podoba mi się efekt (wszystko jedno czy uchwycony, czy osiągnięty przez obróbkę) czasu przedburzowego, światło nieomal punktowo przebiło się na suche gałęzie, deszcz "wisi" w powietrzu i za chwilę sacznie kropić...
sobie poczytałem i obejrzałem. a może coby chmurki podciągną wrzucić warstwe w bw ? mocno przekontrastowioną dla przykłady. kororki np wyciągnąć na innej warstwie etc ? ot zwykłe gdybanie. i jeśli to konieczne to proszę mnie uprzejmie pod jakieś tivia podciągnąć ale wg mnie Radek z kontrastami ma racje.
zgadzam sie z kolegą reddinem ! , osobiście staram sie aby fota była gotowa już w aparacie ! , więc pewnie dla tego nie wiem co są krzywe i inne cuda , oczywiście że Raw to podstawa ! , ale dobra fota na wyjsciu aparacie nie wymaga już potem żadnych cudów poza kosmetyką ! ( oczywiście pomijam osobistą wizje każdego autora !)....:-)
Malczer - MOIM NAUCZYCIELEM (fotografii i nie tylko :)) tutaj jest Piotr Bozejewicz...(jakby ktoś nie wiedział - najpierw z nim tu gadałam, potem dopiero umieściłam pierwsze zrobione przeze mnie zdjęcie :) a Tomek tych krzywych w PS nauczy :))
ja osobiście też zwiększyłbym kontrast, no i koniecznie robiłbym takie zdjęcia krajobrazowe w RAWach - format jpg jednak dość mocno wpływa na jakość, zwłaszcza w fotografii krajobrazowej to widać (szczegóły się rozmywają). Pozdrawiam burzliwych dyskutantów i autorkę foty
reddin :) no, tak...ale cóś mi się dzisiaj nie chce... Anka [2009-07-12 23:11:36]
dziękuję za wszystkie komentarze..spróbuję coć poprawić...(napisałam :)
Anka [2009-07-12 23:13:49] W pięknych miejscach bywasz i piękne miejsca fotografujesz... Zapytaj Mellera czy Roberta37 czy pozwoliliby sobie na jpg w takim wypadku :)
www.blacha.pl [2009-07-12 23:10:40] Lubię być pouczany ale rzeczowo. Lubię jak wskazuje się błędy, których sam nie zauważyłem. Ale nie znoszę jak ktoś twierdzi, że jedna jest tylko racja i to jego jest racja ;) A co do pierdnięcia w camera raw to chyba trzeba również wiedzieć jak się to robi. A później w wielu przypadkach efekt gwarantowany.
dziękuję za wszystkie komentarze..spróbuję coć poprawić... Zuka - nie ruszaj "moich Tatr " niech wiszą do końca plfoto - to Twoje najładniejsze zdjęcie !
Anka [2009-07-12 23:08:57] Ruud wszystkim chce pomagać i czyni to rzeczowymi komentarzami :) Ale jak widzieliśmy na załączonym obrazku - łatwiej mielić jęzorem niż coś zrobić ;)
takie pierdoły jak kontrast w camera raw załatwia sie jednym pierdnięciem ....ale to chyba sprawa autorki czy chciała to zrobić czy nie a do szanownych widzów zwracam się z pytaniem czy Wy lubicie być pouczani?
Panowie i Panie... Nie wiem w jakim formacie jest plik wyjściowy ale jeśli to RAW to zdecydowanie polecam rozpocząć proces uzdatniania tej fotografii od korekcji balansu bieli bo tu przede wszystkim jest problem. Co do wykresów to się nie wypowiadam, bo nie widziałem.
Tak jak Spławik pisał, lekko wygięte krzywe, podnosi to kontrast, ale równocześnie uwydatnia „świecącą” trawę z lewej, więc można ciut ją przygasić (nie musi się podobać ;)... http://img188.imageshack.us/img188/871/ruudtest.jpg
hehehe znaczy,że mamy zawołać tutaj pejzażystę bo sugerujesz,że jak ja nie robię takich zdjęć to się nie znam ? okej.. miło mi.Może ktoś bardziej odpowiedni się wypowie
Koziłrogacz :) Ruud - nie wyślę Ci, bo zobaczysz, co już z tego zrobiłam..:)) ,może jakieś inne, ale nie dzisiaj, bo byłam w 3 krajach w jeden dzień i zmęczona jestem (Świeradów Zdr., Frydland, Zittau :) - zaraz idę spać :)
Faktycznie światło na pierwszym planie takie trochę bez życia.. myślę, że trochę zabawy z poziomami i fota nabrała by blasku.. a zdjęcie jest tego warte..
ano to sobie popisali ;) a kadr dobry i jest element ludzki, którego w poprzednim mi brakowało :)
ee tam...
bo to dobre zdjęcie :)
podoba mi się efekt (wszystko jedno czy uchwycony, czy osiągnięty przez obróbkę) czasu przedburzowego, światło nieomal punktowo przebiło się na suche gałęzie, deszcz "wisi" w powietrzu i za chwilę sacznie kropić...
