W sumie to dzisiaj zuwazyłem, że wkleiłem cały tamten komentarz, a w nim pisze o słupach, drzewach...sorki, po prostu za duzo tego, a chciałem tylko o wyostrzaniu, mam nadzieje, że sie nie gniewasz;-)
No cóz, faktycznie wyglada jak wklejanka,to po prostu wynik niewłasciwej obróbki. Ja od niedawna ucze sie ps, ale pod jednym ze zdjęc znalazłem taki opis(mam nadzieje, że autor sie nie obrazi, za to, że go tu cytuje): wyostrzaj zaraz po obróbce tonów (przed jakimkolwiek zmniejszczaniem zdjęcia i po). Ja skan 600ppi, wysotrzam 3 razy (!!) zanim tu go zamieszczę. 1. Po ostatecznej korekcie tonalnej tj tuż przed jakimkolwiek resize'ingiem (Amount 110% Radius 2, Treshold dostrajam według potrzeb) 2. po zmiejszeniu do wielkości ok.1280x1024 (A j.w. R 1 T j.w.) takich rozmiarów jpg, zachowuję dla siebie. 3. po ponownym zmniejszeniu do wielkości plfoto (A j.w. R 0,3-0,5 T j.w.). Wszystkie operacje doostrzania wykonuję, na kanale lightness w Lab'ie (Musisz na chwilę zdjęcie przekonwertować z RGB na Lab), wtedy filtr nie gryzie kolorów przy okazji, tylko same kontury a o to nam chodzi. Ktoś może się przyczepić, że przedobrzam, jednak według moich testów, wtedy zdjęcie zachowuje jak najwięcej szczegółów, i nie ma efektów ubocznych. Jak na razie jest to najlepsza metoda używania unsharp mask jaką znam, choć to już chyba trzeci sposób z jakiego korzystam i pewnie zdąży się jeszcze parę razy zmienić ;>. Kontrast akurat w tym zdjęciu w ogóle mi się nie podoba: drzewa w tle - czarne plamy, po prawo w ogóle masakra. Nie wiem, czy wynika to z tego jak obrobiłeś w PS, czy że zdjęcie tak po prostu wyszło, podejrzewam, że to drugie, tym bardziej że widać, że pod słońce. Choć też patrząc na inne zdjęcia z tej serii myślę, że powinieneś zmienić punkt, gdzie je wywołujesz, bo wszystkie wyglądają delikatnie mówiąc nie najlepiej (polecam Snappy Snaps na Garrick street przy Covent Garden). Jeszcze a propos korekty w PS, zawsze używaj opcji curves, levels, color balance, nigdy contrast/brightness - to ostatnie, zawsze działa destruktywnie na zdjęcie
W sumie to dzisiaj zuwazyłem, że wkleiłem cały tamten komentarz, a w nim pisze o słupach, drzewach...sorki, po prostu za duzo tego, a chciałem tylko o wyostrzaniu, mam nadzieje, że sie nie gniewasz;-)
No cóz, faktycznie wyglada jak wklejanka,to po prostu wynik niewłasciwej obróbki. Ja od niedawna ucze sie ps, ale pod jednym ze zdjęc znalazłem taki opis(mam nadzieje, że autor sie nie obrazi, za to, że go tu cytuje): wyostrzaj zaraz po obróbce tonów (przed jakimkolwiek zmniejszczaniem zdjęcia i po). Ja skan 600ppi, wysotrzam 3 razy (!!) zanim tu go zamieszczę. 1. Po ostatecznej korekcie tonalnej tj tuż przed jakimkolwiek resize'ingiem (Amount 110% Radius 2, Treshold dostrajam według potrzeb) 2. po zmiejszeniu do wielkości ok.1280x1024 (A j.w. R 1 T j.w.) takich rozmiarów jpg, zachowuję dla siebie. 3. po ponownym zmniejszeniu do wielkości plfoto (A j.w. R 0,3-0,5 T j.w.). Wszystkie operacje doostrzania wykonuję, na kanale lightness w Lab'ie (Musisz na chwilę zdjęcie przekonwertować z RGB na Lab), wtedy filtr nie gryzie kolorów przy okazji, tylko same kontury a o to nam chodzi. Ktoś może się przyczepić, że przedobrzam, jednak według moich testów, wtedy zdjęcie zachowuje jak najwięcej szczegółów, i nie ma efektów ubocznych. Jak na razie jest to najlepsza metoda używania unsharp mask jaką znam, choć to już chyba trzeci sposób z jakiego korzystam i pewnie zdąży się jeszcze parę razy zmienić ;>. Kontrast akurat w tym zdjęciu w ogóle mi się nie podoba: drzewa w tle - czarne plamy, po prawo w ogóle masakra. Nie wiem, czy wynika to z tego jak obrobiłeś w PS, czy że zdjęcie tak po prostu wyszło, podejrzewam, że to drugie, tym bardziej że widać, że pod słońce. Choć też patrząc na inne zdjęcia z tej serii myślę, że powinieneś zmienić punkt, gdzie je wywołujesz, bo wszystkie wyglądają delikatnie mówiąc nie najlepiej (polecam Snappy Snaps na Garrick street przy Covent Garden). Jeszcze a propos korekty w PS, zawsze używaj opcji curves, levels, color balance, nigdy contrast/brightness - to ostatnie, zawsze działa destruktywnie na zdjęcie
♪ krowa troche jak wklejona - za duzo USM