nie odpowiadają mi kolor i kadr :) chętnie zaryzykowałbym minimalistyczne wielką pustkę po prawej w górze, ale generalnei to właśnie tej góry i prawego za dużo jak dla mnie :) zresztą kolory mi przeszkadzały.... :p
yedoo: naturalne światło ma równoległe promienie, chyba żeby je jakoś zakrzywić. Autorowi zapewne chodziło o światło bardziej scentralizowane w postaci żarówki, albo świecy :D W sumie pewnie by się dało zrobić to z naturalnym, trzeba by coś wykombinować. Ale jeśli chodzi o link - tam światło jest bardziej ochłodzone. Powinno się starać zrobić tak, jak obraz odbiera mózg człowieka, a on dopasowuje sobie balans bieli do światła zastanego. Więc biały kołnierzyk powinien być biały. W analogach zakładało się filtry konwersyjne i/lub używało filmów do światła żarowego. W cyfrach jest łatwiej, bo można sobie balans bieli przestawiać. Ale zdjęcie wygląda na poruszone z powodu długiego czasu. To raczej jest niedopuszczalne i psuje odbiór
a z naturalnym swiatlem da sie jak najbardziej.. tylko trzeba juz jednak troche bieglym byc w te klocki :) nie chce mi sie szukac linkow do zdjec, ale sie da. statyw moze sobie kup ;) pozdr :)
no to jak ci sie marzy rembrandt a zarzucasz takie rzeczy to... bluznisz :) spojrz krytycznie na te zdjecia i dopracuj najpierw warsztat, zanim zarzucisz trzeci raz to samo.
yedoo - dzieki za rady, ale niestety takiego oswietlenia: http://www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt89.JPG nie uzyskam dziennym swiatlem, swiatlo musialo byc sztuczne, z gory i z tylu.. nie do zrobioenia ze swiatlem dziennym :-)
nie odpowiadają mi kolor i kadr :) chętnie zaryzykowałbym minimalistyczne wielką pustkę po prawej w górze, ale generalnei to właśnie tej góry i prawego za dużo jak dla mnie :) zresztą kolory mi przeszkadzały.... :p
mi się też podoba. chociaż faktycznie można by było dobrać inny balans bieli, żeby trochę te kolory schłodzić. ale kadr dobry.
yedoo: naturalne światło ma równoległe promienie, chyba żeby je jakoś zakrzywić. Autorowi zapewne chodziło o światło bardziej scentralizowane w postaci żarówki, albo świecy :D W sumie pewnie by się dało zrobić to z naturalnym, trzeba by coś wykombinować. Ale jeśli chodzi o link - tam światło jest bardziej ochłodzone. Powinno się starać zrobić tak, jak obraz odbiera mózg człowieka, a on dopasowuje sobie balans bieli do światła zastanego. Więc biały kołnierzyk powinien być biały. W analogach zakładało się filtry konwersyjne i/lub używało filmów do światła żarowego. W cyfrach jest łatwiej, bo można sobie balans bieli przestawiać. Ale zdjęcie wygląda na poruszone z powodu długiego czasu. To raczej jest niedopuszczalne i psuje odbiór
podoba mi sie,a jakby trochę góry uciąc?
a z naturalnym swiatlem da sie jak najbardziej.. tylko trzeba juz jednak troche bieglym byc w te klocki :) nie chce mi sie szukac linkow do zdjec, ale sie da. statyw moze sobie kup ;) pozdr :)
obiecuje ze wrzucę.. ale za tydzień :-) a bliźnić nie mam zwyczaju. pozdrawiam. :-) :-) :-)
no to jak ci sie marzy rembrandt a zarzucasz takie rzeczy to... bluznisz :) spojrz krytycznie na te zdjecia i dopracuj najpierw warsztat, zanim zarzucisz trzeci raz to samo.
jest malarsko... tylko źle wykadrowane i chyba nieostre...
yedoo - dzieki za rady, ale niestety takiego oswietlenia: http://www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt89.JPG nie uzyskam dziennym swiatlem, swiatlo musialo byc sztuczne, z gory i z tylu.. nie do zrobioenia ze swiatlem dziennym :-)
drugi raz to samo.. wyjdz moze na dzienne swiatlo z nimi. przynajmniej ten problem bedziesz mial z glowy :)