lamerko - bo tak sobie miejscami słońce przeświecało przez chmury..za chwilę zresztą padało :)
mi tam niebo nie wadzi, bardziej mi przeszkadza ze swiatlo niespojne - zbyt mocne na trawie, a takiese na niebie
co ? :)
sobie poczytałem i obejrzałem. a może coby chmurki podciągną wrzucić warstwe w bw ? mocno przekontrastowioną dla przykłady. kororki np wyciągnąć na innej warstwie etc ? ot zwykłe gdybanie. i jeśli to konieczne to proszę mnie uprzejmie pod jakieś tivia podciągnąć ale wg mnie Radek z kontrastami ma racje.
kto wie, Świsiu :)
więc co Aniu ? może jednak docenisz opinię nie tylko krajobrazowiczów ?
no, dobra..na drugi raz zrobię w Rawach :)...Marcinku - nie kpij sobie ze mnie :)) (...aaa bo chciałam mieć dużo komentarzy..:)))))))
inspirujesz artystów. Muzo ach muzo ! :)
A nie mówiłem...? ;P
zgadzam sie z kolegą reddinem ! , osobiście staram sie aby fota była gotowa już w aparacie ! , więc pewnie dla tego nie wiem co są krzywe i inne cuda , oczywiście że Raw to podstawa ! , ale dobra fota na wyjsciu aparacie nie wymaga już potem żadnych cudów poza kosmetyką ! ( oczywiście pomijam osobistą wizje każdego autora !)....:-)
Anka więcej zabawy z RAW niż z JPG? Skąd taka teoria, to zupełnie nie tak. Stosuj RAW i wcale nie jest z nimi więcej pracy jak z JPG.
Malczer - MOIM NAUCZYCIELEM (fotografii i nie tylko :)) tutaj jest Piotr Bozejewicz...(jakby ktoś nie wiedział - najpierw z nim tu gadałam, potem dopiero umieściłam pierwsze zrobione przeze mnie zdjęcie :) a Tomek tych krzywych w PS nauczy :))
No skoro S. Cię nauczy, to ja się już nie wtrancam ;)...
Marcin - dobrze :) Rawy (ale to potem tyle roboty:), kontrast (tylko suwakiem), krzywe (Tomasz S.mnie nauczy :)
Też bym nad tym popracował...
mówiłeś, mówiłeś.... :)
Ładny kadrzyk. Światło tysz, ale kontrast bym podciągnął (czy ja już tego nie mówiłem?) :)
ja osobiście też zwiększyłbym kontrast, no i koniecznie robiłbym takie zdjęcia krajobrazowe w RAWach - format jpg jednak dość mocno wpływa na jakość, zwłaszcza w fotografii krajobrazowej to widać (szczegóły się rozmywają). Pozdrawiam burzliwych dyskutantów i autorkę foty
Pojedynek juz dawno zakonczony:)
bodek74 [2009-07-12 23:24:49] I całkiem przyzwoicie ;)
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
A ja zaryzykuję swoją wersję ;-) http://studiogryf.pl/widoczek.jpg
Ruud [2009-07-12 23:20:33] Powtarzasz się :)
Dobranoc, Kochani, kolorowych (kontrastowych, ostrych, mocno nasyconych, dobrze naświetlonych :)) snów, paaaaaaaaa
fajno było...nara, szukam innego autora małokontrastowej foty ;)
Anka to że Ci się nie chce to dokładnie widać w tej pracy bez pracy.
reddin :) no, tak...ale cóś mi się dzisiaj nie chce... Anka [2009-07-12 23:11:36] dziękuję za wszystkie komentarze..spróbuję coć poprawić...(napisałam :)
Ruud [2009-07-12 23:15:16] Uśmiałem się dziś przez ciebie jak mało kiedy :)))
No tośmy poszaleli, dzięki Autorce, że pozwoliła. Każdy ma swoją wizję, i niech tak zostanie, bo inaczej byłoby nudno :)...
Anka [2009-07-12 23:13:49] W pięknych miejscach bywasz i piękne miejsca fotografujesz... Zapytaj Mellera czy Roberta37 czy pozwoliliby sobie na jpg w takim wypadku :)
kiepsko, brak kontrastu. Anka piszesz głupoty, wszystko się da tylko trzeba chcieć
www.blacha.pl [2009-07-12 23:10:40] Lubię być pouczany ale rzeczowo. Lubię jak wskazuje się błędy, których sam nie zauważyłem. Ale nie znoszę jak ktoś twierdzi, że jedna jest tylko racja i to jego jest racja ;) A co do pierdnięcia w camera raw to chyba trzeba również wiedzieć jak się to robi. A później w wielu przypadkach efekt gwarantowany.
a może tak: http://img22.imageshack.us/img22/2518/1900593.jpg :) Myślę, że przycięcie dołu i góry jest dobrym pomysłem ... dobrze robi kompozycji ...
oj...derianek.daj mu spokój...nie chce mi się w Rawach..to JPG..Ooooo Blasiu :)
przemekroz [2009-07-12 23:10:01] ;p
Znalezli kozła ofiarnego:D
przemekroz [2009-07-12 23:10:01] No rewelacja! ;)))))
dziękuję za wszystkie komentarze..spróbuję coć poprawić... Zuka - nie ruszaj "moich Tatr " niech wiszą do końca plfoto - to Twoje najładniejsze zdjęcie !
