Opis zdjęcia
Piktorialne podejście do tematu nostalgii nadaje mu charakteru czegoś utraconego, czegoś do czego nie można wrócić nawet jeśli jest się w tym właśnie miejscu; Yashica FXD-Quartz; przeterminowany 35mm fujifilm NPC(soft,silk) 160; Skaner Epson jakiśtam...
Polecam lekturę Terrego barret'a Criticizing Photographs: An Introduction to Understanding Images :D a także Liz Wells Photography: a critical introduction...; dorabianie ideologii... hahaha; INTERPRETACJA jest częścią krytyki... Jest wielka różnica między artystą, a zwykłym hobbistą (nie twierdzę, że jestem artystą, a ty pstrykaczem hobbistą ot taka dygresja;), który nie umie docenić tego co fotografia ze sobą niesie... Alfred stieglitz przewraca się teraz w grobie (autor Camera works tak nawiasem i ojciec myśli fotograficznej. Chciał wznieść fotografie do rangi sztuki w czasach gdy o fotografach myślano capy i nic nieroby. Bez jego ingerencji nie było by Steichena, clarence'a white'a, Stranda ha piktorializmu by nie było) Żeby docenić tę fotografię trzeba czegoś więcej niż powierzchownego spojrzenia... PLFOTO brakuje conessear'yzmu. Tu większość fot to poprostu Okna jak określiłby je Sharkowski (były dyrektor MOMA)
fotografii można użyć by przekazać coś więcej... NOSTALGIA jest głównym tematem pania ruud i fakt, że z czasem zapominamy jak wyglądają miejsca z lat dziecinnych chociażby(przepalenia i brak detalu mają być symbolem niedoskonałości naszej pamięci)... :) Choćbyś nawet wrócił do tych miejsc fizycznie to nie będą one już częścią tego co znasz... tematem zdjęcia jest tęsknota za krajem! a nie to jak wygląda las olsztyński :) Fotografia to potężne medium którego niektórzy fotografowie używają by wyrażać uczucia...