Jacek: Jak? No dużo już masz napisane. Ale tak ogólnie to bez flesza a z naturalnym światłem, najlepiej rozproszonym. Jeśli taki bukiet to w pionie ale generalnie przy tulipanach psuje tu efekt nagromadzenie liści. Lepiej pojedynczo. Nie w takim ujęciu bo w ten sposób to praktycznie nie ukazujesz zalet kwiatu jako takiego. Ogólnie oglądaj zdjęcia kwiatów - tam dużo zobaczysz.
Ø ... kontynuując wcześniejsze wynurzenia ..... Otóż z jakiegoś powodu oko (mózg, zmysł estetyczny człowieka - zresztą nie wiem co) zbudowane jest tak, że lepiej odbiera kompozycje w podziale na trzy niż na dwa. Wobec tego tak linie podziału jak i punkty główne na zdjeciu generalnie należy umieszczać nie w połowie lub centralnie na środku (kadr centralny), lecz w miejscach podziału kadru na 3. To jest chyba uproszczona wersja zasady złotego podziału stosowanego przez starożytnych Greków.
.....
Środek kadru, linia podziału na pół (poziomo i pionowo) to punkty słabe. Umieszczenie w nich głównego elementu zdjęcia wyraźnie mu szkodzi.
.....
Cztery punkty wyznaczane przez przecięcia linii podziału kadru na trzy równe części oraz same te linie to punkty mocne. Jeżeli to samo zdjęcie przytniesz tak, aby jego optyczny punkt ciężkości, temat główny znajdował się w mocnym punkcie, jego odbiór będzie prawie na pewno znacznie lepszy, niż gdybyś umieścił go w słabym punkcie.
Ø ... aha! jeszcze jedno: centralna kompozycja w tym przypadku może i dałaby się obronić (gdyby nie pozostałe błędy); jednak gdybyś rozbudował obraz w górę samą czernią (powiedzmy do podwójnej wysokości), uzyskałbyś znacznie lepszy kadr!
Ø ... masz rację, Jacku, wśród moich zdjęć jest sporo takich z kadrem centralnym, z tym że pochodzą one albo sprzed roku i są świadectwem moich porażek (trzymam je w portfolio w roli włosienicy), albo tez są wynikiem bardzo świadomego wyboru kadruwtedy. gdy symetria jest ważnym elementem kompozycji - cechą sama w sobie, którą należy podkreślić; skądinąd żadne z tych generalnych zaleceń nie ma charakteru absolutnego, ale jego pominięcie musi mieć poważne podstawy
Ø ... co się przekłada na: oświetlać obiekty światłem naturalnym lub sztucznym, ale miekkim, bocznym, nie frontalnym 2. stosowac filtry oraz korekcję kolorów przed publikacją prac 3. wyłączyc autofokus, używać statywu 4. poczytać o mocnych punktach w kompozycji
mike_cz: Cześć. nie denerwuj się, ale LUCA ma rację. Mnie interesuje to co Ci się podoba lub nie podoba w zdjęciu. Ok, napisałeś co jest źle, ale podpowiedz mi również jak robić lepiej zdjęcia. Dzięki. Pozdrawiam.
foto_LUCA - czy Ty umiesz czytać text pisany?? przecież dokładnie punkt po punkcie napisałem co jest źle w tym zdjęciu - a Ty mi mówisz żebym powiedział koledze co ma zrobić. Potwierdzeni9em mojego zdania o jakości tej totki niech będzie oszałamiająca ilość komentarzy i wybitnych ocen. aha i BTW nie odgrywaj się na moich zdjęciach. I jeszcze pytanie: czy Ty jesteś adwokatem Jacka? bo on poza wystawieniem zdjęcia nie zrobił nic więcej a Ty dyskutujesz i dyskutujesz
mike_cz.--->>masz racje ale tylko do punktu 4.ja pisałem to samo_naprawde każdy znajdzie to co jest dla niego interesujące,po co sie naprowadzać ( spoko popatrz na to uczciwie)_jestes dobry to podpowiedz koledze co ma zrobic i jak aby było b.dobrze.pzdr:)
foto_LUCA: 1. zdjęcie zrobione z lampą błyskową, 2. wyblakłe kolory, 3. lekko nieostre, 4. centralnie umieszczony obiekt, wypowiadamy się za siebie a nie za innych - jeśli nie masz ochoty oglądać innych zdjęć to nie oglądaj ale nie wypowiadaj się za innych
mike_cz--> chyba ani Jacek ani ja napewno niechcemy zobaczyc tulipanów.Napisz co w tym zdjęciu jest źle i jak takie zrobic lepiej,chyba o to nam chodzi.pzdr.
jest to chyba zdjęcie z lampa błyskową,moim zdaniem nie powinno sie tak robic ponieważ widac odblaski na fotografowanym obiekcie (te białe plamy mam na mysli) niszczą one prawdziwe kolory może kiedys wkleje swoje podobne to zrozumiesz .pzdr.
Jacek: Jak? No dużo już masz napisane. Ale tak ogólnie to bez flesza a z naturalnym światłem, najlepiej rozproszonym. Jeśli taki bukiet to w pionie ale generalnie przy tulipanach psuje tu efekt nagromadzenie liści. Lepiej pojedynczo. Nie w takim ujęciu bo w ten sposób to praktycznie nie ukazujesz zalet kwiatu jako takiego. Ogólnie oglądaj zdjęcia kwiatów - tam dużo zobaczysz.