Anka [2009-07-12 23:08:57] Ruud wszystkim chce pomagać i czyni to rzeczowymi komentarzami :) Ale jak widzieliśmy na załączonym obrazku - łatwiej mielić jęzorem niż coś zrobić ;)
Zdecydowanie wiecej kontrastu i byloby bdb zdjecie. Kompozycja na duzy +
takie pierdoły jak kontrast w camera raw załatwia sie jednym pierdnięciem ....ale to chyba sprawa autorki czy chciała to zrobić czy nie a do szanownych widzów zwracam się z pytaniem czy Wy lubicie być pouczani?
Panowie i Panie... Nie wiem w jakim formacie jest plik wyjściowy ale jeśli to RAW to zdecydowanie polecam rozpocząć proces uzdatniania tej fotografii od korekcji balansu bieli bo tu przede wszystkim jest problem. Co do wykresów to się nie wypowiadam, bo nie widziałem.
....dajcie spokój..Ruud chciał pomóc...ja Go lubię :)
Nosz, kurka, nie tykac oryginalu! ;p
Widzę, że nie tylko ja mam zastrzeżenia co do kontrastu. Na chwilę wrzuciłem górski obrazeczek...
Tak jak Spławik pisał, lekko wygięte krzywe, podnosi to kontrast, ale równocześnie uwydatnia „świecącą” trawę z lewej, więc można ciut ją przygasić (nie musi się podobać ;)... http://img188.imageshack.us/img188/871/ruudtest.jpg
Ruud został znokautowany, pięknie to uczyniłaś Autorko :))))))
:))))))))oj, po prostu mialam iść spać, ale "rozmowy " pod tamtym moim zdjęciem mnie zainteresowały :)
bardzo mięko ! podoba mi sie !
Ja bym trochę kontrastu dodała i dobrze oddawałoby pochmurną, burzową pogodę.
Ruud zmaskakrował tak piękny widok...
rzeczywiście, bardzo płasko i chyba brak ostrości na pniach
P. S. Świsiu - jedna koleżanka (po trzech rozwodach:) radziła mi jak postępować z mężem... :))
'za odwiedziny i wypowiedzi :)' które chyba nic nie zmieniły....
:) czekam z niecierpliwością, pa, pa...jutro zobaczę, pozdrówcie Ruuda, Dobranoc !, dziękuję za odwiedziny i wypowiedzi :)
hehehe znaczy,że mamy zawołać tutaj pejzażystę bo sugerujesz,że jak ja nie robię takich zdjęć to się nie znam ? okej.. miło mi.Może ktoś bardziej odpowiedni się wypowie
Pozwolę sobie się nie zgodzić :)
Świsiu - z chęcia przyjmę od kogoś kto potrafi letnie (i jesienne:) krajobrazy :) Ty potrafisz :)..czekaj zaraz zobaczę :)
Anka... popróbuj i postaraj się przyjąć słowa krytyki
zuka - nie zgadzam się, czy ty myślisz,że nie umiem suwakiem zwiększyć kontrasu ??? ..przy większym kontraście chmury tracą swój charakter :)
Mi tu brakuje tylko większego kontrastu bo wyszło trochę takie bez wyrazu. Pozdrawiam
davidbaluch - dobrze jest ! , przecież światło było słabe..zobacz na swoje :)) (wszystko przez tego Ruuda :)
faktycznie jakoś blado to wszystko wyszło i trochę przez to płaskie sie robi.A kadr jest ok i szkoda miejscówki trochę
TAK :)
dobra - jak chcesz :)
P.S. Nie marudźcie - ładne jest !! :)))
Koziłrogacz :) Ruud - nie wyślę Ci, bo zobaczysz, co już z tego zrobiłam..:)) ,może jakieś inne, ale nie dzisiaj, bo byłam w 3 krajach w jeden dzień i zmęczona jestem (Świeradów Zdr., Frydland, Zittau :) - zaraz idę spać :)
Faktycznie światło na pierwszym planie takie trochę bez życia.. myślę, że trochę zabawy z poziomami i fota nabrała by blasku.. a zdjęcie jest tego warte..
tak ?..tzn. jak ???, jeśli to nie Twoja tajemnica :)
miałabym się na czym wzorować :)...chodzi mi o to,że przy zmniejszaniu rozmiaru przy takich zdjęciach traci się na jakości, nie ? :)
Ruud - a własnie ,że tak - jak jest dużo szczegółów, podaj jedno swoje z krajobrazem..:), ale nie zimowym, ani nie z kawałeczkiem krajobrazu...:)
Ruud z takiego dużego, takie małe..to zawsze gorzej wychodzi...przy krajobrazach, nie ? :)
derianek, Szymek dzięki ! :) Ruud - a co ? :)
zdjęcie jest śliczne! Jest klimat, trwoga przed burzą. Oddaje rzeczywistość
Jej...