Myślę, że klimt powinien trochę skalibrować monitor. Lewa strona jest zdecydowanie jaśniejsza, ale taki chyba był zamysł Autora.... Pod kątem światła, twarz jak i cały kadr, jest podzielona na część jasną i ciemną... dla mnie to symboliczne oświetlenie... Okulary w dalszym ciągu zasłaniają wzrok, utrudniając nam "spojrzenie " na bohatera zdjęcia.... chociaż uśmiech trochę już zdradza :))
Klimt: Tak sobie myślę: patrzysz na to zdjęcie i pewnie odnosisz je do klasycznego portretu i podświadomie takiego oczekujesz. jeśli tak, to błąd. Tu miał być kształt twarzy bez kształtu głowy. Jak ktos nie zna budowy człowieka, to może sobie wyobrazić, że ten gość jest w ppoziomie, a nie w pionie. I tyle. Grzeczne portrety z tej sesji jeszcze będą. Jakoś nie widzę spłaszczenia, obiektyw 200, światło zastane, kierunkowe, ale może się mylę. pozdr.
nie podoba mi się kadr. chyba długim obiektywem zrobione i twarz się spłaszczyła. lewa częśc i dół wygląda zupełnie płasko jakby mu skóre zdjeli z głowy.
co by nie pisać, dobre to to nie jest...
Myślę, że klimt powinien trochę skalibrować monitor. Lewa strona jest zdecydowanie jaśniejsza, ale taki chyba był zamysł Autora.... Pod kątem światła, twarz jak i cały kadr, jest podzielona na część jasną i ciemną... dla mnie to symboliczne oświetlenie... Okulary w dalszym ciągu zasłaniają wzrok, utrudniając nam "spojrzenie " na bohatera zdjęcia.... chociaż uśmiech trochę już zdradza :))
Klimt: Tak sobie myślę: patrzysz na to zdjęcie i pewnie odnosisz je do klasycznego portretu i podświadomie takiego oczekujesz. jeśli tak, to błąd. Tu miał być kształt twarzy bez kształtu głowy. Jak ktos nie zna budowy człowieka, to może sobie wyobrazić, że ten gość jest w ppoziomie, a nie w pionie. I tyle. Grzeczne portrety z tej sesji jeszcze będą. Jakoś nie widzę spłaszczenia, obiektyw 200, światło zastane, kierunkowe, ale może się mylę. pozdr.
nie podoba mi się kadr. chyba długim obiektywem zrobione i twarz się spłaszczyła. lewa częśc i dół wygląda zupełnie płasko jakby mu skóre zdjeli z głowy.