watrix - Schody (2009-11-29 16:05:01)
Htinez7 - dzień powieści (2009-11-29 16:04:20)
jacek.k -  (2009-11-29 16:03:38)
Cinas - Para pazia żeglarza (Iphiclides podalirius) (2009-11-29 16:03:30)
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.


Ocena zdjecia

Średnia ocena: 7.91
Licznik odsłon zdjęcia: 745
Liczba oddanych głosów: 11

Komentarze Użytkowników

mikon [2009-11-28 19:14:12]

bardzo dobra reporterka,nasuwa mi się Tomaszewski

 JoannaW [2009-11-04 10:49:47]

Na mnie robi wrażenie

Trollek [2009-11-02 15:05:30]

brrr. okropna ta strzykawa, wolę juz odrąbaną rekę na talerzu, albo inne ciekawasze widoczki z jakiś eksterminacji , a to jakoś niesmacznie to ująłeś.

PawełS. [2009-11-02 14:59:42]

Cytat Autora (2009.11.01 - 16.07): "... staram się, żeby (zdjęcia) miały treść... niestety 99% zdjęć na plfoto tej treści nie ma... robiąc takie (jak m.in. powyższe-przyp mój PS) zdjęcia... dopiero wtedy czuję, że robię coś wartościowego, mocnego..." ......................................Nic dodać, nic ująć !!! PORAŻAJĄCA AROGANCJA !!! Autorze, sypie się misterna konstrukcja... próbowałeś słowem bronić domniemanych walorów zdjęcia, teraz pora na obronę swych słów... Schowaj to zdjęcie do albumu rodzinnego - tam jest jego miejsce... zaniechaj gry na emocjach, nie próbuj epatować... Aaa, zdjęcie kiepskie, choć z tej serii - najlepsze...

J_Mrówka [2009-11-02 10:45:48]

Niespecjalnie, nie ze temat tabu, choc nie waptliwie wymagajacy taktu i wrazliwosci. Malo fotografii w tym zdjeciu, a wiecej epatowania cierpieniem dziecka. Mowie to po spedzeniu w szpitalu dzieciecym conajmniej kilkunastu dni. Nie, zeby nie fotografowac, sama w albumie rodzinnym mam zdjecie z amputacji pepka corki. To jest rutynowa sytuacja w szpitalu i mozna poczekac na chocby lepsze swiatlo.

PawełS. [2009-11-02 09:33:26]

WB, to mniej, ale pozostałe z tej serii - przyznaj - są WIZUALNIE (!!!) bardzo słabe... a ładunek uczuć i dusza ??? Czy to nie filozoficzna nadbudowa... Pytanie IMHO retoryczne... Może ten płaszcz ma duszę i multum uczuć, ale ja tego nie czuję... widzę, że ten płaszcz jest szyty kiepskim materiałem, guziki się nie pokrywają z dziurkami, rękawy za krótkie, tu i ówdzie się przeciera, plamy od wazeliny na dupsku, podpinka (która zapewne zawiera duszę) się odpruwa... A Autor paraduje i paraduje... Jest Mu ciepło i wygodnie... Pozdrawiam przechodniów...

 Włodzimierz Barchacz [2009-11-02 02:19:37]

Przepraszam, tak z rozpedu napisalem, literowek narobilem. Ale wlasnie to jest zdjecie z dusza (choc kwiatki na lace tez ja maja :), uczuciem. I to jest istotna rzecz.

 Włodzimierz Barchacz [2009-11-02 02:15:30]

rewik [2009-11-02 00:05:20]: NO wlasnie. No wlasnie probuje tlumaczyc role uczucia w fptpgrafii zycia, ale do co niektorych to nie dochodzi.

rewik [2009-11-02 00:05:20]

Temat bardzo ważny i bardzo potrzebny. Wdaje mi się, że jedyne zdjęcia, których robić się nie powinno (a tym bardziej publikować), to takie, które pozbawiają godności. Tego zdjęcia, żadną miarą, do takowych bym nie zaliczyła. Zakładam naturalnie, że Bliscy Tego dziecka wyrazili zgodę na publikację - jest to warunek podstawowy. Szanuję i podziwiam Ludzi, którzy odczuwając taką potrzebę serca (bo tak to widzę, takie pobudki rozpatruję), biorą aparat i udają się do takiego miejsca jak szpital, zamiast biegać po łączce i focić kwiatki (tak, jak robię to np. ja) - co jest zdecydowanie lżejszym, łatwiejszym i przyjemniejszym. Wydaje mi się jednak, że te zdjęcia trudne, te zdjęcia ważne, te które mają coś w nas poruszać, może nawet zmieniać, uwrażliwiać - tak, jak każda inna fotografia - mogą być dobre, wybitne, ale też i słabe. I fakt, ze byłem - zrobiłem, nie jest wystarczającym, żeby uczynić zdjęcie - tym z lepszych. Bartosz powołuje się tutaj na fotoreporterów wojennych. Polecam do poczytania: http://www.reporter.edu.pl/fotoreportaz/sylwetki/james_nachtway_fotoreporter_wojenny . A to clou tekstu z linka: "Jakość przekazu jest kluczowa. Zdjęcia kadruje precyzyjnie. Obraz jest czysty i atrakcyjny mimo okropieństwa jego treści. Takie zdjęcie trudniej jest zignorować i lepiej zapada w pamięć." Jak widać, szkoły są różne. Najważniejszym jest, żeby obraz poruszał. Czy to zwyczajnie cieszył oczy, czy też sięgał głębiej - otwierał duszę, serce. Twoje zdjęcie Bartku, jest z gatunku tych, co to serce... Bo komuż ono się nie ściska na widok chorego, cierpiącego dziecka. Ale wydaje mi się, że potrafisz zrobić lepszą fotografię... Dla mnie jednak istotniejszym, żeby Ta dziecina wróciła jak najszybciej do zdrowia. Mam nadzieję, ze tak się stanie, a Ty Bartku, nie omieszkasz przedstawić nam tutaj tego faktu. Pozdrawiam serdecznie :)

 Ruud [2009-11-01 22:35:04]

dla chłopczyka zdrówka jak najbardziej!

pomi [2009-11-01 22:26:01]

Zdrówka dla małego:)

 Włodzimierz Barchacz [2009-11-01 21:47:02]

Zdjecie rzeczywiscie ma troche za maly kontrast, jest skutkiem tego mniej wyraziste, ale wyraziste jest ujecie.

