marcin_x: no sony .. sony.. ja mam sony i jakos daje rade z IR ;-) jak wiadomo w analogach są specjalne (dedykowane) filmy do IR.. dokupiłem do swojego f717 filtr hoya r72 i myslałem ze bedzie luz.. ale co - zakładam.. i nic nie widac :-) .. mysle sobie naswietle moze wiecej to bedzie fajnie (lepiej jak jest wiecej) .. no i co - robiły sie jakies gówniane czerwone obrazki.. później czytałem gdzies na stronkach ze mozna wybierac np w PSie tylko kanał czerwony (no fakt - troche pomogło) - ale to wciaz nie było to.. wiec co tam.. pomyslałem ze ustawie sobie aparat na NightShot i nałoze jeszcze filterek - i tu niespodzianka - bardzo fajnie zaczeło sie dziac.. ale.. denerwowały mnie jeszcze dwa lasery które rozswietlały centralną czesc kadru.. wiec.. hmm.. nie czekajac długo wyciałem z papieru (tekturki_ super filtr '58 i zakryłem nim całą obwódke miedzy szkłem a gwintem.. i ten tego - nie swieci juz w srodkowej czesci kadru.. niestety na nightshocie nie mozna ustawiac niczego prócz ostrosci i zoomu.. a wiadomo - czasem swiatełko jest zbyt mocne.. dlatego wyposazyłem sie jezcze w NDx2 oraz NDx4.. i jak trzeba to cos tam nakrecam.. efekty mozna osiagnac całkiem satysfakcjonujace [co tez mozna zobaczyc na xavier / szybkoslow] co do tego zdjecia - podciagnał bym minimalnie kontrast aby szarosci ciemne przeszły w czern co tez przyczyni sie do tego ze szarosci jasne wpadną w biel .. pozdro
xavier: skoro uzywasz cyfry to juz nie mam watpliwosci ze zabawa ma sens, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, pzdr
marcin_x: no sony .. sony.. ja mam sony i jakos daje rade z IR ;-) jak wiadomo w analogach są specjalne (dedykowane) filmy do IR.. dokupiłem do swojego f717 filtr hoya r72 i myslałem ze bedzie luz.. ale co - zakładam.. i nic nie widac :-) .. mysle sobie naswietle moze wiecej to bedzie fajnie (lepiej jak jest wiecej) .. no i co - robiły sie jakies gówniane czerwone obrazki.. później czytałem gdzies na stronkach ze mozna wybierac np w PSie tylko kanał czerwony (no fakt - troche pomogło) - ale to wciaz nie było to.. wiec co tam.. pomyslałem ze ustawie sobie aparat na NightShot i nałoze jeszcze filterek - i tu niespodzianka - bardzo fajnie zaczeło sie dziac.. ale.. denerwowały mnie jeszcze dwa lasery które rozswietlały centralną czesc kadru.. wiec.. hmm.. nie czekajac długo wyciałem z papieru (tekturki_ super filtr '58 i zakryłem nim całą obwódke miedzy szkłem a gwintem.. i ten tego - nie swieci juz w srodkowej czesci kadru.. niestety na nightshocie nie mozna ustawiac niczego prócz ostrosci i zoomu.. a wiadomo - czasem swiatełko jest zbyt mocne.. dlatego wyposazyłem sie jezcze w NDx2 oraz NDx4.. i jak trzeba to cos tam nakrecam.. efekty mozna osiagnac całkiem satysfakcjonujace [co tez mozna zobaczyc na xavier / szybkoslow] co do tego zdjecia - podciagnał bym minimalnie kontrast aby szarosci ciemne przeszły w czern co tez przyczyni sie do tego ze szarosci jasne wpadną w biel .. pozdro
trzpla > hmm... to ja nic nie lapie :(
wracając; i literki i cyferki... ;)
GrzeCh71: ja mialem okazje pobawic sie nim ale tez na cyfrze i bylo miernie, glownie ostrosc; moze zajrzy ktos kto wiedzial bedzie :)
marcin_x > nie mam doswiadczen z foto IR z aparatem analogowym :(
a ja mam pytanie: czy zabawą z IR i cyfrą da sie uzyskac efekty zblizone do analoga, bo ogladajac te fotke mam watpliwosci, od czego to zalezy?
Zupelnie nie wiem czemu ma sluzyc ta utrata kolorow. Szczegolowo opisales miejsce, ktor akurat na tym zdejciu niczym szczegolnym sie nie wyroznia