Jeśli większość twoich dynamicznych (żużlowych) zdjęć to pełne kadry to gratuluję :) Byłem w zeszłym (2008) roku na Grunwaldzie gdzie dużo się działo i w zasadzie większość zdjęć musiałem mniej lub bardzie wykadrować. Fakt, że żużel jest bardzie przewidywalny ale jest to spora umiejętność - przechwycenie pełnej klatki. Odbiegając nieco od tematu to w dużej mierze jest to wypadkowa jasnego szkła i korpusu, który radzi sobie z n'krotnością klatek na sekundę. Zawsze potem można wybrać to jedno, dwa idealne... Pozdrawiam.
Pit tylko jak sam spojrzysz na kompozycje wiekszosci zdjec to od razu widac ze jednak nie jest to mocna strona 95% uzytkownikow aparatow. Co do tych 2 cm... jesli utniesz z jednej i dodasz z drugiej to zdjecie potrafi nabrac znaczaco innego wymiaru :) polecam sprobowac... co do haka masz racje nie lezy idealnie w mocnym punkcie, w zasadzie ponizej... ale jest na tyle silnym elemnetem (dosc blisko mocnego punktu) zdjecia ze przyciaga wzrok :) co do uciekania z kadru masz racje ale jednak takich fotek mam sporo wiec... :) Co do dokadrowywania pozniej... to u mnie praktycznie wszystko jest pelnym kadrem z aparatu, chyba ze cos prostuje to moze sie zdarzyc ze cos przycinam... albo jak cos jest na granicy klatki i tego nie zauwazylem podczas focenia to moge przyciac minimalnie. Generalnie jestem zwolennikiem gadrowania w trakcie robienia zdjecia a nie w postprocecsie :) Takze Zycze Najlepszego w Nowym Roku. PS. fajnie ze przynajmniej raz mozna podyskutowac na temat fotki... niestety malo kiedy sie to tu zdarza...
Steel zimny jako i stal. Kompozycja oczywiście ma znaczenie ale to od autora zależy jak dane zdjęcie zaprezentuje. Zasady oczywiście są, jednakoż nie powinny sztywno wiązać autora i wyznaczać mu centymetrowych granic. Takie jest moje zdanie. Jeśli masz ochotę skupiać się na tym kontekście i pisać w komentarzach, że jednak dwa centymetry w lewo bo tak jest wbrew regułom - twoja wola. Może rzeczywiście komuś to pomorze - ponoć na pralusz najpierwej truchło padłego koguta trza oprawić, dalej w trocinach obtoczyć, obgotować. Podawać na zimno - ponoć pomaga... Co do samego zdjęcia to inkryminowany hak ma właśnie jakieś 2cm do silnego punktu. Zgodzę się, że przesunięcie obcięło by to przestrzeń i mogło stworzyć wrażenie, że żużlowiec "ucieka" z kadru. Decyzje podejmuje autor bo on ma do dyspozycji pełny kadr z którego szczególnie przy dynamicznych ujęciach przycina się zdjęcie. Najlepszego w Nowym Roku.
Pit kometuje jak komentuje. Nie uwazam ze moznaby sobie darowac uwagi o kompozycji. Jesli autor nic nie wyniesie z takiej krytyki to juz jego problem. Jesli taka uwaga pomoze (a tu wiem ze kilka osob skorzystalo) to czyni to sensownym zamieszczac uwagi w tym stylu. Jesli Tobie nie pomaga, trudno, pomin go, lub uzasadnij... choc pisanie "ze tak sie chcialo" to jednak za malo... Moze taki komentarz komus innemu pomoze i to juz jest wystarczajacy powod. Niestety mylisz sie z ta wiedza uzytkownikow... owszem jest sporo takich co wiedza, ale uzywaja srodkowego punktu AF i tak samo wychodzi. Nie ma to praktycznie nigdy nic wspolnego z tym ze sie nie dalo! Silne punkty to jedno, ale jest tez sporo zasad ktore praktycznie sa pomijane... ale na ten temat mozna ksiazke napisac... jesli ktos zainteresuje sie moim komentarzem czesto pisze na priw... Odnosnie kadrowania tego zdjecia to popatrz na ulozenie zuzlowca... glowa w mocnym punkcie, hak tez... troche miejsca przed i za by zuzlowiec mial gdzie jechac i bylo widac szpryce... w zasadzie zuzlowiec uklada sie tu po przekatnej kadru (prawa noga lewy bark zuzlowca)... chetnie podyskutuje jesli masz ochote... zapraszam
To zdecydowanie najlepsze z serii. Zauważyłem, iż w twoich komentarzach główny wątek to kadrowanie. Tu za mało tam za dużo. Wydaje mi się, iż w większości wypadków mało to wnosi do tematu ponieważ zdecydowana większość ludzi na przyzwoitym poziomie zna zasady kadrowania, wie gdzie są silne punkty. Jeżeli tego nie odzwierciedliła na zdjęciu to zapewne nie było to po jej myśli azaliż nie było do tego warunków. Komentarze w stylu to bym przyciął w zasadzie niewiele wnoszą i właściwie można je dodać pod większością zdjęć na tym portalu. Ja bym tu ciachnął 2,5 cm z lewej lub przesunął aby uwidocznić warkocz kurzu w pełnej krasie ;) Pozdrawiam.
