No dobra - może wytłumaczę dlaczego. Po pierwsze tilt jest do pochyłów płaszczyzny ostrości, a shift do przesuwania osi optycznej szkła. Czyli tiltem można zawężać lub rozciągać w nieskończoność głębię ostrości widoczną na zdjęciu (w uproszczeniu) a shiftem korygować perspektywę (odsyłam do literatury - na przykład Wikipedii). Do uzyskania efektu makiety używa się tylko tilta. W stosunku do tego co na zdjęciu - żaden obiektyw nie oferuje takiego rozmycia i takiej GO. Pochylając obiektyw "kładziemy" płaszczyznę ostrości, przez co ostry w kadrze jest tylko pas, prawie niezależny od odległości od aparatu (w zależności od kąta pochyłu). Wszystko co poniżej i powyżej pasa ostrości będzie rozmyte, przy czym te rozmycia będą tym większe im dalej od płaszczyzny ostrości a nie jak tutaj stałe.
tam gdzieś miał być przecinek po się :)
nie - obiektywem typu tilt nie da się normalnym się akurat da, tylko na formacie większym niż duży o świetle większym niż dostępne :D
rozumiem, że wytłumaczyłeś sobie dlaczego nie da się obiektywem (normalnym)
No dobra - może wytłumaczę dlaczego. Po pierwsze tilt jest do pochyłów płaszczyzny ostrości, a shift do przesuwania osi optycznej szkła. Czyli tiltem można zawężać lub rozciągać w nieskończoność głębię ostrości widoczną na zdjęciu (w uproszczeniu) a shiftem korygować perspektywę (odsyłam do literatury - na przykład Wikipedii). Do uzyskania efektu makiety używa się tylko tilta. W stosunku do tego co na zdjęciu - żaden obiektyw nie oferuje takiego rozmycia i takiej GO. Pochylając obiektyw "kładziemy" płaszczyznę ostrości, przez co ostry w kadrze jest tylko pas, prawie niezależny od odległości od aparatu (w zależności od kąta pochyłu). Wszystko co poniżej i powyżej pasa ostrości będzie rozmyte, przy czym te rozmycia będą tym większe im dalej od płaszczyzny ostrości a nie jak tutaj stałe.
Wyso - ale co bo chyba nie tilt?
może spróbuj obiektywem?
poprzednie, czyli pionowy kadr podoba mi się bardziej
kadr faktycznie kulawy ale na czymś trzeba ćwiczyć ;)
ostrość jest tam, gdzie powinna, teraz trochę za dużo obciętych postaci na dole, chyba zachłysnąłeś się techniką i zaniedbałeś trochę kadr :-)