Opis zdjęcia
Dolina Kościeliska, widok z polany Stare Kościeliska w stronę Bramy Kraszewskiego, na Błyszcz i Bystrą, luty 2014; aparat: Zenza BRONICA SQ-A, obiektyw: ZenzanonS 1:3.5, f=150 mm plus konwerter 2x, statyw, czas 1/500 sek., f5.6, ISO 400 (Kodak TMY-2), szara połówka, wywołanie negatywu: Zakład Fotograficzny, opracowanie obrazu: obróbka własna.
dziękuję bardzo... :)
Fajnie zbudowana dramaturgia w kadrze
:)
+
mała gromadka :))) dzięki ;))
ooo już jest mała gromadka, widok zapiera dech...:)
:) dziękuję...
Barszczonie, bez obaw jak nie będzie bandingu to znajdę sobie coś innego :), lubię Twoje prace (w większości) więc pozwolę sobie dalej oglądać podziwiać a tę "mniejszość" krytykować :)
@Romulusie :)))) dzięki :) Wrota są wspaniałe, niestety moje lenistwo i wygodnictwo powoduje, że z reguły znajduję się w ich pobliżu w tak zwanych "trudnych warunkach oświetleniowych" :))) :)@Ruprtcie :) dzięki; @Zeny :) dzięki :))
@Tomcho - nie czuję się na siłach dyskutować z Tobą na temat w jaki sposób zapewnić "gładkie przejście tonalne" i zastąpić nim "sąsiadujące grupy pikseli na różnych poziomach). Nie mam również kilkunastu monitorów - wyłącznie dwa, w tym jeden w laptopie. Niestety zasady prezentowania fotografii na Plfoto - nie pozwalają na "wymianę" zdjęcia po dostrzeżeniu "niedociągnięć" już po zaprezentowaniu. Poza tym - nie mogę Cię pozbawić możliwości uważnej analizy moich fotografii :).
To jest pyszne!
"Kłótnikom" miało być...
Przepiękne zdjęcie. I na terapię kłótikom.
O, widzę, że u tomchy działa metoda głuchego telefonu, względnie hiperboli. W której 3 to kilkanaście ;]
Niewidzialny paluch to także Ty :)))))))) Tak poza tym zawsze uwielbiam te wrota do "Nieba Bram" pomimo tłumów :D
barszczon[ 2014-03-22 01:47:29 ] to nie kwestia warunków tylko obróbki, na niebie zamiast gładkich przejść tonalnych masz sąsiadujące duże grupy pikseli na zupełnie różnych poziomach, oczywiście możesz powiedzieć że nie widzisz tu pasmowania na swoich kilkunastu monitorach jak to mawia akua albo, że to interesująco wygląda i najważniejsza jest treść, ale wydaje mi się, iż lepiej delikatnie skorygować obróbkę i będę mógł pisać tylko "świetne"
@Renato - to było robione z dosyć sporej odległości - pod światło. Ułożenie - na linii celowania obiektywu bryczki i ciemnego (wręcz czarnego) tła fotografowanego pod światło - wymagałoby zapewne innego czasu i innej przysłony. Nie opanowałem jeszcze na tyle tego zestawu (ogniskowa 150 plus konwerter) w tak skomplikowanych warunkach :) Poza tym - obcinałbym prawą stronę, i prześwit z "białą górą" kończyłby z prawej kadr. A i tak kawałek gałęzi by się zapewne załapał ;). Ale - jest pomysł na kolejną próbę, może nieco z innego miejsca, może z nieco inną ogniskową, może i o innej porze dnia :) dzięki :))))
@halciu :) dziękuję; GPiotrze :)) dzięki :)
super
ja jestem za wozem po lewej i za prześwitem po prawej
Dobre
miły oku obrazek:)
:) cóż... polecam Ci spróbowanie takich warunków... frajda przeogromna ;)
ładny kadr, ale nie niebo, nie będę pisał sążnistych wyjaśnień dlaczego, wystarczy zobaczyć
@Ulewo - też żałuję, ale nie miałem czasu zmieniać miejsca z którego robiłem zdjęcie - "straciłbym" fiakra, a gałązki są z ogromnej lipy, która rośnie obok drogi, nie mogłem inaczej kadrować..., dzięki :)); @Marcychu - no coś w tym stylu :) - "testowałem" komplecik :))))
aa chyba nowy obiektyw, jeśli się nie mylę.. i konwerter.. :]
...ciekawie, klimatycznie, można napisać, że to lata 60., szkoda, że te gałązki po prawej psują kadr, bardzo szkoda !!!
Marcych[ 2014-03-22 00:16:38 ] - to Cokin - bez problemu się dało odwrócić :)
@Klemku - od bardzo dawna się "przymierzałem do czegoś takiego... :);
@Frąckiewiczu :) dziękuję; @@Marcychu - miło mi, że się podoba, to pierwsze próby :)
a swoją drogą ciekawi mnie jak wpasowałeś tą szarą polówkę w ten klin na górze.. ;p
Świetny kadr wykombinowałeś. Bardzo mi się podoba.
ale fajne.. :]
interesujący podzial :) hmm