::::::::: mnie takie zeczy kreca
Cokin na dwa rozmiary filtrow A - Amatorski i P- Profesjonalny (?). Te profesjonalne są po prostu większe. Od czasu D100 przestałem używać filtra połowkowego - korzystam z trybu RAW i obrabiam zdjęcia w PC-cie (por. dyskusja pod zdjęciem 438601. Od miesiąca korzystam z filtra ND4 nakręcanego + filtra Cokin ND8 (kwadrat) do zdjec o długich czasach (D100 ma min.ISO200). Wówczas przy szerokim kącie przekręcam filtr o 90 st. poswiecajac w ten sposób częśc kadru. Przy filtrze połówkowym, który ma górę i dół oraz jest prostokątny tak łatwo nie bedzie. Tak czy owak, jeżeli Cokin to P
Z.Biejat:Masz ten uchwyt z trzema ramkami na filtry czy specjalny do ob.szerokokątnych??No i jest jeszcze kwestia przysłony...Przeważnie przymykam dosyć dużo,więc powinno troche pomóc:).Muszę to wypróbować!Dzięki!
1.COKIN Uchwyt serii P w d100 winietuje już od 18mm (crop 1.5 czyli dla analoga=27mm) rozwiązaniem może być ustawienie uchwytu w pozycji pionowej i poswięcenie części dołu i góry, lub odwrotnie 2. Zdjęcie - pamiętam cytat z książki - jak na niebie nie ma nic ciekawego obetnij je jak to tylko możliwe jak najciaśniej. Poza tym ramka jest skośna więc i tak się crop należy
photoamator:powiedzmy szczerze:Niebo jest jasne,to fakt...ale widać też przebłyski niebieskiego:).Chmurki były białe więc tak wyszły...Na moim monitorze ziarnistości nie widać,a zarzutu co do kolorów,to już zupełnie nie rozumiem???Szare i niewyraźne???Wybacz,ale widocznie mam zupełnie inaczej wyregulowany monitor...Nie uważam,żeby było kiepskie!Ale jako amator,oczywiście mogę się mylić....Dzięki za szczery komentarz!
a na marginesie jak na velvie to zeczywiscie kolor przecietny ;)
jasne ze jest warte, nie chodzilo mi o to ze jest pod slonce bo nie jest, ale o to że przy takich szerokosciach geograficznych swiatlo jest po prostu bardzo ostre nawet przy zachmurzonym niebie i nawet jesli wydaje sie miekkie i wszystko by wskazywalo na to ze wyjdzie super, jest to spora roznica w robieniu zdjec w Polsce i "tam" sam w sie o tym przekonalem, ale oczywiscie madrym mozna byc po fakcie- czyli po wywolaniu, no ale to troche za pozno:)
powiedzmy szczerze, ze zdjecie jest kiepskie, oprocz egzotycznych tematow nie przedstawia nic ciekawego: kolory niewyrazne, wręcz szarawe, zairnistosc powyzej poziomu przyzwoitosci, no i to koszmarnie biale niebo. Amatorsko przecietne.
To nie pod słońce!- było lekkie zachmurzenie,ale za to światło było ''miękkie''i ładnie rozproszone..Niestety do tego obiektywu nie mam szarej połówki:(.Dopiero teraz kombinuję z uchwytem do Cokin-a,ale obawiam się winietowania...Ten Flektogon ma śr.mocowania filtra67mm i chyba tylko jedna firma na Świecie robi szare połówki/nakręcane'/o takiej średnicy.Cena jest zabójcza...Pomimo tych mankamentów,wydaje mi się,że zdjęcie jest warte pokazania:).K.S
szkoda nieba, ale przy takim sloncu pewnie nie dalo sie duzo zrobic
Nie wiem dlaczego nie pojawił się opis do zdjęcia??Jeszcze raz:Okolice Amed na Bali.Indonezja.Flektogon 20/2.8,Polar,Velvia 50,Eos
bomba,fajne miejce zwłaszcza ta dolinka
To jakies " azjatyckie " widoki ? Bardzo przyjemne !
wow, super