Ano zdarza się czasem...stary brom więc twardy i się poruszył co spowodowało zastawienie dziurki ale chyba mi się zdaje, że konstrukcja puszki zawaliła...z blachy po puszce od browara i się mogło ścisnąć...z tej samej kamery co to :http://plfoto.com/zdjecie,pinhole,kruk-ponury-solarny,2178491.html
Właśnie odebrałem list z kamerami ze Szczecina...od dobrych ludzi, którzy to się zgodzili na zainstalowanie u nich kamerek...dwie małe Agfa I Polymax....nie takich efektów się spodziewałem...pionowa wysoka kamera...papier się zawinął i zasłonił dziurkę...nic nie wyszło.....a pół roku czekane....fuck jak pech to pech...ciekawe co od Anhela przyleci...
To ja dwa slowa dorzuce. No, moze wiecej ;) Primo - papiery rozne mimo iz oba robil Kodak. Wiec tu juz podstawowa przyczyna roznic. Secundo - skaner ma znaczenie, choc nie wydaje mi sie, ze az takie. Bede robil porownanie Musteka i Canona. Roznice sa raczej w odcieniu niz w calosciowej kolorystyce. Tertio - uzywany program nie ma znaczenia jesli wykonywane operacje to manipulacje reczne kontrastem i jasnoscia. Chyba ze stosuje sie jakies automaty, wtedy zalezec moze od algorytmow zaszytych w soft - ale ja tego nie stosuje. Quatro - warunki atmosferyczne moga wiele zmienic (temperatura, wilgoc - mam taki fotonbrom, co to normalnie robi sie niebieski pod wplywem swiatla, ale... wystarczy odbrobina wilgoci na emulsji, chocby chuchnac, to natychmiast zmienia sie w rozowiutki). No i czas naswietlania tez ma znaczeni - na przyklad taki Kodak Polymax - relatywnie krotko swiecony jest fioletowawy, przy dluzszym naswietlaniu idzie w blekity. Choc moze to nie kwestia czasu, a bardziej intensywnosci naswietlenia - rzuc okiem na http://plfoto.com/zdjecie,pinhole,bez-tytulu,2312960.html - wnetrze pokoju fioletowe, okna blekitne, naswietlane pol roku, wiec roznica tylko z intensynosci naswietlenia.
Co ma wpływ na kolory pytasz? a więc tak na pewno jest to ten sam papier tyle, że miejsce naświetlania inne oraz okres dłuższy or taki sam jak u Snowmana czyli pół roku, na kolor wpływa jakość skanu ponieważ to od niego zależy jakie kolory uzyska pozytyw więc najlepiej jest skanować na sprzęcie oddającym w miarę możliwości jak najbardziej zbliżone kolory do oryginalnego papierka, ale i tak nie jest to zawsze idealne zestawienie barw. Snowman używa innego sprzętu do skanowania ale również obrabia w innym programie niż ja, ja uzyskuję pełną paletę barw a on przytłumione niebieskości, seledyny oraz zielenie. Następnymi czynnikami wpływającymi na jakość i kolor pozytywu są warunki atmosferyczne, można wyjąc suchy papier z półrocznej kamery ale można się też zdziwić i wyjąc zalany do połowy z wodą wewnątrz kamery bądź co gorsza połowę papieru bez emulsji jak mi się ostatnio zdarzyło po pół roku naświetlania w poziomej puszce...Woda dostając się na powierzchnie papieru wchodzi w reakcję z emulsją światłoczułą i dochodzi do nieodwracalnych zmian koloru negatywu nawet po jego wysuszeniu suszarką. Wilgotność powietrza, nasłonecznienie ilość dni pochmurnych do słonecznych, wszystko to ma wpływ na efekt końcowy:)))
komarek zalokalizowałem tam 7 kamer 3 poziomo i 4 w pionie:D w jedną mega poziomkę wtyknąłem kolorowego Kodaka Suprę Endurę Glossy jak dostanie wody to oszaleje:DDD
Lokalizacja pierwsza klasa ale bez odpowiednio dogranej dziurki nie wyjdzie ostrość na horyzoncie...tak też się stało z naszej koleżanki finlandzką solarką:D nic jeszcze nie wie dowie się jak otrzyma moje kamery:D
Tyle czasu na tą fotke czekałem i sprawdzałem z dołu robiąc zdjęcia zoomem czy jest kamera:P opłacało się a klejone na akryl z dodatkiem pasty do zębów na cholernym zimnie:D
Kolorki świetne! :)
Ano zdarza się czasem...stary brom więc twardy i się poruszył co spowodowało zastawienie dziurki ale chyba mi się zdaje, że konstrukcja puszki zawaliła...z blachy po puszce od browara i się mogło ścisnąć...z tej samej kamery co to :http://plfoto.com/zdjecie,pinhole,kruk-ponury-solarny,2178491.html
No to jakim cudem sie zawinal?..
