Ocena będzie widoczna gdy zagłosuje co najmniej 5 osób.
mało ocen
Opis zdjęcia
po upalnym dniu, odsłona druga.., leśnictwo Krajkowo, Wielkopolska, czerwiec 2010; Canon EOS 300D, obiektyw 90-300 mm, polar, z ręki, czas 1/160, f5.6, ISO 100, ogniskowa 300 mm.
@Jacku - zmniejszenie ogniskowej? - toż zwiększyłbym kadr, i w polu widzenia byłyby zupełnie inne obiekty. Tu jest maksymalna ogniskowa - czyli na zdjęciu jest dokładnie to co chcialem pokazać. Tu nie ma żadnego kadrowania...Przy przysłonie 8 - siłą rzeczy wydłużałby mi sie czas - a nie miałem statywu, co przy tak wyciągniętym obiektywie - mogłoby dac efekt poruszenia = nieostrości... Na górze, nad lasem na horyzoncie widoczne było niebo - ale gdybym podniósł kadr do góry - to wtedy nawet dwie szare połówki by nie pomogły :))); @A_R_matorze - była połówka chmielowa :)) (być może stąd ten złoty kolor :) ); @Stanko - dziękuję :)), taki odbiór fotografii też mi najbardziej odpowiada :); @Ruud - dzięki :) (z zaświetlenia z lewej byłem szczgólnie zadowolony - bo z lewej, tak na wysokości tej sterczącej gałązki było Słońce... ) :)
do Autora: rozumiem Twoje oczarowanie tym światłem w kadrze, dyskutowanie o technicznych aspektach nie ma sensu, gdyż w tych sprawach wiesz, co robisz, wolę Twoje oko niż mędrca szkiełko, pokazałeś nam naprawdę coś fajnego, albo się to czuje, albo nie, ocena tu nie ma znaczenia, pozdrawiam :)
ale czemu szara połówka? ja wcale nie chciałem przyciemniać górnej części (czy którejkolwiek) kadru. Fotografowałem świadomie pod Słońce, które jest schowane za lewym drzewem. Chwilę przed fotografią drogą (której nie widać, z lewej strony) przejeżdżał samochód - jego "zasługą" jest kurz - dający poświatę z lewej strony... napisz proszę - jak (poza tą szarą połówką) Ty próbowałbyś "opanować światło"???
??? - a jakieś szczegóły? - bo mnie się wydaje - wróć - nie wydaje mi się, ale jestem pewien, że fotografując pod Słońce uzyskałem - powiedzmy 95% tego co chciałem... :)). Widać co najmniej cztery plany o różnym natężeniu światła i jednocześnie tym samym zabarwieniu, środkowe plany są najbardziej ostre, na pierwszym planie źdźbła zboża są rozmyte światłem, ściana lasu na najdalszym planie nawet w najjaśniejszym miejscu jest do wyróżnienia. Co rozumiesz pod stwierdzeniem "nie opanowałeś światła"?
:) w trybie całkowicie manualnym :)). Sprawdziłem czy nie zapomniałem ustawić ISO na 100, przysłonę chciałem początkowo ustawić na 11 lub 8, ale potem doszedłem do wniosku, że to będzie za dużo na pierwszy plan. No i na końcu czas - tak by przy maksymalnej ogniskowej jednak utrzymać :)) A fota zostałw wykonana w trybie oczekiwania na gości - oczekiwałem przy furtce i taki miałem widok zza tej furtki :))
dzięki - podoba mi się :)
tam gdzie światło włada ...
@Januszu - i zadziwiać również lubię...:))); @Photocz - dzięki :)
Podoba się.I opisy też.
