shawrus - iść ... (2024-03-01 06:56:57)
Grzegorz Pawlak - Lublin (2024-03-01 05:38:44)
Grzegorz Pawlak - Lublin (2024-03-01 05:38:21)
panthomas - Rożeniec (2024-02-29 18:36:02)

jtphoto

jtphoto

O sobie

To, co robimy dla siebie umrze razem z nami, to co robimy dla innych przezyje pokolenia...

Zamieszka?y

woj. poza Polską, Dublin
  • zdj?cia: 21
  • komentarze: 91
  • ocen: 43
  • ocena: 8.70
 

Komentarze wystawione

Zobacz komentarze archiwalne

.
autor zdjęcia: LeszeK
data wystawienia: 2016-12-14 20:38:58

Komentarz:

Bardzo ladny kontrast, bez przepalen, gustownie i przyjemnie, tonacja jak i cienie bardzo przyjemnie utrzymane. Jesli moge cos z konstryktywnego dodac, mimo ze kwadratowosc nie przeszkadza a nawet dodaje estetyki, umieszczenie modelki w najslabszym punkcie odbioru zbytnio konkuruje z trzecim planem ktory jest kontrastowy oraz jaskrawy (i sciaga na siebie uwage) fakt pasywnego i rownie jaskrawego przedplanu rowniez dodaje modelce konkurencji a szkoda bo reszta naprawde na poziomie. Gratuluje i pozdrawiam

Morskie Oko
autor zdjęcia: animar
data wystawienia: 2013-02-26 11:41:17

Komentarz:

Witaj ponownie animar duzo szumu wokol twoich prac wiec i ja dorzuce dwa grosze. Kadr bardzo ladny i wart pracy by wyciagnac z niego to co w nim drzemie. Pozwole nie zgodzic sie z tym iz kamienie przeszkadzaja, wrecz przeciwnie, nadaja pierwszego planu, glebia prowadzi przez wode do gor po plan uzupelniajacy. Co naprawde przeszkadza w tym kadrze to sposob ulozenia swiatla. Jesli masz glebokie plany ktore chcesz pokazac zauwaz ze swiatlo w naturze zawsze zanika gradientowo, najmocniejsze jest w jednym punkcie i zanika w odleglosci. Polecam przesledzenie prac Ansela Adamsa autora tzw stref ktore zglebiaja ten temat. Jesli moge cos zasugerowac, to przyciemnilbym mgle zeby nie ranila oczu (rani poprzez silny kontrast z reszta zdjecia) ostro rozjasnil plan 2gi a przyciemnil kamienie. Wprowadzi to glebie w kadrze, naturalnie poprowadzi oko i tchnie zycie w prace. Raz jeszcze pozdrawiam i gratuluje pracy, J.T.

Zachód słońca w Łebie
autor zdjęcia: animar
data wystawienia: 2013-02-26 11:25:07

Komentarz:

Witaj Animar, pozdrawiam goraco i mam nadzieje ze pomoge kropla konstruktywnej krytyki. Uzylas planu 2/1 bardzo trafnie, odslonilas tez w nim 2 czesci tego co wazniejsze z 1 tego co mniej interesujace, to dobra kompozycja i trafnie ujete. Problemem jednak jest umieszczenie najmocniejszego punktu pracy w centralnym jego polu. To jak najbardziej poprawne jednak narzuca oku symetrie i podswiadomie nakazuje poszukiwania symetrycznych elementow uzupelnienia kadru po obu stronach, u Ciebie jest wiecej chmur z prawej i cala praca przez to traci na odczycie. Jesli lubisz widoczki, goraco polecam zapoznanie sie z pracami Monet'a, genialnego artysty i mistrza krajobrazow, zauwazysz u niego ze centralnym kadrom zawsze towarzyszy symetrycznie rozlozenie uzupelnien. Troszke mniej istotne jednak warte wspomnienia to uwazaj na ostrzenie punktow o wysokim kontrascie, ostrzenie to nic innego jak bardziej precyzyjne podnoszenie kontrastu, jesli jego jest juz duzo na ostrzonej pracy dochodzi wtedy do przepalen i detale znikaja ze zdjecia. Gratuluje pracy i raz jeszcze pozdrawiam, J.T.

Hypnotize me.
autor zdjęcia: twardowskimarcin
data wystawienia: 2013-02-26 11:02:20

Komentarz:

Witaj Marcinie, gratuluje pracy, fajnie udalo Ci sie utrzymac granice przepalen po obu stronach histogramu, do tego tonacja dodaje fajnego miekkiego i porannego oddechu, czy bez pomyslu, tu raczej nie moge sie zgodzic bo w pracy jest za duzo zeby moglo by to byc dzielem przypadku, pozatym po reszcie Twoich prac widac ze nie zaczoles wczoraj. Jednak rozumiem negatywne opinie, w pracy jest duzo rozproszen, faktura sciany przed modelka jest za ostra i odbiera uwage, za modelka znajduje sie dosc kontrastowy cien, on nic nie opowiada ani nie wnosi a przez jego skomplikowana strukture i kontrast sciaga na siebie uwage. W pracy uzyles poglebienie kadru poprzez perspektywe, geometria to bardzo dobra technika by pchnac 3ci wymiar w plaskie zdjecie, gratuluje, jednak efekt ten kompletnie zostal zniszczony przez winiete ktora gryzie sie z 3cim planem z prawej strony i automatycznie splaszcza zdjecie. Generalnie praca klimatyczna, przyjemna jak wiekszosc Twoich klatek, pozdrawiam serdecznie. JT

Kot
autor zdjęcia: Dariu$
data wystawienia: 2013-02-15 17:30:24

Komentarz:

totaka alez ja sie nie sprzeczam. Ktos kiedys napisal ze nie ma przypadkowych arcydziel w malartwie ale jest ich masa w fotografii. Kazdy ma wiec mozliwosc zrobic arcydzielo, nawet przypadkowo. To plus fakt iz wiele wielkich prac byly pod wplywem momentu najlepszy przyklad street foto Cartiera Bresson, co nie neguje faktu iz najlepsza praca to ta ktora ma te wymienione przez Ciebie elementy a zarazem jest poprawna technicznie. Technika to element instynku, jak kadrowanie z wypelnieniem mocnych punktow, podzial planow, czas i przeslona, to wszystko narzedzia, reszta to juz ekspresja artsty. Darius, ciesze sie ze moglem pomoc, pozdrawiam.