 Włodzimierz Barchacz [2009-11-01 21:45:37]

8,5.

 A_R_mator [2009-11-01 21:35:22]

Ruud [2009-11-01 21:11:40] > Za długo by pisać, ale ja nie chcę Ciebie przekonać, bo to byłoby takie prostackie, nachalne działanie. Chcę wzbudzić wątpliwości, jakie budzi we mnie rozbieżność pomiędzy selekcjonowaną przez "zawodowych" krytyków fotografią, a portalami. Wg mnie dobrze jest gdy fotografia "stawia pytania". Może nawet budzić sprzeciw estetyczny, ale coś skłania do popatrzenia i zastanowienia. Wtedy forma podania nie ma większego znaczenia, a często (o czym wspominałem) jej kiepska jakość jet jednym ze środków wyrazu, wręcz można wiele przez to dopowiedzieć. Nie chcę tutaj linkować konkretnych przykładów bo i tak wywody zbyt długie są.

 Ruud [2009-11-01 21:11:40]

racja A R mator... na wystawy tematyczne idzie się z pełna świadomościa tego, czego można się spodziewać... na autorskie z trochę mniejszą świadomością... co do serii tez masz rację. Mi chodzi tylko o to, że powyższe zdjęcie czy samo czy w serii powalajace nie jest. Ma na pewno duże znaczenie dla Bartosza, ale dla obcych ludzi (czytaj dla mnie) jest tylko kiepskim pstrykiem ze szpitala... I tak jak napisałem w moim pierwszym komentarzu... nie sądzę, żeby moment był wart pokazywania go swiatu za wszelką cenę... a oceny i opinie The Wazelina Society są przewidywalne i śmieszne...

 A_R_mator [2009-11-01 21:05:44]

Ruud [2009-11-01 20:52:25] > Wystawy mają to do siebie, że są tematyczne, albo autorskie. Gdyby temat wystawy był zgodny z tematem tej fotografii to jak najbardziej, oglądałbym. To JEST problemem tutaj, że cykli, nawet z kilku zdjęć nie zauważamy. A to zdjęcie jest częścią cyklu, nie wiem czy już zakończonego (2szt) czy nie. Seria również ma to do siebie, że fotografie nie powinny być "równe". Dobrze jak są mocniejsze i takie, które stanowią "tło". Osobiście lubię jak sam sobie wybiorę to z najmocniejszym akcentem. ___ Ogólnie co do wystaw. Widziałem fotografie bądź na wystawach, bądź w katalogach wystawowych, których bym nie chciał oglądać tam. I taki fakt skłania do zastanowienia bo jednak ktoś je wyselekcjonował. Idąc dalej - oglądałem fotografie, które uważam za bardzo dobre, ale nie chciałbym ich mieć ani na ścianie, ani nawet w katalogu :-)

 Ruud [2009-11-01 20:52:25]

a chciałbys powyższe oglądac na wystawie? bo ja raczej nie...

 A_R_mator [2009-11-01 20:26:35]

Ruud [2009-11-01 20:17:07] > Nie wiem czy wiem lepiej. Wiem tyle ile przeczytałem pod zdjęciem. Mógłbym przejść do szczegółów dyskusji, ale powiem może ogólnie,że czasami tzw techniczna "byle jakość" niektórych zdjęć podkreśla ich treść i żadne frazesy o wazelinach i smarach tego nie zmienią bo sprawa nie dotyczy portalu a zdjęć drukowanych, wystawowych etc.

 Ruud [2009-11-01 20:17:07]

A R mator, no cóż, widzę że wszystko wiesz lepiej...

 A_R_mator [2009-11-01 19:59:18]

Ruud [2009-11-01 19:38:53] > Przedstawiasz bardzo uproszczony sposób patrzenia na zdjęcie. Twoja sprawa, ale nie zarzucaj innym... łatwo się pomylić, jeśli jednak nie czyta się ze zrozumieniem i odrobiną dobrej woli :-)

 Gata82 [2009-11-01 19:42:53]

bdb

Madame Bovary [2009-11-01 19:41:35]

Dużo zdrówka dla Frania :) Buziaki :)

arkjus [2009-11-01 19:41:10]

no i fajnie

danawu [2009-11-01 19:39:42]

jak jest źle trzeba zabrać ze sobą do szpitala coś co jest dla dziecka codziennością, co by sie czuło jak w domu Szklo w rękach tatausia to zdecydowanie to!! uśmiechy dla Was :)

 Ruud [2009-11-01 19:38:53]

Slawek, Wasza ekwilibrystyka w uzasadnianiu wysokich ocen słabych zdjęc jest godna podziwu... pojechałeś po emocjach... wdowy po górnikach... ale jak to sie ma do powyższego słabego szpitalnego zdjęcia? miałem nie oceniać, ale ocenię, bo śmiac mi się chce z tej wazeliny...