W zasadzie tak... tylko AF mam ustawiony pod * zamiast na spuscie... pozwala mi to zaczaac ostrzyc kiedy chce i przestac kiedy chce a spustem robie tylko kolejne klatki. Chwile zajelo mi przestawienie sie na inny "sposob" ostrzenia... ale sie oplacilo... w zasadzie nawet juz nie uzywam "one shot" od kiedy przesiadlem sie na ostrzenie na gwiazdce :) jesli masz jakies pytania to z checia ci odpowiem... jesli bede znam odpowiedz :) pozdrawiam
wszystkie żużlowe zdjęcia robisz na al-servo? Twoje fotki są naprawdę świetne, a ja dopiero od nadchodzacego sezonu mam zamiar zabrać się za to poważniej, głównie z powodu zmiany aparatu na Canona 40D, i nie ukrywam że licze że od przewyższających mnie o mile sporo się naucze ;) pozdrawiam
redguy -> ale co bys poprawil w kadrze? wszystko jest jak nalezy... moim zdaniem glowa w mocnym punkcie, sporo miejsca przed jezdzcem... w sumie nic mi nie przycodzi do glowy... chyba ze skadrowanie do kwadratu... ale tu mi to nie pasuje...
dziwny -> nie kazdemu sie musi podobac... kazdy ma swoj gust... niektorzy lubia minimalizm inni lubia miec nawalone w kadrze.... choc mysle ze nie masz racji co do zdjec z murawy... co prawda tu kolo motoru jest w srodku kadru (a przed nim jest troche miejsca) to jednak wychylenie zuzlowca sprawia ze jego glowa trafia w okolice mocnego punktu... a kadr nie jest wcale pusty.... zgodnie z zasadamiu sztuki przed jest wiecej miejsca niz za... ale spoko... dzieki za szczerosc...
a co w niej jest takiego ciekawego? mozesz rozwinac?
Ciekawa ostrość......
Jeśli większość twoich dynamicznych (żużlowych) zdjęć to pełne kadry to gratuluję :) Byłem w zeszłym (2008) roku na Grunwaldzie gdzie dużo się działo i w zasadzie większość zdjęć musiałem mniej lub bardzie wykadrować. Fakt, że żużel jest bardzie przewidywalny ale jest to spora umiejętność - przechwycenie pełnej klatki. Odbiegając nieco od tematu to w dużej mierze jest to wypadkowa jasnego szkła i korpusu, który radzi sobie z n'krotnością klatek na sekundę. Zawsze potem można wybrać to jedno, dwa idealne... Pozdrawiam.
Pit tylko jak sam spojrzysz na kompozycje wiekszosci zdjec to od razu widac ze jednak nie jest to mocna strona 95% uzytkownikow aparatow. Co do tych 2 cm... jesli utniesz z jednej i dodasz z drugiej to zdjecie potrafi nabrac znaczaco innego wymiaru :) polecam sprobowac... co do haka masz racje nie lezy idealnie w mocnym punkcie, w zasadzie ponizej... ale jest na tyle silnym elemnetem (dosc blisko mocnego punktu) zdjecia ze przyciaga wzrok :) co do uciekania z kadru masz racje ale jednak takich fotek mam sporo wiec... :) Co do dokadrowywania pozniej... to u mnie praktycznie wszystko jest pelnym kadrem z aparatu, chyba ze cos prostuje to moze sie zdarzyc ze cos przycinam... albo jak cos jest na granicy klatki i tego nie zauwazylem podczas focenia to moge przyciac minimalnie. Generalnie jestem zwolennikiem gadrowania w trakcie robienia zdjecia a nie w postprocecsie :) Takze Zycze Najlepszego w Nowym Roku. PS. fajnie ze przynajmniej raz mozna podyskutowac na temat fotki... niestety malo kiedy sie to tu zdarza...
Steel zimny jako i stal. Kompozycja oczywiście ma znaczenie ale to od autora zależy jak dane zdjęcie zaprezentuje. Zasady oczywiście są, jednakoż nie powinny sztywno wiązać autora i wyznaczać mu centymetrowych granic. Takie jest moje zdanie. Jeśli masz ochotę skupiać się na tym kontekście i pisać w komentarzach, że jednak dwa centymetry w lewo bo tak jest wbrew regułom - twoja wola. Może rzeczywiście komuś to pomorze - ponoć na pralusz najpierwej truchło padłego koguta trza oprawić, dalej w trocinach obtoczyć, obgotować. Podawać na zimno - ponoć pomaga... Co do samego zdjęcia to inkryminowany hak ma właśnie jakieś 2cm do silnego punktu. Zgodzę się, że przesunięcie obcięło by to przestrzeń i mogło stworzyć wrażenie, że żużlowiec "ucieka" z kadru. Decyzje podejmuje autor bo on ma do dyspozycji pełny kadr z którego szczególnie przy dynamicznych ujęciach przycina się zdjęcie. Najlepszego w Nowym Roku.
