Winks - zdjecie jest tylko 'tlem' powiadasz? ... Moze?... nie zastanawialem sie nad tym. Ale gdyby tak bylo, to coz w tym nieprzyzwoitego. Czy to obrazliwe w jakis sposob dla mnie jako autora, dla ciebie jako (widza, sluchacza, odbiorcy ...) czy moze dla samego 'obrazka'? .... Pisalem juz gdzies tutaj ponizej, ze tak jak malarstwo nie jest o farbach, muzyka nie o symfoniach, tak fotografia nie jest o obrazkach (zdjeciach). ... Mozna znalezc tysiace rzeczownikow mowiacych o tym czym jest fotografia, ale nie bedzie nim nigdy slowa 'zdjecie'. ... O kazdej z tych form dzialalnosci tworczej mozna rozmawiac na dwa sposoby: jako 'how' albo jako 'why'. Jesli rozmawiany na temat 'how' , to rozmawiamy o technice malarskiej, o technice kompozycji (symfonii), o akordach, o nutach, o uzytym obiektywie, parametrach ekspozycji ... Jesli zas rozmawiany pod katem 'why' to rozmawiamy przykladowo o uczuciach jakie w nas rodzi ta muzyka, to malarstwo, ta fotografia. Rozmawiamy o naszych skojarzeniach jakie w nas wywoluje ich 'konsumpcja'. Rozmawiamy o tym, jak bogaty (lub ubogi), wielowarstwowy (paski), subtelny (toporny) jest w naszych odczuciach swiat jaki prezentuje autor tej muzyki, tego malarstwa, tej fotografii. Rozmawiamy o tym, ktore struny w nas poruszyla ta muzyka. Rozmawiamy o tym, na jak odleglej (lub bliskiej) nam fali dryfuje tworca. ... Ale napewno nie rozmawiamy o tym, ze te ostatnie cztery takty tej symfonii uwazamy za zbedne, za chybione. Nie rozmawiamy o tym, ze to plotno porusza nas do glebi, ale gdyby calosc byla bardziej w ultramarin, to byloby juz zupelnie super. ... To nie jest dyskusja ani o 'how' ani o 'why'. ... ... ... Zapomnij o obrazku, pogadajmy o mojej fotografii. .... z pozdrowieniami a.b. ;)
Mayu - problem lezy w tym, ze slowa nie sa zadnym opisem tego zdjecia, nie sa tytulem zdjecia, nie sa tez moim komentarzem tego zdjecia. ... Slowa nie maja nic do szukania w takiej formie pod zdjeciem. .... Powiadasz, ze podoba ci sie bardzo - ale oddzielnie? ... Czyli jednym slowem, moge spokojnie zaoszczedzic sobie nastepnymi razami pracy ze skanowaniem zdjec i prezentowac 'slowa' na bialym tle z rozowa rameczka? .... Jesli tak to wyglada ... to poddaje sie ;(
Gall - gratuluje zmyslnego doboru przymiotnikow ;) ... Byloby 'najlepszego' lub cos w tej tonacji - dostalbys po uszach ;) ... A tak, bezsilny jestem i musze to przelknac ... pzdr. ;)
No przykro mi, ale się nie przyłączę do chóru zachwytów - zdjęcie jest owszem dobre, ale ten napis tworzy z niego tandetną pocztóweczkę ze złotą myślą, jakich całe worki można kupić w większości księgarń świata.
Winks - zdjecie jest tylko 'tlem' powiadasz? ... Moze?... nie zastanawialem sie nad tym. Ale gdyby tak bylo, to coz w tym nieprzyzwoitego. Czy to obrazliwe w jakis sposob dla mnie jako autora, dla ciebie jako (widza, sluchacza, odbiorcy ...) czy moze dla samego 'obrazka'? .... Pisalem juz gdzies tutaj ponizej, ze tak jak malarstwo nie jest o farbach, muzyka nie o symfoniach, tak fotografia nie jest o obrazkach (zdjeciach). ... Mozna znalezc tysiace rzeczownikow mowiacych o tym czym jest fotografia, ale nie bedzie nim nigdy slowa 'zdjecie'. ... O kazdej z tych form dzialalnosci tworczej mozna rozmawiac na dwa sposoby: jako 'how' albo jako 'why'. Jesli rozmawiany na temat 'how' , to rozmawiamy o technice malarskiej, o technice kompozycji (symfonii), o akordach, o nutach, o uzytym obiektywie, parametrach ekspozycji ... Jesli zas rozmawiany pod katem 'why' to rozmawiamy przykladowo o uczuciach jakie w nas rodzi ta muzyka, to malarstwo, ta fotografia. Rozmawiamy o naszych skojarzeniach jakie w nas wywoluje ich 'konsumpcja'. Rozmawiamy o tym, jak bogaty (lub ubogi), wielowarstwowy (paski), subtelny (toporny) jest w naszych odczuciach swiat jaki prezentuje autor tej muzyki, tego malarstwa, tej fotografii. Rozmawiamy o tym, ktore struny w nas poruszyla ta muzyka. Rozmawiamy o tym, na jak odleglej (lub bliskiej) nam fali dryfuje tworca. ... Ale napewno nie rozmawiamy o tym, ze te ostatnie cztery takty tej symfonii uwazamy za zbedne, za chybione. Nie rozmawiamy o tym, ze to plotno porusza nas do glebi, ale gdyby calosc byla bardziej w ultramarin, to byloby juz zupelnie super. ... To nie jest dyskusja ani o 'how' ani o 'why'. ... ... ... Zapomnij o obrazku, pogadajmy o mojej fotografii. .... z pozdrowieniami a.b. ;)
Mayu - problem lezy w tym, ze slowa nie sa zadnym opisem tego zdjecia, nie sa tytulem zdjecia, nie sa tez moim komentarzem tego zdjecia. ... Slowa nie maja nic do szukania w takiej formie pod zdjeciem. .... Powiadasz, ze podoba ci sie bardzo - ale oddzielnie? ... Czyli jednym slowem, moge spokojnie zaoszczedzic sobie nastepnymi razami pracy ze skanowaniem zdjec i prezentowac 'slowa' na bialym tle z rozowa rameczka? .... Jesli tak to wyglada ... to poddaje sie ;(
To zapewne efekt obiektywu ze gory wydaja sie byc tak dalekie a w wodzie jednak jest ich odbicie .......ciekawe ....
Voycieszek - have you a million reasons to die for? ... poor boy ;(
aaa , Andrzej - komiksów nie nie czytam, a myśl, nawet mądra przesloniła mi niebo :), pozdrawiam
Gall - gratuluje zmyslnego doboru przymiotnikow ;) ... Byloby 'najlepszego' lub cos w tej tonacji - dostalbys po uszach ;) ... A tak, bezsilny jestem i musze to przelknac ... pzdr. ;)
Anka - do ciebie ;)
marcin - ciesze sie, ze odciaga ;) ... bo te migajace kolorki to tylko czesc spektaklu. Ktoz powiedzial, ze akurat najwazniejsza?
nie jestem pewna czy to do mnie ?, własnie zajrzałam :)))
No przykro mi, ale się nie przyłączę do chóru zachwytów - zdjęcie jest owszem dobre, ale ten napis tworzy z niego tandetną pocztóweczkę ze złotą myślą, jakich całe worki można kupić w większości księgarń świata.
Swietnie ujete. Nadawaloby sie akurat do kwartalnego konkursu w moim klubie foto: Einsicht-Aussicht :) BTW, nie mozecie spac? Szosta rano!!! ;)