No przyklejony był....zaraz dodam Agfę bo jedynie ona sie nadaje do publikacji...
(papier wewnatrz kamery)
Kleic, kleic, jeszcze raz kleic....
Właśnie odebrałem list z kamerami ze Szczecina...od dobrych ludzi, którzy to się zgodzili na zainstalowanie u nich kamerek...dwie małe Agfa I Polymax....nie takich efektów się spodziewałem...pionowa wysoka kamera...papier się zawinął i zasłonił dziurkę...nic nie wyszło.....a pół roku czekane....fuck jak pech to pech...ciekawe co od Anhela przyleci...
To ja dwa slowa dorzuce. No, moze wiecej ;) Primo - papiery rozne mimo iz oba robil Kodak. Wiec tu juz podstawowa przyczyna roznic. Secundo - skaner ma znaczenie, choc nie wydaje mi sie, ze az takie. Bede robil porownanie Musteka i Canona. Roznice sa raczej w odcieniu niz w calosciowej kolorystyce. Tertio - uzywany program nie ma znaczenia jesli wykonywane operacje to manipulacje reczne kontrastem i jasnoscia. Chyba ze stosuje sie jakies automaty, wtedy zalezec moze od algorytmow zaszytych w soft - ale ja tego nie stosuje. Quatro - warunki atmosferyczne moga wiele zmienic (temperatura, wilgoc - mam taki fotonbrom, co to normalnie robi sie niebieski pod wplywem swiatla, ale... wystarczy odbrobina wilgoci na emulsji, chocby chuchnac, to natychmiast zmienia sie w rozowiutki). No i czas naswietlania tez ma znaczeni - na przyklad taki Kodak Polymax - relatywnie krotko swiecony jest fioletowawy, przy dluzszym naswietlaniu idzie w blekity. Choc moze to nie kwestia czasu, a bardziej intensywnosci naswietlenia - rzuc okiem na http://plfoto.com/zdjecie,pinhole,bez-tytulu,2312960.html - wnetrze pokoju fioletowe, okna blekitne, naswietlane pol roku, wiec roznica tylko z intensynosci naswietlenia.
teleskop daj maila to Ci coś wyślę:)))
Dzięki, to jest bardzo ciekawe.
Co ma wpływ na kolory pytasz? a więc tak na pewno jest to ten sam papier tyle, że miejsce naświetlania inne oraz okres dłuższy or taki sam jak u Snowmana czyli pół roku, na kolor wpływa jakość skanu ponieważ to od niego zależy jakie kolory uzyska pozytyw więc najlepiej jest skanować na sprzęcie oddającym w miarę możliwości jak najbardziej zbliżone kolory do oryginalnego papierka, ale i tak nie jest to zawsze idealne zestawienie barw. Snowman używa innego sprzętu do skanowania ale również obrabia w innym programie niż ja, ja uzyskuję pełną paletę barw a on przytłumione niebieskości, seledyny oraz zielenie. Następnymi czynnikami wpływającymi na jakość i kolor pozytywu są warunki atmosferyczne, można wyjąc suchy papier z półrocznej kamery ale można się też zdziwić i wyjąc zalany do połowy z wodą wewnątrz kamery bądź co gorsza połowę papieru bez emulsji jak mi się ostatnio zdarzyło po pół roku naświetlania w poziomej puszce...Woda dostając się na powierzchnie papieru wchodzi w reakcję z emulsją światłoczułą i dochodzi do nieodwracalnych zmian koloru negatywu nawet po jego wysuszeniu suszarką. Wilgotność powietrza, nasłonecznienie ilość dni pochmurnych do słonecznych, wszystko to ma wpływ na efekt końcowy:)))
Delicious13 co ma wpływ na kolory, o których piszecie?
komarek 666:P no sam popatrz jaka różnica w kolorach...:D
super pozdr. :)
cudo :)
komarek zalokalizowałem tam 7 kamer 3 poziomo i 4 w pionie:D w jedną mega poziomkę wtyknąłem kolorowego Kodaka Suprę Endurę Glossy jak dostanie wody to oszaleje:DDD
Lokalizacja pierwsza klasa ale bez odpowiednio dogranej dziurki nie wyjdzie ostrość na horyzoncie...tak też się stało z naszej koleżanki finlandzką solarką:D nic jeszcze nie wie dowie się jak otrzyma moje kamery:D
++
pikne :D
Lokalizacja pierwsza klasa...
warto było!
Fajny widok w dole :)
Tyle czasu na tą fotke czekałem i sprawdzałem z dołu robiąc zdjęcia zoomem czy jest kamera:P opłacało się a klejone na akryl z dodatkiem pasty do zębów na cholernym zimnie:D
hohohohohoho panie Kolego :))) Rewelacja :))
ano widok że :D
tomcha :))) takie toto:P zaraz dodam kolejne:P