Pit kometuje jak komentuje. Nie uwazam ze moznaby sobie darowac uwagi o kompozycji. Jesli autor nic nie wyniesie z takiej krytyki to juz jego problem. Jesli taka uwaga pomoze (a tu wiem ze kilka osob skorzystalo) to czyni to sensownym zamieszczac uwagi w tym stylu. Jesli Tobie nie pomaga, trudno, pomin go, lub uzasadnij... choc pisanie "ze tak sie chcialo" to jednak za malo... Moze taki komentarz komus innemu pomoze i to juz jest wystarczajacy powod. Niestety mylisz sie z ta wiedza uzytkownikow... owszem jest sporo takich co wiedza, ale uzywaja srodkowego punktu AF i tak samo wychodzi. Nie ma to praktycznie nigdy nic wspolnego z tym ze sie nie dalo! Silne punkty to jedno, ale jest tez sporo zasad ktore praktycznie sa pomijane... ale na ten temat mozna ksiazke napisac... jesli ktos zainteresuje sie moim komentarzem czesto pisze na priw... Odnosnie kadrowania tego zdjecia to popatrz na ulozenie zuzlowca... glowa w mocnym punkcie, hak tez... troche miejsca przed i za by zuzlowiec mial gdzie jechac i bylo widac szpryce... w zasadzie zuzlowiec uklada sie tu po przekatnej kadru (prawa noga lewy bark zuzlowca)... chetnie podyskutuje jesli masz ochote... zapraszam
To zdecydowanie najlepsze z serii. Zauważyłem, iż w twoich komentarzach główny wątek to kadrowanie. Tu za mało tam za dużo. Wydaje mi się, iż w większości wypadków mało to wnosi do tematu ponieważ zdecydowana większość ludzi na przyzwoitym poziomie zna zasady kadrowania, wie gdzie są silne punkty. Jeżeli tego nie odzwierciedliła na zdjęciu to zapewne nie było to po jej myśli azaliż nie było do tego warunków. Komentarze w stylu to bym przyciął w zasadzie niewiele wnoszą i właściwie można je dodać pod większością zdjęć na tym portalu. Ja bym tu ciachnął 2,5 cm z lewej lub przesunął aby uwidocznić warkocz kurzu w pełnej krasie ;) Pozdrawiam.
W zasadzie tak... tylko AF mam ustawiony pod * zamiast na spuscie... pozwala mi to zaczaac ostrzyc kiedy chce i przestac kiedy chce a spustem robie tylko kolejne klatki. Chwile zajelo mi przestawienie sie na inny "sposob" ostrzenia... ale sie oplacilo... w zasadzie nawet juz nie uzywam "one shot" od kiedy przesiadlem sie na ostrzenie na gwiazdce :) jesli masz jakies pytania to z checia ci odpowiem... jesli bede znam odpowiedz :) pozdrawiam
wszystkie żużlowe zdjęcia robisz na al-servo? Twoje fotki są naprawdę świetne, a ja dopiero od nadchodzacego sezonu mam zamiar zabrać się za to poważniej, głównie z powodu zmiany aparatu na Canona 40D, i nie ukrywam że licze że od przewyższających mnie o mile sporo się naucze ;) pozdrawiam
Szacuneczek! Super fotki! Pozdrowionka
Jak zwykle u Ciebie - bardzo dobre zdjęcie. Wszystko jak nalezy
redguy -> ale co bys poprawil w kadrze? wszystko jest jak nalezy... moim zdaniem glowa w mocnym punkcie, sporo miejsca przed jezdzcem... w sumie nic mi nie przycodzi do glowy... chyba ze skadrowanie do kwadratu... ale tu mi to nie pasuje...
ostrość świetna, a kadr zawsze można poprawić później :)
dziwny -> nie kazdemu sie musi podobac... kazdy ma swoj gust... niektorzy lubia minimalizm inni lubia miec nawalone w kadrze.... choc mysle ze nie masz racji co do zdjec z murawy... co prawda tu kolo motoru jest w srodku kadru (a przed nim jest troche miejsca) to jednak wychylenie zuzlowca sprawia ze jego glowa trafia w okolice mocnego punktu... a kadr nie jest wcale pusty.... zgodnie z zasadamiu sztuki przed jest wiecej miejsca niz za... ale spoko... dzieki za szczerosc...
ja nie przepadam za zdjęciami z środka bo zawsze te kadry są takie puste... i sorka ale to mi się nie podoba
za sbms, świetna praca!!!
świetna fota! super kadr, ostrość tam gdzie trzeba :) i widać wyraźnie że obiekt jest w ruchu :) gratuluję :)