@Jacku - zmniejszenie ogniskowej? - toż zwiększyłbym kadr, i w polu widzenia byłyby zupełnie inne obiekty. Tu jest maksymalna ogniskowa - czyli na zdjęciu jest dokładnie to co chcialem pokazać. Tu nie ma żadnego kadrowania...Przy przysłonie 8 - siłą rzeczy wydłużałby mi sie czas - a nie miałem statywu, co przy tak wyciągniętym obiektywie - mogłoby dac efekt poruszenia = nieostrości... Na górze, nad lasem na horyzoncie widoczne było niebo - ale gdybym podniósł kadr do góry - to wtedy nawet dwie szare połówki by nie pomogły :))); @A_R_matorze - była połówka chmielowa :)) (być może stąd ten złoty kolor :) ); @Stanko - dziękuję :)), taki odbiór fotografii też mi najbardziej odpowiada :); @Ruud - dzięki :) (z zaświetlenia z lewej byłem szczgólnie zadowolony - bo z lewej, tak na wysokości tej sterczącej gałązki było Słońce... ) :)
barszczon widzisz nie dadza nam podyskutowac :))))
do Autora: rozumiem Twoje oczarowanie tym światłem w kadrze, dyskutowanie o technicznych aspektach nie ma sensu, gdyż w tych sprawach wiesz, co robisz, wolę Twoje oko niż mędrca szkiełko, pokazałeś nam naprawdę coś fajnego, albo się to czuje, albo nie, ocena tu nie ma znaczenia, pozdrawiam :)
barszczon mowisz ze niema przepalen ok, ale jak tam Byles i patrzyles w strone drzew ,to widocznosc konczyla sie na scianie z ostrego swiatla ??
pewnie, że żadnych wypaleń nie ma, jesli potrzebna jakas połówka to c2h5oh i tyle :-)
polar tu chyba zadziała jako filterek neutralnie szary
nie widze tu wypalen, osobiscie cialbym minimalnie dol, zdjecie jest ok
zmniejszajac ogniskawa do okolo 150 i przyslone do 8
Szum jak szum - to wyłącznie kwestia indywidualnego odbioru..., a dalibóg - ja żadnych wypaleń nie widzę...- oczywiście moim zdaniem...
ale czemu szara połówka? ja wcale nie chciałem przyciemniać górnej części (czy którejkolwiek) kadru. Fotografowałem świadomie pod Słońce, które jest schowane za lewym drzewem. Chwilę przed fotografią drogą (której nie widać, z lewej strony) przejeżdżał samochód - jego "zasługą" jest kurz - dający poświatę z lewej strony... napisz proszę - jak (poza tą szarą połówką) Ty próbowałbyś "opanować światło"???
na 1 planie ,jest tylko szum mz,plan drugi no ok , a dalej wszystko wypalone ,ale to tylko MZ
szara polowka zamiast polara i bylo by ok :))
??? - a jakieś szczegóły? - bo mnie się wydaje - wróć - nie wydaje mi się, ale jestem pewien, że fotografując pod Słońce uzyskałem - powiedzmy 95% tego co chciałem... :)). Widać co najmniej cztery plany o różnym natężeniu światła i jednocześnie tym samym zabarwieniu, środkowe plany są najbardziej ostre, na pierwszym planie źdźbła zboża są rozmyte światłem, ściana lasu na najdalszym planie nawet w najjaśniejszym miejscu jest do wyróżnienia. Co rozumiesz pod stwierdzeniem "nie opanowałeś światła"?
nie opanowales swiatla :))
@R1misia :)) bardzo lubię - ostatnio - ten tryb :)); @Bartku :) z dwoma drzewami też mam, ale - według mnie - gorsze :))
swiatelko bardzo fajoskie, kadrowalbym bez tego drzewa po prawej, ale to ja :)
ciekawy tryb :-)
:)) M jak... - każdy sobie dodaje według uznania :))
tryb M :)
:) w trybie całkowicie manualnym :)). Sprawdziłem czy nie zapomniałem ustawić ISO na 100, przysłonę chciałem początkowo ustawić na 11 lub 8, ale potem doszedłem do wniosku, że to będzie za dużo na pierwszy plan. No i na końcu czas - tak by przy maksymalnej ogniskowej jednak utrzymać :)) A fota zostałw wykonana w trybie oczekiwania na gości - oczekiwałem przy furtce i taki miałem widok zza tej furtki :))
Jaki zastosowany został tryb pomiaru światła oraz w jakim trybie została wykonana ta fota?