Kot
autor zdjęcia: Dariu$
data wystawienia: 2013-02-15 17:01:07

Komentarz:

Asiusia76 To jest swoista podstawa, kontrolowanie tego co chcesz pokazac w swoich zdjeciach i izolowanie rzeczy ktore nic do niego nie wnosza. Piszac to, to wcale nie jest tak trudne jak by wygladalo z mojej wczesniejszej wypowiedzi, uzylem tam teczhnicznego zargonu zeby autorowi latwiej bylo szukac tych zagadnien w roznych zrodlach. Generalnie cala kontrola nad GO (Glebia ostrosci, czyli tego co jest ostre kontra nie jest) sprowadza sie do obliczenia dystansu fotografa od obiektu fotografowanego oraz ogniskowej obiektywu, z tych informacji kalkulator wyliczy Ci ile w mm lub cm czy nawet metrow masz ostrej przestrzeni przed obiektem i ile za, dzieki tym informacja wiesz jakie zrobisz zdjecie zanim je zrobisz a to bardzo wazne zeby zrbic zdjecia jakie chcesz a nie jakie Ci wyjda. Najlepszym przykladem ignorancji tego sa zdjecia portretowe gdzie jedno oko jest ostre drugie juz zanika, mozna to bylo przewidziec, jednak wyswietlacz aparatu w momencie fotografowania tego nie pokazal. Wiec krotko, tak, trzeba to wiedziec zeby robic dobre zdjecia, jednak nie taki diabel straszny... Pozdrawiam

Kot
autor zdjęcia: Dariu$
data wystawienia: 2013-02-15 16:40:01

Komentarz:

PS. gratuluje raz jeszcze i pozdrawiam J.T.

Kot
autor zdjęcia: Dariu$
data wystawienia: 2013-02-15 16:38:12

Komentarz:

Witaj Darius, fajny kadr masz oko, plus fakt ze strzelone turystycznym pelna dyszka u mnie za kreatywnosc. Jesli mozna gram wskazowek. Bokeh czyli zmniejszony DOF nie skupia sie w tak waskich kolach, to dystan + tolerancja BF + FF, czesto zagiecia wychodza poza kadr, u Ciebie widac jak ostrosc skupia sie w srodkowym kole, DOF zanika stopniowo, polecam uzycie DOF calculator, wpisz w google i pierwszy link powienien byc ok, pokaze Ci to ile przy jakich dystansach i skupieniu powinienes zostawic ostre ile znika w rozyciu. Do rozmywania uzywaj Bluru typu lens (soczewkowego) nadaje on duzo bardziej naturalne (zblizone do optycznego) rozmycie, wejdz tez w opcje i ustaw blade typu octagan (osiem ostrzy) dla miekkiego rozmycia, dluzej filtruje ale warto, trzecie rownie wazne, pamietaj ze DOF zawsze zanika stopniowo, warto obliczyc hiperfokalna (DOF calculator w tym pomoze) i pokaze ile za toba podchodzi pod efekt fall-off i z jaka moca zanikania ostrosci. Jesli nie chcesz byc dokladny to zrob maksymalne rozmycie i narzuc maske z gradientem, bedzie duzo bardziej naturalnie niz jednolity gausian.

Dla bacy który lubi chałupy .Zimą.
autor zdjęcia: Zofinka
data wystawienia: 2013-02-15 16:14:18

Komentarz:

Zofinka, gdzie po lapach, wrecz przeciwnie, stad ocena i pochwala, bardzo dobra praca, jestem fanem Adamsa ktory przepieknie kroi plany i separuje, ta praca ma w sobie cos z jego ducha, jest bardzo ladnie, az wciaga. Ostrzenie to wskazowka bo artefakty polecialy po 3cim planie a 2gi bije sie o uwage z 1szym przez podobne kontrasty i detale. Reasumujac, wady jak wady, nie ujely pracy na tyle zeby ujac ocene. Raz jeszcze gratuluje pracy!

Dla bacy który lubi chałupy .Zimą.
autor zdjęcia: Zofinka
data wystawienia: 2013-02-15 15:47:16

Komentarz:

Witaj ponownie Zofinka, mam nadzieje ze tym razem nie dostane po uszach za byki. Praca bardzo ciekawa, ladna, dobrze skadrowana, bardzo ladnie umiejscowiona i pieknie pokrojone plany, pogratulowac oka. Maly mankament techniczny mocno przeszkadza, mianowicie ostrosc, ostrzylas jak leci zamiast wyodrebnic z pracy temat czyli rozumiem chate. Warto pamietac ze jesli ostrzysz elementy w ktorych ostrosci brakuje glownie przez GO, zaczniesz wyciagac artefakty. Uszkodzenia to jedno, jednak prace o rownomiernej ostrosci trudniej sie czyta i nawiguje. Ten mankament nie ujmuje na tyle by praca nie byla na 10. Pozdrawiam i gratuluje raz jeszcze J.T. aka analfabeta ;)

[1] 2 3 4 5 ...5   następna »
{* *}

Nowa wersja PLFOTO