Snowman za to Kolorowy Kodak Supra Endura tez psikusy sprawia bo dwie różne emulsje matowa i błyszcząca dają różne rezultaty...ale...papier ten potrzebuje najwidoczniej wilgoci skoro zalany współpracuje ze słońcem idealnie i daje bdb obraz natomiast suchy można naświetlac latami i nic z tego prócz jak tu piszesz z tą Agfą więcej niż ruchu słońca nie uwidzisz no i może jakieś tam cienie od budynków, ale nic poza tym...morał jest jeden ten papier jest stworzony do wywoływania na nim zdjęć kolorowych i nic poza tym:) a jak pisze Fukushima San żeby wywołać to niech spróbuje (śmiech), życzę powodzenia w wołaniu mega prześwietlonego papieru po kilku miesiącach łapania nań światła:D
Zdecydowanie nie kazdy. Najgorsze jednak jest to, ze teoretycznie ten sam papier (ta sama emulsja) jednego producenta, ale z roznych partii, potrafi zachowywac sie diametralnie roznie (badz co badz zdolnosc do samoczynnego ciemnienia to nie jest cecha, do ktorej producenci przywiazuja uwage ;) ) - mam tak z Ilfordem - rok temu kupilem paczke - znakomity byl, w pare godzin dawal sliczne akwarystyczne solarki (robil sie blyskawicznie rozowiutki w negatywie), wprawdzie nie nadawal sie do naswietelanie dluzej niz dwa tygodnie (nastepowala degradacja obrazu), ale te kilkugodzinne solarki rekompensowaly wszystko. W tym roku kupilem dokladnie taki sam papier (ale juz z innej partii) - na dlugich naswietlaniach jest tak samo kiepski (to wlasnie ten Ilford ktory znalazles w przesylce), ale na kilkugodzinne naswietlania tez sie nie nadaje... Bedzie akurat na 2-3 tygodnie. Tez dobrze, choc rozczarowal mnie. Jedynie niezmiennie powtarzalna jest AGFA MCP - mozna nawietlac nawet rok, daje piekny brazowy negatyw (niebieski w pozytywie, ze akcentami rozu na trasach Slonca). Foma prawie zawsze da dobry rezultat, ale efektu nie przewidzisz. A Kodak... Kodak okazuje sie byc loternia w zaleznosci kto w jakich warunkach naswietla i na czym skanuje - ale w ramach jednej osoby wydaje sie byc powtarzalny ;) I badz tu czlowieku madry ;))
Mam kilka rolek tego papieru (20cm szerokosci, moze 24 ;) ), bede probowal go pod powiekszalnikiem, bo do solarek to mimo najszczerszych checi chyba jednak sie nie nada ;)
Ja bym jeszcze cos procz tej smietanki chcial ;) Dam temu papierowi szanse od czerwca do grudnia, a moze nawet rownolegle puszke na caly rok powiesze. Ale nadziei sobie nie robie ;)
Snowman za to Kolorowy Kodak Supra Endura tez psikusy sprawia bo dwie różne emulsje matowa i błyszcząca dają różne rezultaty...ale...papier ten potrzebuje najwidoczniej wilgoci skoro zalany współpracuje ze słońcem idealnie i daje bdb obraz natomiast suchy można naświetlac latami i nic z tego prócz jak tu piszesz z tą Agfą więcej niż ruchu słońca nie uwidzisz no i może jakieś tam cienie od budynków, ale nic poza tym...morał jest jeden ten papier jest stworzony do wywoływania na nim zdjęć kolorowych i nic poza tym:) a jak pisze Fukushima San żeby wywołać to niech spróbuje (śmiech), życzę powodzenia w wołaniu mega prześwietlonego papieru po kilku miesiącach łapania nań światła:D
Zdecydowanie nie kazdy. Najgorsze jednak jest to, ze teoretycznie ten sam papier (ta sama emulsja) jednego producenta, ale z roznych partii, potrafi zachowywac sie diametralnie roznie (badz co badz zdolnosc do samoczynnego ciemnienia to nie jest cecha, do ktorej producenci przywiazuja uwage ;) ) - mam tak z Ilfordem - rok temu kupilem paczke - znakomity byl, w pare godzin dawal sliczne akwarystyczne solarki (robil sie blyskawicznie rozowiutki w negatywie), wprawdzie nie nadawal sie do naswietelanie dluzej niz dwa tygodnie (nastepowala degradacja obrazu), ale te kilkugodzinne solarki rekompensowaly wszystko. W tym roku kupilem dokladnie taki sam papier (ale juz z innej partii) - na dlugich naswietlaniach jest tak samo kiepski (to wlasnie ten Ilford ktory znalazles w przesylce), ale na kilkugodzinne naswietlania tez sie nie nadaje... Bedzie akurat na 2-3 tygodnie. Tez dobrze, choc rozczarowal mnie. Jedynie niezmiennie powtarzalna jest AGFA MCP - mozna nawietlac nawet rok, daje piekny brazowy negatyw (niebieski w pozytywie, ze akcentami rozu na trasach Slonca). Foma prawie zawsze da dobry rezultat, ale efektu nie przewidzisz. A Kodak... Kodak okazuje sie byc loternia w zaleznosci kto w jakich warunkach naswietla i na czym skanuje - ale w ramach jednej osoby wydaje sie byc powtarzalny ;) I badz tu czlowieku madry ;))
Z tego co widzę, a Ty piszesz to nie każdy papier nadaje się do puszki... :)
Mam kilka rolek tego papieru (20cm szerokosci, moze 24 ;) ), bede probowal go pod powiekszalnikiem, bo do solarek to mimo najszczerszych checi chyba jednak sie nie nada ;)
:D trzeba się domyśleć
Może te kolorowe wołać trzeba? (ukłon)
Ja bym jeszcze cos procz tej smietanki chcial ;) Dam temu papierowi szanse od czerwca do grudnia, a moze nawet rownolegle puszke na caly rok powiesze. Ale nadziei sobie nie robie ;)
W zasadzie to sama śmietanka została (ukłon)
Spory otworek, poltora miesiaca, kolorowa Agfa. Nie ma bata, nawet pol roku nie da rady sie naswietlic wiecej niz slady Slonca.