Do zdjęcia oczywiście
Ø ... Piotrze: "nie tak" jest do zdjęcia, czy do moich wywodów i czy ewentualnie w całości czy w części? :-ooo
a jak Piotrze??, proszę odpowiedz ...
Oj nie tak MZ
Ø ... kontynuując wcześniejsze wynurzenia ..... Otóż z jakiegoś powodu oko (mózg, zmysł estetyczny człowieka - zresztą nie wiem co) zbudowane jest tak, że lepiej odbiera kompozycje w podziale na trzy niż na dwa. Wobec tego tak linie podziału jak i punkty główne na zdjeciu generalnie należy umieszczać nie w połowie lub centralnie na środku (kadr centralny), lecz w miejscach podziału kadru na 3. To jest chyba uproszczona wersja zasady złotego podziału stosowanego przez starożytnych Greków. ..... Środek kadru, linia podziału na pół (poziomo i pionowo) to punkty słabe. Umieszczenie w nich głównego elementu zdjęcia wyraźnie mu szkodzi. ..... Cztery punkty wyznaczane przez przecięcia linii podziału kadru na trzy równe części oraz same te linie to punkty mocne. Jeżeli to samo zdjęcie przytniesz tak, aby jego optyczny punkt ciężkości, temat główny znajdował się w mocnym punkcie, jego odbiór będzie prawie na pewno znacznie lepszy, niż gdybyś umieścił go w słabym punkcie.
Ø ... aha! jeszcze jedno: centralna kompozycja w tym przypadku może i dałaby się obronić (gdyby nie pozostałe błędy); jednak gdybyś rozbudował obraz w górę samą czernią (powiedzmy do podwójnej wysokości), uzyskałbyś znacznie lepszy kadr!
Ø ... masz rację, Jacku, wśród moich zdjęć jest sporo takich z kadrem centralnym, z tym że pochodzą one albo sprzed roku i są świadectwem moich porażek (trzymam je w portfolio w roli włosienicy), albo tez są wynikiem bardzo świadomego wyboru kadruwtedy. gdy symetria jest ważnym elementem kompozycji - cechą sama w sobie, którą należy podkreślić; skądinąd żadne z tych generalnych zaleceń nie ma charakteru absolutnego, ale jego pominięcie musi mieć poważne podstawy
Ø ... co się przekłada na: oświetlać obiekty światłem naturalnym lub sztucznym, ale miekkim, bocznym, nie frontalnym 2. stosowac filtry oraz korekcję kolorów przed publikacją prac 3. wyłączyc autofokus, używać statywu 4. poczytać o mocnych punktach w kompozycji
Ø ... 1. nie używać lampy błyskowej 2. kontrolwać kolory 3. dbać o ostrość; 4. unikać centralnego kadru ;-)))
mike_cz: Cześć. nie denerwuj się, ale LUCA ma rację. Mnie interesuje to co Ci się podoba lub nie podoba w zdjęciu. Ok, napisałeś co jest źle, ale podpowiedz mi również jak robić lepiej zdjęcia. Dzięki. Pozdrawiam.
foto_LUCA - czy Ty umiesz czytać text pisany?? przecież dokładnie punkt po punkcie napisałem co jest źle w tym zdjęciu - a Ty mi mówisz żebym powiedział koledze co ma zrobić. Potwierdzeni9em mojego zdania o jakości tej totki niech będzie oszałamiająca ilość komentarzy i wybitnych ocen. aha i BTW nie odgrywaj się na moich zdjęciach. I jeszcze pytanie: czy Ty jesteś adwokatem Jacka? bo on poza wystawieniem zdjęcia nie zrobił nic więcej a Ty dyskutujesz i dyskutujesz
mike_cz.--->>masz racje ale tylko do punktu 4.ja pisałem to samo_naprawde każdy znajdzie to co jest dla niego interesujące,po co sie naprowadzać ( spoko popatrz na to uczciwie)_jestes dobry to podpowiedz koledze co ma zrobic i jak aby było b.dobrze.pzdr:)
foto_LUCA: 1. zdjęcie zrobione z lampą błyskową, 2. wyblakłe kolory, 3. lekko nieostre, 4. centralnie umieszczony obiekt, wypowiadamy się za siebie a nie za innych - jeśli nie masz ochoty oglądać innych zdjęć to nie oglądaj ale nie wypowiadaj się za innych
mike_cz--> chyba ani Jacek ani ja napewno niechcemy zobaczyc tulipanów.Napisz co w tym zdjęciu jest źle i jak takie zrobic lepiej,chyba o to nam chodzi.pzdr.
chcesz zobaczyć tulipany?? - zapraszam: 98499. Jeśli chodzi o to zdjęcie to niestety słabiusieńskie
jest to chyba zdjęcie z lampa błyskową,moim zdaniem nie powinno sie tak robic ponieważ widac odblaski na fotografowanym obiekcie (te białe plamy mam na mysli) niszczą one prawdziwe kolory może kiedys wkleje swoje podobne to zrozumiesz .pzdr.
No dobra i co z tego? przepalone, nie ostre, wyblakle